THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

23 February 2010

Perasaan vs Perasan Ke-Tonangan

Psst genap seminggu dah bergelar Miss Tonang kepada Tonangan Encik Awak..hmm, apa rasa ek...ramai gak yang tanya perasaan yang perasan setelah sah mengikat janji dan dah jadi Cik Tonang...uhuh...perasaan nya adalah seperti biasa kami bercinta..tak de beza pun rasa before n after...tak mau pikir kan sangat...buat rileks je..yer kami masih pasangan couple belia remaja..yeahhhhhhh...selalu gaduh, tumbuk, bengang, hangin, emo, sentap,merajuk...dan tak kurang juga saling sayang, rindu, cinta, romantik...eeeeeeee geli nya korang baca kan...ada aku kesah..hihi..ala kisah korang lebih kurang sama je ngan aku...seronok gedik time tunang tu tetap ada la..sebab aku leh melawa mekap over pastu kamera snap2...itu je motip sebenar nak tunang...hahha tak masuk akal tul...tak sesuwai...

Aku sendiri pun tak jangka akan jadi tonangan orang..apatah pulak aku rasa tahun lepas di bulan yang sama aku sendiri masih tercari-cari...sampai aku nekad la tak mo kawenn..amboi  statement...tp its fact...kalau dah memang sampai masa yang ditetapkan siapalah kita nak melawan takdir Allah...berkat kata2 Mak aku jugak duk selalu sebut.."tetiba Jodoh datang sedebuk je macam durian...baru tahu sakit kena duri " sakit ke?? tang cari duit la sakit...tang lain ok jekkkk...pijak semut tak matikkk


**Cik Totonang bertemu semula Tonangan Encik Awak selepas seminggu tak jumpe....


Kata orang dalam tunang banyak dugaan....oh itu semestinya ...tak kira lah bertunang ke hapa..hingga lah ke kawen sampai beranak pinak cucu cicit...semua benda ada dugaan...yang penting kita sudah buat sehabis baik untuk pasangan masing-masing....buat masa ni tak mo pikir ada dugaan yang datang...kena sabar bebanyak...aku ikut advise dari orang yang berpengalaman lebeh skit dari aku yang baru setahun jagung pun tak sampai.....dalam hal ni..tak dinafikan selalunya orang pompuan cam aku ni la yang kuat sentap kannn...tul tak encik awak?? hahah so dalam situasi begini..salah sorang kenalah mengalah...habis kalau tak mengalah camner...mau nya dua2 meroyan...dua2 nak menang...oh tidak tidak....sabar itu wajibbbbbb...tolong la bersabar banyak2 yer...then apa lagi...pujuk la.....tak rawk la tak pujukkkk...pompuan hati cair la...pujuk je pasti pulih...yes yes

Okeh okeh la serius...ada setengah orang dia prefer tak tunang tapi plan terus ke kawen...macam aku memang dah decide untuk bertunang..selain mengikut adat..baguslah untuk aku & Encik Awak kumpul duit nak ke arah kawen...ha biar terang biji mata dua2..tittle TUNANG okeh..bukan sesuka hati je nak menghabiskan duit gaji enjoy...sila buat simpanan masa depan yang terjamin..muktamad..Ini pada pendapat aku je la..susah kalau tak plan nk tunang ke apa...at least bila tunang tu kita dah tau ada something the biggest thing yang kita kena capai...jadi moh kita berusaha...lagi pulak kami memang bukan dari anak orang kaya..serba serbi kami sendiri...maka usaha mencari duit pun berlipat kali ganda la...


Apa2 hal pun ..aku sekarang bergelar Cik Tonang..beza bunyi ngan Couple..dulu aku leh ar sesuka hati merengek tak tentu pasal nak itu ini...sana sini tak kena...dulu lantak la kan...baru boypren girlpren...sekarang lain..lagi pulak ikatan melibatkan keluarga..takleh pandang remeh sebelah mata ...penting tu menjaga hati dan maruah kedua belah pihak...bukan ikut sesuka hati aku je...duit yang habis buat majlis pun tak balik modal lagi..jadik jangan lah cuba2 nak buat perangai...yang penting sekarang fokus ke satu transformasi yang telah pun aku & encik awak sepakat demi masa hadapan kami..Insya Allah...no turning back...memang betul la bak kata lagu indon tu...Berdua Lebih Baik..:))...Alhamdulillah







24 comments:

Nurmala Mazlan said...

skang ni mmg saling sayang, rindu, cinta, romantik...ko tgu lepas kahwin nnt...wakakakak` *statement x boleh blah*

Megat said...

mane leh cam tu e.awak nak jadi lebih dari belangkas lagi......heheheheeh
biar berkepit tiap2 ari.....
boleh tak ayg

Nanie-Izailani said...

heheh...jd totonang best...bila kwin la.......gi best...sian husband asek kena peluk jer....sweet...

daela said...

Berdua dengan mu...pasti lebih baik..betul3x..

Myn said...

bak kate boy meet gals - two re better than one..eceh ahhaha
aku sejak status bertuka aku jadi ursula,ngamuk manjang. ape kes hentah, cacat kan.

Mimy Hamid said...

nURmALa mAZLan : lepas kawen.."tiap hari sayanggg'..smbil buat apa yg patut..opss

Mimy Hamid said...

Megat = yer nak belangkas jugak..betul ni...byk saksi tauuu

Mimy Hamid said...

Nanie-Izailani = tang perut muncit lg mahai kann

eynda said...

Tu baru bertonang...nanti dah kawin lagi syiok hihi..

Mimy Hamid said...

daela = ya itu dia kata2 dari tunang orang ak cam aku...give me 10

Mimy Hamid said...

Emynz = ceh...ko lagu omputih je..telinga europe..haha..ko cacat sbb jauh cuba dekat..lekatt..

Myn said...

erk salah boyslikegirls lol sesoka hati aku tuka name band kan, biakan

ape yg lekat...opss ko jgn weh hehehe

Nailah Azman said...

semga berbahagia sis ... so no more sopping2 ... kne tahan nafsu ... kawen lgi penting ... hihi ...

Unknown said...

betul kata kak mimy..selepas bertunang...klu mia,lbh indah dr saat couple....tunang ni rs hepi sgt..org kata dugaan..ya,dugaan lg ms mia couple dulu...rs best dan rs bakal nk jd isteri dia..hehe..wat entry perasan ...boleh menumpang gi2,kak mimy....mia suke tgk akak & en awak ni...hehe

Mag said...

jari korang lebih lebih kurang..

sorang berbulu jer=p

ooopps..sori en. awak..hehehe

Mimy Hamid said...

Emynz = nama band omputih ni ko tanya adik aku mmg dia giler hafal la..aku terus konppius..umur ko sebaya adik aku ke..hiih

Mimy Hamid said...

^ CoMMoT ^ = huwaaaaa i miss shopping like heaven...sob sob

Unknown said...

aku doakan korang cepat2 tawen taw...hehe...takmo tunggu lama2 taw....bnyk dugaan...so bnyk2 la bersabo..

Mimy Hamid said...

Mia-Ina = heehhe suke ada apa2 ke..

Mimy Hamid said...

fabulous.farah = tapi jari aku lg berseri kann!!!

Mimy Hamid said...

POSH76 = tak sabar nak tawen..huuhuh

Nanie-Izailani said...

perut moncit kasik buat bantal tido mlm2...empuk seh!!!!

Mimy Hamid said...

Nanie-Izailani = uishhhh..ni jeles ni..hahah

kella said...

ko ngan En Awak ko ni, kekalkanlah feeling tu dari sekarang sampai dah kawin pun tau..
walaupun dah kawin nanti pupuk je selalu perasaan tu supaya sentiasa segar, mekar..(chewah) itu pun yg sedang aku lakukan sekarang! huhu..
cepat2 kawin weh..

Google