THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

23 July 2015

Raya Pertama 2015 di Terengganu

Selamat Hari Raya Aidilfitri semua.....maaf zahir batin....dah kembali bekerja...cukup seminggu cuti raya..kembali rutin macam biasa ...ok start keje dah....mood raya nak story pasal raya.....ok jom nak share story...tahun ni turn raya kg suami ...terengganu...wat lek wat pis je sekarang takde dah emo emo...kitaorg balik malam 15hb...biasa la laki aku pesen balik tetengah malam so memang tak harung jam...kete banyak....tapi seronok gak jem ni baru la feel raya ...penuh orang kat rnr meriah ...

Bertolak slow slow kul 12.30 tengah malam....sampai Ajil Terengganu Kul 5 pagi...elok sampai jee...kete mati...ah sudah..bebetul depan rumah....kete rosak daaaaaaa....Alhamdulillah mujur rosak depan rumah...kalau la kat highway...nangissssss..dugaan nak raya...nak kata apa dah nak rosak kan....so memang raya patah kaki lol...raya raya ni mana la bengkel bukak ...so tunggu la raya ke 3 kot bukak nak beli barang....bang megat tepuk dahi huhu...melayang duit lagi...cool esok hari raya...bertabah la redha...huhu

Hari Raya 16 Julai tiba...tahun ni aku tak sempat nak pi solat sunat aidilfitri....sibuk tolong mertua kat dapur..banyak benda nak di buat...nak kejut fayel bangun pagi...nasib baik senang bangun..lega di situ...so fayel ikut papa dia solat raya naik moto...biasa gi sekali...dah tak sempat nak kemas rumah , dapur...mak mertua lak tahun ni dia cat rumah...pasang tikar getah baru....so banyak aktiviti kemas kemas ....menu pagi raya Terengganu sini takde ketuapt, rendang tu ye....taoi aku bawa rendang ..masak sendiri ko hehehe...lepas rindu di pagi hari nanti...menu pagi raya Nasi Minyak +Gulai Ayam...Nasi Mimyak terengganu sedap tauu...makan ngan sambal belacan....walawehh lupa ketupat hehe

Dugaan pulak pagi raya..anak buah anak adik ipar kena warded pulak...umur sama fayel 3 tahun...Rayyan nama nya...Rayyan kena jangkitan paru paru...malam raya tu dia dah semput semput nafas....batuk tak berhenti...pagi raya tu dah nampak teruk sangat macam lelah..kena bawa hospital la amik neb....sampai hospital kuala berang...doktor cakap kena tahan...kuman dalam paru paru...Allah hai..dugaan pagi raya keluarga bang megat...mertua dah tak sedap hati...so memang takde mood acara bergambar...salam pagi raya pun lupa.tapi aku snap gak pic pagi raya kenangan kitaorang anak beranak bertiga....buat syarat je bergambar...so 3 beranak je la beria...family takde...semua susah hati...

Dalam banyak hal cucu sakit...kete rosak..rumah bang megat orang datang tak putus...hoi la baru nak duduk ...dah ada bagi salam..memang ramai...sekali datang bergerombolan sedara mara dia...so pagi raya memang tak keluar beraya duk rumah tunggu tetamu datang....gitula melaram pagi raya duk umah saja...kontrak basuh pinggan huhuhu....gituuuuuuuu...takpe la dugaan raya tahun ni macam macam nau....tahun depan turn muar peel berjalan raya....yahoo lepas dendam tahun depan .....muar mu tunggu aku datang tahun depan...Insya Allah panjang umur ada rezeki....


Pagi raya 2 jejaka nak pi solat sunat aidilfitri...mama tak pegi so naik moto dengan papa

Sementara anak apak belum balik masjid...mak melaram baju rayaaaaaaa...siap mekap semua dahhh...my baju raya dari poplook saja



Dak kecik dah balik masjid dah..salam salam mama dulu....papa nya salam tak de gambar..



Anak bujang posing ngan mama....tapi mata ke tv


Sibuk nau nak makan kuih raya....



Candid kesayangan anak papa ni...kemain berdua ....bikin mama jeles je manja manja 



Dah takde mood dah...rambut pun serabai dah...songkok dibuangnya

Posing suami isteri lalalalala.....dah kenapa butang baju tak butang


Potret raya anak beranak purplelicious....tahun ni pepel kita.....pic satu keluarga tahun ni memang tak sempat snap...sibuk macam macam...sib baik keluarga pepel ni sempat kannnnnn..kalau tak mau akak meroyan takde gambar


Selfie ngan mia ahmad & sharnaz ahmad ala ala


 Lee Min Ho versi kecik pegi beraya....hohohoho style la konon....




























7 comments:

Chekgu Azrine said...

Cantiknya mimi pg raya...
Cantik baju dr poplook tu..

Aeen said...

waaa...tema purple..
cantek kak....:)

IQ = Iez Qis said...

nasi minyak terengganu haruslah sedaaappp.....!!

IQ = Iez Qis said...

nasi minyak terengganu haruslah sedaaappp.....!!

lia ummiirfan said...

wahh! purple! :))

anis abdullah said...

Raya 17 Julai ler....hehe purple sama lah...

Mariana mat jusoh said...

mimi..
pesal I tengok u kurus? diet ke? cer citer rahsia..
btw.. sangat cantik di pagi raya...

Google