THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

13 January 2012

Makanan Tambahan Roti Sedap di The Loaf

Makan Delicious memang kenyang la jugak...tapi aku ni pantang nampak sebarang kedai roti...habis aku serbu...sebelah Delicious ada kedai roti ada kelas uolls...namanya THE LOAF...kalau nak tau Kedai Roti The Loaf ni adalah milik mantan PM..Tun Dr Mahathir Mohamad...owh no wonder la cawangan nya pun tempat kelas ...kat mana ada ...yang aku tau ada kat Pavilion, Bangsar Village,Empire Subang..kat KL tu je la kot aku tau...

Eh ada lagi...sapa pegi Langkawi dekat Telaga Harbour ada Petronas kan...haaa dalam tu ada The Loaf...yer aku ingat pernah singgah beli roti kat situ..yer yer...kat KL je aku baru terkial ni haaa...yerla kedai ni pun bukan sebarangan tempat dia ada...tempat yang aku jarang jejak  so dah jumpa cawangan depan mata aku jadi lupa diri la...apa lagi membeli roti la kekdahnya...huahua....makan lagik roti sedap

Harga roti kat sini adalah bagi aku mahal sikit tak semurah La Boheme Jusco leh dapat RM1 sebiji....tapi ok la kalau nak makan sekali sekala...bezanya roti kat sini serius sedap..dan unik..lembut lak tu..macam macam jenis yang jarang kita tengok kat kedai roti lain...aku sebagai pengemar roti..tengok pun dah naik hantu...mau aku nak semua.....range harga paling rendah dari RM3.50 keatas...ikut jenis roti..ada promo now roti terplih ada less 50%...wowww...roti yang less ni kebanyakan roti manis...roti yang ada cheese ke harga tetap eh...so aku beli la untuk kononnya santapan minum petang...tapi terbabas 2 biji bila masuk opis..hehehe tak tahan weh nak nengok je...


Inilah The Loaf Bangsar Village...very privacy....jual roti kelas uolls...tapi sedap dan lembut dijamin...

Apa tak kelas nya...beli roti dapat paper bag hokeh....

Konon beli minum petang balik umah...tak jadi geram makan sebiji ..yang ni nama FRANGIPANE CARAMEL ALMOND...

Alamak sedapnya weh....baru segigit ni dah rasa nyum nyum...tau beli 2 biji...yang ni semalam ada promo less 50% = RM1.60 aje...sumpah sedapppp

3 jenis lagi konon simpan makan kat umah..buat makan malam....yang paling kiri BASIL CHICKEN = RM3.60, tengah tu BUTTER ROLL TUNA MAYO = RM3.60, yang kanan CHIX HAM = RM4.50..yang jenis ni takde diskaun yer..harga asal

Eh eh dasar tak menahan...dah makan sebijik lagi....hahaha...geram dengan BASIL CHICKEN....yesss sedap jugak...buat minum petang kat opis la konon nya ni..tapi makan pukul 2.30 ptg...petang ke??

Yang ni betul edisi makan petang...konon 2 biji bawa makan malam...lapar makan dalam kete...EA nak sikit pun tak bagi..hahaha..sedap nya pasal..sian dia mampu tengok aje...makan CHIX HAM..hamboi layan laaaaaa...rasa nak lagi

nak rasa yang ni pulak la BUTTER ROLL TUNA MAYO ...nyum nyum...tengok pun nampak sedap kan....

Selamat dimakan dalam mulut..habis 4 biji kesemuanya tak sempat tunggu malam hari...lapar la bila jalan jem petang hari tu pasal habis roti 2 biji...

Nampak tak...tak nampak buat nampak la...sapa nak try makan roti The Loaf pegi terjah tempat tempat berikut eh...



MAKAN ROTI 4 BIJI KENYANG SAMPAI KE MALAM...TERUS TAK INGAT NAK MAKAN NASI MALAM..TERBAIK LA ROTI THE LOAF NI...INGAT ROTI INGAT DAKU..HIHI





Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

17 comments:

amal said...

ok.. nampak sangat sedap +__+

mamyharraz said...

arghhhh mimy mmg penggoda terbaik! tihehe dan skrg mengagaulah daku nak mencarik the loaf nih haha

terbaiklah mimy..sy baca pun dah menitik air liur (cover,cover) hehe

Liyana said...

serius nmpk sedap giler! huhu

diana aziz said...

Ok.. tempting.. weken ni klu de mse nk cri The Loaf nih.. tp FZ demam pulakk.. adoyaii..

Unknown said...

bessnyer aku tengok ko makan sedap2 ni...rezeki baby ni

Unknown said...

bessnyer aku tengok ko makan sedap2 ni...rezeki baby ni

Unknown said...

bessnyer aku tengok ko makan sedap2 ni...rezeki baby ni

Anis Azalea said...

blm pernah cuba, harus aku try hehe

Ann Ishak said...

every week memang mencari roti di The Loaf dan 1st time aku tengok orang beli roti dekat sini bayar guna credit card tau...memang sedap sangat

Unknown said...

Salam, tak pernah mkn roti the loaf ni... maybe balik Msia nnt kena cuba... Salam kenal & follow di sini~

Bitt (double IS) said...

selalu nampak tapi tak singgah...akekekkee tapi tu la ramai kata sedap...mungkin masa lalu tu tekak nak makan lain la kot..hehehe

perghhh sedap jek tengok mimy makan tuhh hehhe

Gombug said...

Dapatkan memori 50GB simpanan foto, muzik, video dan apa sahaja untuk telefon anda secara percuma hari ini dari www.Gombug.net! Sebelum 31 Dec 2012 - http://adf.ly/4O5uz

Softtouch [Hanim] said...

roti the loaf mmg sedap...sy suka!...kalu sy beli pun yg kat Empire tu je..itu yg dekat....lama dah pekena the loaf ni..mau cr lah...

Kella said...

ya Allah.. telan liur je aku weh!! sedap tuhhhh..nanti nak ajak abbi aku la weh....

Cho Zila said...

akak pun suka roti the loafni tapi tang harga memang tak boleh tahan kalau hari2... kalau kat puchong carilah kat IOI Boulevard der satu...

Deqna said...

aku sebenarnya tengah kenyang.. tapi tgk ko makan aku rasa aku pun nak mengunyah lah... demmm

Papa-NtiQ said...

Hi Mimy......cakap pasal The Loaf, saya baru jer gi kat branch di Sogo. Pics dah upload jadi senang2 tu jenguk la yer blog saya www.blogmakanbest.blogspot.com
Topik makan..makan dan...makan tak der topik lain :)
Dan kalu minat tu follow yer blog saya TQ TQ

Google