THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

04 February 2010

Tiba Masanya Mencari Cincin...ehem ehem

Ehem ehem..sakit tekak jappp..heehhe..malu pulak aku nak letak entry ni....tapi nak wat camner tetap nak letakkkk..leh tag bahagian persiapan tunang...yer kawan2 yang tak tau lagi...aku akan bertunang Insya Allah pada 13 February 2010 bersamaan hari Sabtu...sambil menekup muka malu......malu gak beb..semoga semua nya dipermudah kan amin ya rabbalamin...cuak gak kan beb..debar dada jangan cakap la..bangun pepagi je asyik duk kira kalendar...9 hari lagiii...cepatnya masa berlalu...

Okeh okeh nak tunang kena la ada cincin ...kalau tak ..takde makna la kan nak buat ikatan janji ...maka pencarian cincin bermula...tapi aku tak le pegi kedai glamer yang berlambak kat shopping mall tu..sebab setelah disurvey harga nya berlipat kali ganda..padahal patern sama ..so mana penting branded or kualiti??terpulang la kat korang.....janji emas 916 tetap sama harga di pasaran kan.....yang mahal pun caj harga upah...napa aku pilih emas kuning??da aku kesah ke cakap tak ikut trend sekarang emas putih?? tak de hal....sebab ikut cakap nenek aku....tak rugi emas kuning ni....selain berharga....nak jual berbaloi-baloi...jangan tak tau emas juga adalah ibu duit....apa tu ibu duit ?? maksudnya sebagai ubat untuk duit sentiasa lekat...logik or tak logik..terpulang..tp aku nampak kebenaran secara kebetulan....nak citer lelebih nanti la aku story apa hebatnya emas kuning ni....




** muka aku berkerut konpius nak pilih patern...hahaha..kelabu asap mata aku..sumer nak...ehehe

** ini cincin belah rotan sesuai untuk merisik yerrrrrrrr


** sudah tersemat di jari nampaknya..ada harapan tak mau tanggal ni...aku berkenan yang ni..tapiiiiiiiii...cam tak sesuai utk bertunang....sooo..masih berpikir pikir...

** ermmm ni pun look nice...sweet je...adessssss....ni aku nyampah ni gi kedai emas...berjam jam try ..semua aku nak..pening pala encik awak...ahahahha

** selesai sudah membuat pilihan....suprise la...takkan nak reveal pulakkk...orang sebelah tengah standby wallet nak bayor...gegel tangan dia....tetiba rasa seram sejuk tangan pulak dahhhh...huhuhu























15 comments:

Myn said...

hahah aku pun nyampah g kedai emas. rase cam nak sume ,haloba sgt kan. beb aku suke mas kuning g,sbb classique. komen cam org lame kan aku nie. sudah am outta here.

its me said...

huhhu gedix la ko kan nok....nok nok..aku macam nak mintak ampun la nok..pasal my ex housemate juga bertunang pada hari dan mase yg same nok..aku keriru disitu....aku teramat minta maap(eleh aku tak der pun ko ttepa tunang gak kan)gedix jer aku kan..ngeeee...sowi nok...aku tgk pose gedix ko nanti yer...

azianierdawati said...

ygsekali tu i suka.. makkkk suko la... shantek btl..

Unknown said...

mesti encik awak, dup dap nk bayar...& dlm hati dia kak mimy...mesti dia kata camni kan

"jgn le mimy pilih mahal2 ye.hbs la...xde duit, siapa nk byr,"

lelaki mmg takut bab nie..bukanpe,diaorg ni risau sgt bab duit...bgs le tu buktikan diaorg brtanggungjwb psl kewangan...tpcincin tunang tanda terpaterinya ikatan...so kena la pilih...kan kak mimy ..kan?hehe

Nadine said...

Awwwh...9 more days to go eh? :)

Mimy, I doakan smoga smuanya berjalan dgn lancar hari itu. Jgn lupa posing sakan pakai persalinan hijau ittew ok.. :)

RedLife2Love said...

bestnye.. nak jugak!! tapi sape nak belikan utk ika ek.. hehe

fatenton said...

ecececeh sis nak tunang dah..
baik2 tau darah manis ni :)

Achieq said...

mimy, date sama birthday shasha ,my first daughter. alhamdulillah...tercapai jua niat ko ye mi nak dirikan masjid. akak doakan semoga semuanya selamat.
letak gambo byk kat fb tau.

luv

Mr & Mrs Sallehudin said...

Gambar ketiga tu.. cincinnya cantik laa

InaAchik said...

gedix kwn aku nk tunang... xper2, 1 step closer utk menjadi halal. best kawen nok... hahahahhaaa..

Anis Azalea said...

wah mimi..aku takle pakai emas camner...doc ni...dia kata aku alah..mmg pun..haha kang dtg balik penyakit gatal2 aku..kekeke..pepun tahniah...

Amy said...

Waaah da nak tunang kawan aku erk..tahniah nok!! Tak sabar aku nak tgk gmbr ko tunang weih..Smga berbahagia ya nok!

Amiha Ayu said...

email akak ialah siti.amiha.ayu@gmail.com

kenapa yang??

dina said...

aku tunang dulu emas rega 40 je segram... cincin RM90 pun dah rasa mahal beno, skang aku rasa 100lbh dah segram kan... hahahaa, kalau tau, dulu aku beli emas banyak2...

tahniah la nok, ko nak tunang, aku balik kg le nok 13hb tu... aku doakan untuk ko je ye nok...muahhhxxx!

Mag said...

heee..yang 2nd tu cantik..simpan untk kawen..hehehe

Google