THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

02 July 2015

Menu Memasak Berbuka Ramadhan Day 5-14

As Salam ...

Hari ni nak update juadah masakan homemade #mimymasak sepanjang berbuka puasa ramadhan tahun ni...so far masih mood memasak....menu pun nasi dan lauk.....bang megat pesen makan nasi jadi aku pun terikut kena makan nasi...so diet ke laut...nasi masak 2 pot....aku sedih bila ada balance nasi tak habis jadi aku kena makan nasi jugak.....huhuhu...lauk pauk pun sama...ada yang tanya makan 2 orang lauk meriah boleh habis ke??eh 3 orang ye...campur Fayel...dia tu leh tahan gak makan...lauk kicap je leh 3 pinggan...hehehe....habis tak habis ikut lauk...kena selera licin....kalau tak habis pun esok simpan ..makan semula...biasa nya masak untuk 2 orang...ayam 2 ketul...sayur pun sikit je...ikan pun 2 ekor...serba dua la...tidak la masak bebanyak...jangan membazir yang penting makan cukup... 
Motip letak lauk berbuka...tak prihatin kah...memasing la kan niat aku bukan bg org terliur...aku teruja sebab aku berjaya masak tu je...dan idea memasak next time leh la semak balik...hoi nak masak pun memikir tau.....yang pasti aku dah boleh masak....aku kan tak pandai masak sebelum ni....bila tengok gambar lauk meriah..iolss terasa wahhhhh gitu tak sangka dapat menyediakan lauk pauk...ntah apa rasa aku tak tau sebab puasa...tapi suami makan aje aku lagi suka ....dapat pahala besar ....amin...so sila la tengok menu menu masakan iolsss untuk suami anak tercinta ...dari hari ke 5- 14 Ramadhan....hah amik ko sekaliharung aku letak...huhu...


Hari ke 5 - Tomyam Putih, Kobis Goreng, Suhun Goreng


Hari ke 6 - Sup Daging & Kailan Ikan Masin....

Hari ke 7 - Kangkung Belacan, Asam Tumis Tempoyak Ikan Patin, Sotong Ayam Celup Tepung

Hari ke 8 - Berbuka luar Restoran Rebung....nanti story eh kenapa buka luar...ada event


Hari ke 9 - Lemak Udang Kacang Panjang, Sambal Belacan Ulam, Sambak Ikan Garing...lauk paling win!!

Hari ke 10 - Ayam Masak Merah Santan , Sup Sawi

Menu Sampingan fav aku forever..popia basah sedappppppppppp

Hari ke 11 - Daging Masak Kicap , Sambal Kentang

Fayel pun suka makan sama time berbuka...dia nak roti boom licin 2 keping...puasa sangat ni...pastu minta lagi...

Hari ke 12 - Asam Pedas Ikan Patin..sakara aje...hehe

Hari ke 13 - Terung Masak tumis taucu...

Hari ke 14 - ni bukan aku masak ...semalam mood pms...so bang megat masak...lama dia tak masak kan..sekali masak nak ko cenggini.....


















2 comments:

intandayani said...

Aritu try beli je kat cafe yang biasa beli.Tapi masak sendiri gak puas mkn dan berselera

Liyana said...

rajin nya la hai kak mimy ni.. ai iz x sempat.. lepas buka baru masak haha

Google