THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

10 July 2015

Ada Raya Ada Lontong Ada Mamee Chef

**sticky post 2 days**


Bila hari raya apa yang kita terbayang ialah juadah pagi raya…tengok dah terbayang….aku asal orang johor dah tentu menu wajib mesti ada ketupat, nasi impit ..kuah lontong mesti ada yer…pastu makan dengan sambal…Ya ampun kecur ni teringat…aku suka kuah lontong bergabung dengan ketupat boom meletop…teringat raya kat muar…hidangan paling last masak adalah lontong…tapi nak menyiapkan bahan tu di malam raya….dah siap potong segala sayur sayuran nak masuk dalam lontong …bahan yang mesti ada…kacang panjang, kentang, tempe, carrot, udang, suhun, fucuk..…lagi banyak lagi sedap..berenang renang hah isi lontong tu…

Tahun ni turn aku raya rumah mertua…sobsssssss sedih teringat lontong..bolehhhhhhhhhh hahaha…ye menu pantai timur dan selatan sangat la berbeza…lontong susah nak jumpa kat pantai timur…huwaaaa..sedih lagi…teringat ingat kenangan aku mengandungkan Fayel…beraya di Terengganu…punya la teresak menangis nak makan lontong…beria aku nangis….sedih hoi..masakan wajib pagi raya sejak kecik tup tup bila beraya tempat orang lontong takde…nak masak time tu pregnant takde mood…tau juadah tersedia aje kan…sana menu Nasi Dagang…Lontong tak jumpa ye…kenangan tak leh lupa pasal lontong…

Raya tahun ni turn Terengganu…of course akan rindu lontong…tapi tidak lagi…sebab kini Mamee Chef dah ada perisa Lontong…bila dapat tau Chef Ismail launch produk baru #MameeChefLontong pulak tu…aku la paling teruja sebab dah plan akan ku bawa stok balik kampong Terengganu…yahoooo…so no more teresak esak menangis gedik pagi raya….makan la #MameeChefLontong sampai puas kenyang…tak sabar ni nak bawa balik kampong….teruja ni…I believe kesedapan Mamee Chef …memang di akui…aku suka semua perisa dari Mamee Chef ...

Baru baru ni bertempat di Restoran Rebung milik Dato Chef Ismail telah berlangsung Majlis Berbuka Puasa dan pelancaran Mamee Chef..rasa bertuah bersama blogger yang lain dapat join tengok sendiri dan merasai menu #MameeChefLontong…ternyata kesedapan hingga menjilat jari..Chef Ismail bercerita sendiri penghasilan #MameeChefLontong…teruja tengok Dato yang kreatip inovatif sentiasa perfect dalam masakan….#MameeChefLontong telah dihadiri oleh Nora Danish selaku duta cute comel manja orang nya .....jangan lupa hari raya ini juadah wajib Mamee Chef Lontong…saya sayang kan Mamee…


posing gaya ND...gitewwww

 Eh Eh Dato Chef Ismail kat belakang aku leeeeeeeeeee..selfie sikit chef...hehehe

Blogger blogger yang dapat jemputan bersama Liza HotFM pengacara majlis


Blogger kalau posing memang suka....yang pasti i kemain melentok dengan ND..mak kau over....hehe


Officialy launch #mameecheflontong...bersama duta , orang kuat mamee dan chef Ismail


The most cute girl celebrities Nora Danish..dia ni umur bawah aku setahun je..tapi mudeeeeee nya hot
Dato Chef Ismail  orang kuat sebalik kesedapan #MaeeChefLontong

Kami dijamukan hidangan Mamee Chef Lontong


Resepi dalam buku nota yang boleh ditiru..niice hohhhhhhhh
















1 comment:

intandayani said...

bestnya dapat jemputan camni..memang betul lontong ke dalam tu?

Google