THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

08 February 2010

Apa?? Lagi 5 hariiiiiii

Fuihh mengelap peluh jap...tis tis jatuh kat pipi...waaaaaaaa tetiba rasa...pantas nya masa berlalu ni........debar lum ada lagi..tak tiba lagi..masih maintain...huhuuh...tapi cuak gak ..kang tiba harinya....aku gabra giler...tak kose....apa progress ek lagi 5 hari je ni?? nak tak nak aku kena buat checklist gak ni..senang remind skit...tau je la...aku amik remeh temeh jeeeeeeee......ala lambat lagikkkkk...ahh sudah jangan di buat keje giler last minute.....

Senarai perlu buat dan dah buat....yang PERLU tu be ALERT okeh bukan sesuka hati ko wat pekak badak...

** Baju tunang dah siap !!....tau tak baru siap last week hari sabtu..sebab last minit tailor aku call kain tak cukuppp..hapa tak cukup!!!!!..aku bg 7m baju...ermm ni kes salah potong la ni...tapi takpe..dah siap dan dah dicuba...beres...selesa dipakai...baju di tempah di Tailor KHIME , TAMAN SRI RAMPAI...dia buat sangat besttttttttttt.....badan aku besor tak sesuai sewa so baek la tempah...aku suggest yang badan besor gi la tempah sini...dia pandai jahit lol....harga tak mahal sgt....yang penting tailor cina okeh...tu sedap pakai.....arhhhhhh pasni hantar dobi pastu kasi iron sekali..aku malas nak iron sendiri..sebab tak basuh pakai downy...heheh

**Bedsheet pun kena tukarrr daaa...huhuhu...kemain kan..mem besor ko umah baik hati beli kan....sayang mak aku....muahhh.....color cream ada bunga2 hijau...sesuai ar ngan tema..masalahnya kain cotton ni...sapa nak gosok!!!!!!!!!!!...ahh tidakk..besar sekebang tu nak gosok...sure kedut balikkkkkk..nangis jap

** Bilik dah siap cat....hijau gak...heehe...sure pasni aku rabun color hijauuuuuu...wakaka...2 hari kasi siap cat bilik...penat nyaaaaaaaa....kengkonon nak bikin macam iklan nippon nuffnang tu...ada binatang2....ahh tak jadi...sebab dah rasa badan berlipat empat.....ini baru majlis kecikk belum besar punyaaa lagi...mmg pitammmmm....

** Hantaran ..benda paling penting dah siap ....Alhamdulillah walau pun bukan aku yang deko deko...selamat sudah di ambil dari tuan deko deko iaitu Kak Lin kt Sg Buloh...pehh weekend yang sangat penat...tapii tak sepenat driver yang kehulur kehilirkan wahai encik awak...hehe tengkiu bodyguard...ehhehe....color?? opcos ada hijau...nak tengok?? next week okeh....tp nak kena siap2 kan makanan yang nak letak dalam hantaran.....last minit gak..sebab sedara mara nak sponsor...selamat duit aku...huhuhu......

** Kek hantaran dah siap tempah..both side tempah sesama ...eheheh aku pilih aku nya..dia pilih dia nya...waakaka...sistem barter...kek beli kat KEDAI KEK HIDAYAH , TAMAN SAMUDRA..dah biasa ngan kedai ni...jangan lupa 12 FEB bersamaan hari jumaat kena amik....

** Sirih Junjung & Buah tak leh lupa...pepagi jumaat aku dah kena kuar gi Pasar Chowkit...beli sana je la senang...murah pun murah...segar lak tu..."meh pilih meh pilih..murah murah selonggok"...Sirih Junjung pre order je dari kedai fresh flower tepi2 tu..dah tanya....wahh teruja la harga...standard patern baru RM40...berbaloi ar

** Amboi berdoor gift bagai kan..tak kose...macam majlis kawen la pulok..tak de apapun..just cenderahati sebab datang meraikan majlis...apa benda tu..tungguuuuu..hehe...ha ni keje penting kena buat...aku suh adik sepupu kecik la tlg buatkan...tolong susun masuk dlm paper bag...opsss alamak terbocor dah plak..ada paper bag...hehehe

** Mini Pelamin by self deko...huhuhu kali ni kasik kreatip bikin sndiri pelamin utk tunang...simple2 aje...apa yang pntg kerjasama...semua kena tolong ek kat uamh tu jangan nak tukang arah je..eh cakp utk diri sendiri jek..hahaah...hiasan dah beli ...bersiap sedia la...tugas menampal semua benda alah..bunga bagai...kasi tungguuuuu


** Makeup confirm by mg geng Aida GXIXG...memang tak syak lagi...heheeh dari dulu hingga kini ..memang dia la touch up..dinner, ke hapa...sumer dia..sampai dah tau la kulit aku sesuai camner..yang tak settle nak bayar je...eheheh ..

** Veil or selendang kena cari ni...sebab dah dapt dari irda tp like veil pendek...hmm aku suka yang lebar besar tu macam ala2 kawen hindustan tu..bukan apa leh la tutup skit cover body mak yang lebar ni...huhuuh..sewa ke beli eh?? which one better lebih2 lagi nak jimat kos..kalau bileh RM10 pun takpe...ahahaha giler kedek..eh perlu...pakai sekali je..

** Urusan canopy + catering pun dah settle...takpe itu abah & mak aku uruskan...aku tau color scallop mesti hijau...heheeh..yerlah kalau pink ..tak kena la ngan tema kannnnnnn...scallp tu aku kena gi choose tengok color hijau yg sesuai...ahh keluar lagikkk..penat laaa

** RSVP guest yang nak hadir...ermmm kena follow up sms/call gak ke tp aku ada hantar event kat FB pada kawan2 terdekat ku...ha sila la tolong tick yer...attend or not attend...senang skit nak buat listing kan...opsss sori la yerk tak de kad undangan ke hapa...macam nk bikin majlis besar jek..tak de majlis aku kecik je..simple as simple...pada yang aku lupa jemput or tak jemput jangan kecik hati...nanti kawen korang datang serbu yer sambil bawa hadiah besar....uhuhuh

** Jangan lupa photography yer..ni wajibbb...haruslah kan mekap cun cun...kasi tampal muka bersepah la ..hehe yang penting official photog gitu....aku guna khidmat Encik Aswadi ..di rekomen by Diana Mary GXIXG..thanks na...maklumla aku tak de camera canggih besor ni...maka kita bagi la chance skill pada yang pro amik gamba tu..deposit dah bayar yeahhh

Apa lagi ni aku tak settle ni ?? aku pun tak tau...rasanya dah settle 80% ni...hmmm blur jap...penat jangan cakap la...memang tak duk umah la ..pantang duduk dah kena jerit ngan mem besor...
baru nak kasi sejuk sikit punggung kena angin sambil bermalas malasan...sebok remind itu ini tak siap, jom cari ini itu......ahh tidak...cepatla majlis nya settle...kefenatan teramat ni...yang penting semoga majlis yang dirancang berjalan dengan lancar ..Amin..










19 comments:

Unknown said...

Wah hebatnya majlis persiapan tunang kak mimy ni...mia pun biasa2 je....pepun, jgn stress...buat slow2 ye..then selamat bertunang...

daela said...

wah nok....mesti best ni..heeeee...

my.mastura said...

wah wah..dup dap dup dap yer..hehehhe

make sure jgn tunjuk gelojoh depan bakal mak mertua ko..kang kensel lak...

Filla said...

smoga slamat semuanyer yer cik mimie!!! amin....

dillazag said...

Don't forget to rest, pergi urut, facial, manicure, pedicure..
Enjoy your moment, sister.. :)

Insya allah , semuanya selamat.

Nadine said...

all the best Mimy, the day b4 jgn stay up lama sgt tau, nnti bangun pagi mata lebam.

pastu jgn lupa pakai lotion wangi2 sket kat tangan tu tau...smile always, smile from the heart. nnti seri tu terbit sendiri.

and lastly..snap, snap, and snap a lot of photos ok...kitaorg mau tgk! :)

Unknown said...

beb tahniah yer...tak sabo nak tunggu hari bersejarah ko tu....kasi pose maut2 yer hehe

Liyana said...

can't wait the day!!!!selamat bertunang sis!

Nurmala Mazlan said...

nok..kek hantaran ko tu tempat aku tempah kat kahiwn aku....huhu~ murah dan sedap kan

Mag said...

gud luck mimy~!!!!

Anis Azalea said...

wah selamat mimi..Insyaallah takde hal aku dtg..raya cina titibe sumer kansel..hahaha best2 aku nak tdo jek kalu bleh..

noradzlina.kamdani said...

slmt brtunang kak

Mr & Mrs Sallehudin said...

amboi..boi.. nak tunang gitu..

Congrats!!

Myn said...

Selamat bertunang babe, hehe.

InaAchik said...

NOK... ni perancangan bertunang ker kawen ni??? punyer grand cam nk kawen da... aper kater, ko panggil tok imam skali. kira kawen trus! hahahahhaaa...

dina said...

majlis dah grand to nok... nikah je la... hahahaa... terus pegi hanimun cuti CNY tu kan... amacam idea aku?

NURSAKINAHBTMOHDSOLEH said...

congrates kak mimy ;)

kella said...

mims.. aku hampa dan keciwa! sebab tak dapat nak hadir ke majlis gilang gemilang ko nih! aku kena balik kampung la beb.. waaaa... ruginya!.. tapi takpe, photonya dikirim ya! dalam blog ni mesti berketul2 hendaknya nanti..

Megat said...

tahniah kat ayg sebab tak lama lagi dah nak tunang heheh syukur dah nak jd tunang org dah sekarang niee
hehehheeheh tunang saper lagi klu bukan tunangan EN.AWAK sorang niee.......

Google