THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

10 January 2012

Katil Pantang Pun Dah Siap Sedia Jugak ...

Standby beg baju baby dah...ni satu lagi benda tak disangka setel....katil bujang sudah turun jalankan tugas....haiyaaa....emak aku la ni awal benor dia bawa turun katil atas bilik...katil dah siap sedia pasang...sapa lagi pasang my EA la ..bertungkus lumus ngan emak jugak ...abah ngan aku jadi mandor je tukang pengarah...itu ini gitu gini...ewah kemain...kang silap kena hempuk ngan besi banyak sangat mengarah kan....

Macam perantin pulak katil pun siap pasang...dulu masa nak kawen pun EA gak tukang pasang katil kawen...now turn bini nya nak pantang...kena pasang pulak katil single...tak de istilah pun dalam pantang kena pasang katil ke apa...ada la orang tengok aku letak kat FB gambo katil tanya memang dlm pantang ada katil pantang ke...hihihi..tak de makna....tido bawah tilam pun tak pe...takde hal...aku ni ikut cakap mem besar yang bakal menjaga kepantangan aku nanti..sapa lagi emak aku la...so dia la prepare semua...aku haah iyer kan aje....lagipun mak aku kan babysitter...senang la dia nak uruskan aku atas katil...nanti nak jaga aku , anak anak orang lagi, baby baru lagi...kesian tau...dan aku harap mak mentua aku jaga sekali la...dah try pujuk MIL datang stay 2 weeks...tak tau la nak ke idak ....nanti aku cuba pujuk la...mil aku masih bekerja tu payah sikit nak cuti lama..

Alhamdulillah masih ada emak sudi nak jaga dalam pantang kan...kalau boleh tak mo la kecik kan hati sangat...apa yang dia rasa terbaik kita follow jek...serba serbi pengurusan dalam pantang pun emak yang buat kan....aku ni serah diri body je la kena pantang...masak lodeh la aku pasni....habis bdan berlumur apa kebenda...owh keluarga aku masih kuat berpantang tradisional yer...dan aku bakal menjadi pemantang tradisional itu...tahan atau tidak tunggu aje la...kalau slim mlim shady tu makna menjadik la...kalau still gedempol hahaha sendiri pikir la ...hahaha..eh aku harapa slim shady laaaa...takde la slim keding sangat...cukup sedap di mata EA...auwww...EA pun kata jangan slim kering sangat...cukup sedang sedang gempal katanya....kalau maintain pun okey...woooo demand kan EA...belum lagi bini ni beranak...ok kita tunggu yer bang....


Tugas pasang memasang memang kena serah kat EA la ...sapa lagi leh harap maintenance umah kalau tak pakar ni...hehehe...dulu pasang katil kawen now katil pantang pulakkk..pasni katil baby ekk...


Dah siap pasang susun atur pasang tilam oleh mem besar pulak...emak aku la..dia la tukang ketua pantang anak nya nanti...serba serbi dia dah plan tu...buat apa nexttt.....

Okeh siap dah boleh baring...opsssss belum lagi...aku pun belum bersalin lagi pun...standby awal letak bawah....rasanya tak sempat aku baring dah ramai duk landing dulu kannnnnnnnnnn



ADUHAI NEVES ..NAFAS LAJU MAKIN KENCANG NI....SEMUA DAH DI GET READY KAN ...AKU JUGAK TAK READY NI....SEMAKIN MENDEBARKAN NAMPAKNYA...AMIN AMIN MOGA SEGALANYA BERJALAN LANCAR





Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

11 comments:

ratusiput said...

tu la pasal.aku pun jakun baru ni tgk siap ada katil...dpn tv lg...kelaaassss ko maria...ehehe...

radziah AR said...

akak mendoakan mimy dan baby selamat hendaknya.

FieZaLieSa said...

sme cm situasi sy skrg..katil kt ruang tamu depan tv..hehe..

37 weeks dah nak dekat 2..doakan semua selamat..=)

ana liyana said...

ya allah kak mimi.. ana ni teringin sangat nak merasa perasaan mcm akak.. tapi apekan daya tuhan dah tarik semula rezeki tu.. huhuhuhu..
semoga akan selamat bersalin & dikurniakan baby yg sehat..

*silent reader.

amal said...

syoknyeee! hehehe.. syok ramai yang ambil berat :)

mekchu said...

bestnya port dpn tv.. kalo gitu, aku pun nak rekues gitu jugak lah...

Aty Fared said...

walaweeihh..besh nyer mak ko...siap kan semua..aku pon nanti pantang kat umah mak aku..tapi dok dalam bilik jer..tak de katil kecik nak bawak keluar..naseb baik laki aku siap kan tivi kecik 14 inchi letak kat bilik tu nanti..kalau nak tengok astro terpakse gak ar bentang tilam kat luar..;)

Liyana said...

wah bestnye mak akk, depan tv lg.. auww

sy pun nt berpantang umah mak jgk kot, sbb mil keje lg. nk jgk baring depan tv, tp mcm segan dgn abah, hehehe

CidaZam said...

ooo vip seat ko dapat. Anyway penting katil tu... sbb kalau nak duduk bawah kalau kena jahitan banyak payah oooo... kalau c-sec pun lagi la parah... so terbaek ialah katil. Gerakan tu tak la 'menekan' banyak

Deqna said...

bagusnya... siap ada katil pantang bagai... aku rasa ko lepas bersalin nanti konpom slim punya kalau tgk gaya mak ko punya pantang nie..

Ann Ishak said...

Amboi kemainnya depan tv...confirm pegang remote tv nih

Google