THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

27 January 2012

Tinggal Seminggu Lagi - 39 Minggu

Salam...aku masih di sini....dimana ?? di rumah...masih boleh bergerak menaip blog..berinternet...tinggal lagi seminggu aje ni...now dah 39 Minggu ..baby masih lagi takde menunjukkan tanda nak keluar....nampak nya dia masih kesedap lagi duk dalam perut mama....apa tak nya makin aktif ligat aku rasa...kalau aku makan lagi la terasa rasa dia gerak....nampaknya kuah tumpah ke nasi macam mama nya gak la....kuat makan...gain weight baby pun dah naik aku rasa...possible doktor cakap dah jangkau 3kg...oh aku tak pi check lagi...monday baru gi HKL...aku agak aje la dah 3kg..hari tu je dah 2.87kg..tambah pulak sekarang aku pulun makan sesaja....lepas geram gian nak pantang tak lama lagi kannn....

Kawan kawan yang sepregnant banyak yang due bulan 2 dah due awal...aku gak maintain lagi...sana sini duk tanya..eh ko belum lagi ke...belum!!! masih sabar ni...tak pe rileksssss...baby nak kuar ikut time EDD dia kot...31 January 2012...checkup lak 30 Jan ni...huhuhu harap nya tak payah la induce kot...sakittt...biar lah secara natural...doa doa mohon ngan Allah permudahkan jalan bersalin selamat itu aje aku pinta...biar lah baby lambat keluar nak ikut ngam ngam 40 minggu pun ...janji dia sihat sudah...cuma aku bukan apa kadang tu nak gak baby keluar cepat..aku tak larat nak mengusung perut...serius sangat penat...baby nak dekat EDD ni dia kerap mengeras..tang mengeras aku memang tak tahan..rasa nak pecah perut...tu yang jalan melangkah berat mendada ke hadapan...tu pasal aku rasa baik la aku MC rest seminggu...duk opis asik la aku kena kerah tenaga jalan sana sini..bukan aku jenis manja eh...aku memang betul tak larat sangat...harap paham la sikit yer ...aku tau ada je yang kata belakang ni..malas la aku nak pikir...lantak la..baik aku MC duk umah dari stress  orang tak paham keadaan kita...

Yer aku tau orang preggy kena banyak exercise kan...hmmm turun naik tangga rumah pun dah rasa semput...faktor aku rasa sebab pregnant gemuk kan..tapi tetap ku gagah jugak senaman dengan cara turun naik tangga dan senaman kegels aje la....jalan jalan tak mo dah...aku tak larat...terasa nak makan best aku delivery atau kirim je la ...tu pasal kot lambat sikit baby nak kuar.....hari hari la duk sembang ngan baby...bila nak kuar ni sayang..perut mama best ke...nanti kuar minum susu jek...apapun bak kata emak...dah ko tak yah stress...dia belum nak kuar lagi..kang dia nak kuar dia kuar la...pasni kurang la tido nyenyak ko..huhuh...sebenarnya hati melonjak rasa tak sabar nak tengok anak sendiri...rasa tahap tak sabar nak kiss pipi anak sendiri...kalau duk pikir bila dia nak kuar letih den..haha takpe kita positif...baby seronok ni dalam perut empuk tilam vono mama kannnnnn...makan pun sedap...



Antara faktor yang makanan yang mungkin kenapa baby masih suka duk dalam perut...mama nya masih makan nak sedap ajeeeee...delivery pun jadi...

Mama dah ready beg mama...asik la keluar masuk dalam kereta mama or papa...papa la asik keluarkan aje..dia cakap mama belum nak bersalin lagi..bonet penuh huhuu

Antara keperluan bawa ke hospital...serba 2 helai je la baju dan kain batik..kat hospital dah kena pakai baju hospital bagi..hope takde masalah la...kalau takde apa..2 hari dah boleh balik rumah...



DULU TAKUT TERBERANAK AWAL..LA NI TAKUT TERBERANAK LAMBAT PULAK...HIHI..APAPUN DOAKU HARAPAN KU SELAMAT LA SEMUA NYA....TUNGGU AJE LA NEXT WEEK SAMPAI MASA EDD AKU UPDATE YER....


Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

11 comments:

Aty Fared said...

tang berat nak mengusung perut tu..aku sokong..aku ni lagi 2 bulan..tapi dah tak larat dah..sakit pinggang..tak tahan..kalau tnggal lagi 2 mnggu aku pon nak mc macam ko gak..ni pon sekarang asyik2 mc jer..siyes aku nye badan tak tahan..tapi kang kuar awal kang..risau lak aku..huhu..tak per..tahan jer ar..
ko tunggu mase jer..ley mc..besh..;)

Unknown said...

aku lagi eksited nunggu baby ko keluar...tak sabo hehe

mamyharraz said...

tak sabar tgg kelahiran baby mimy.

semoga allah permudahkan segalanya..nnt masa pantang rajin2lah apdet..nnt rindu tak dpt baca entry mimy :)

ciksuen said...

hujung2 ni mmg baby ske ngeras kan? pastu ble die gerak, mcm bergesel je. hehe..semoga dipermudahkan semua ye mimi. insyaAllah, xlame lg die kuar. meh kt tunggu same2.

NanieZara said...

yani dulu pon seminggu before dah MC awal.rest betul2 kat umah.yg perut mengeras mmg tak hengat lah takleh tido mlm2 kena tido duduk.rupanya yg keras tu mmg dah contraction.masa buat CTG dah contraction kuat rupanya dah.

SUHAIDA said...

semoga semuanya selamt k.mimi

intandayani said...

Sabo yer mama..bebanyak selawat eh..semoge slmt deliver bb

Bitt (double IS) said...

betul kata mak mimy! ;)

happy2 jek mimy ;)

Anis Azalea said...

selamat beranak dengan selamat.

Ann Ishak said...

semoga selamat semuanya...

Nurul Aziz said...

Yeahhhh tunggu turn k.mimy lak bersalin... Semoga selamat semuanyaaaa :) bersalin best! Cuma time contraction je tak best :/

Google