THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

10 January 2012

Siap Sedia Barang Si Baby Ke Hospital

Persediaan untuk si kecik mama dah ready....siap sedia pack segala kelengkapan dalam beg...huhuhu...mama yang tak ready lagi...ada barang mama tak setel/siap lagi....2 helai kain batik tak siap jahit lagi ni...aduhh camner ni...lambat tul tailor aku nak jahit...itupun susah ke...sebab mesin jahit rosak je...kalau tak memang siap 1 jam la....takpe yang paling penting adalah barang baby mama...


Hari tu aku gi kelas antenatal kan..nurse kat situ dah siap pesan kalau kat hospital diorang nasihatkan packing simple je cukup hanya baju berbutang 2 helai dan selimut bedung aje..yang lain pihak sana tak pakai...macam mitten booties pun diorang tak sarungkan...sama gak la toiletries baby...pihak sana tak mandikan...just lap lap aje...alamak busuk masam la baby mama....takpe losyen ke bedak ke hapa minyak nanti kemudian aku leh lumurkan.....huhuh tapi aku nya list kemain kan....takpe prepare standby la apa yang patut...biar lebih jangan kurang...


BABY HOSPITAL BEG CHECKLIST:

2 pasang baju & seluar lengan panjang
1 pasang baju & seluar lengan pendek
2 pasang booties & mittens
Topi baby
6 helai pampers
2 Selimut baby untuk bedong
1 helai towel baby
Baby toiletries (losyen, sabun, shampoo, bedak, minyak Johnson)
Wet Tissue
2 helai lampin / napkin
Sapu tangan (towel kecik)
Bantal Baby kecik (Feeding Pillow)



NANTI UPDATE MAMA NYA CHECKLIST LAK EH..MASIH TAK COMPLETE NI...!!







Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

20 comments:

Kella said...

=') excited lak aku mimy!
aku tumpang gembira dear fren.. macam dapat rasa je.. perasaan tu..
dah nak dekat kan harinnya..
aku doakan selalu untuk kau mimy..
aku doakan kau dan anak sihat hendaknya...
tak sabar dengar berita kelahiran darimu...

shuhadah Zainol said...

EXCITED NIH... DHU PON X SABAR NAK TGK BABY KAK MIMY...

amal said...

saya pulak yang excited tengok ehehe.. rasa geram jugak nak packing tapi malas lagi ahaha

SURIA AMANDA said...

x sabar nak tgok baby mimy....semoga semuanya selamat eh...

ciksuen said...

bestnye da packing2..i pon nk start gak lah! hehe :D

Queen said...

topi baby mimy tulis 2 kali..hehehe.....


btw..betul tu tak payah toiletries utk bb..utk mommy je..

sbb kat sana susah sangat nak mandikan bb sendiri...die tak sediakan.palingkuat pun rasanya besen air panas..tue jela...utk lap2..

mcm kat PPUM die siap tolong mandikan..

pampers bawak lebih...kene kerap tukar.. =)

wahida said...

mak aiii...aku pulak yg tumpang neves ni...

SUHAIDA said...

time kacihhh...share ni..hehe.boleh la su amik

Unknown said...

eksited nengok ko buat persiapan...

Bitt (double IS) said...

bagus pack yg perlu...nak wangi2 anti kat umah yer...kalau hosp gov semuanya simple n easy...sebab mereka tak mau kite datang sana lagi mengadu kes allergic bedak dan sebagainya tauu...tu derang tak kasi bawa bagai sebab baby tu baru lahir tak sure ada alahan ke tak...so mereka tak mau ambik risiko...bak kata laki ku kalau p hospital gov, mereka nak kita baik cepat supaya tak dtg sana lagi...kalau swasta...hahahhaa hari2 datang pon tak pe... ;)

CidaZam said...

ushhhh tak mandikan??? habis buat apa diorg ambik shampoo, bathform amani kalau diorg tak mandikan???? aku pun suspect diorg tak mandikan sbb rambut amani melekat2 darah. tp bila aku tanya diorg kata, 'baby kepala diorg lembut kak... so tak leh nak basuh kuat2....' yang aku pun iyo kan aje la... hahaha... tapi mmg best aku pun dulu dok masuk kuar dalam beg... hahah

CidaZam said...

ushhhh tak mandikan??? habis buat apa diorg ambik shampoo, bathform amani kalau diorg tak mandikan???? aku pun suspect diorg tak mandikan sbb rambut amani melekat2 darah. tp bila aku tanya diorg kata, 'baby kepala diorg lembut kak... so tak leh nak basuh kuat2....' yang aku pun iyo kan aje la... hahaha... tapi mmg best aku pun dulu dok masuk kuar dalam beg... hahah

InaAchik said...

mesti debaran kian memuncak kan beb... insyaallah, segalanya dipermudahkan... :)

Nadine said...

waaaa, its coming closer! am excited for u dear! all the best nnti.

p.s: Mimy, kalau dapat bawak skali air zam2 n kurma. Selain dpt tolong bg tenaga kat you, Megat boleh tahnik kan d baby lepas azan nnti :)

Ann Ishak said...

Tetiba hidung ku tercium haruman minyak telon, wanginya

Liyana said...

wah nebes lak bace entri akk ni.. hihi... smg semuanya selamat taw :)

Fk said...

hehe..kita belum packing apepun..nak tggu laki balik dulu baru nak packing..padahal nak masuk 39weeks dh ni..

Aty Fared said...

waaahhh..sudah ready tuk gi spital..biler dah kemas2 ni..macam nebes jer aku bace..aku pulak tak sabar nak packing tuk baby jugak..[lorat] hahaha

eLLy said...

bila mimy nak pi check in Hospital?
Selamat bercuti :p

ratusiput said...

alahai...tetibe rasa nk beranak jugak ni bila tgk preparation ko yg comel2 ni...tak tahan tgk...teruja sama...pad/tampon utk ko jgn lupa...

Google