THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

11 January 2012

Tekak Berkehendakkan Chilis Please...Jomm

Draft entry gak ni...citer dari tahun lepas...ala bulan december lepas nya pun..time orang ramai cuti aku kena keje tu...nak citer asik lupa je...citer ada gambar banyak ni memang leceh...huhuh...tapi citer bergambar la selalu paling dibaca...agaknya lebih suka tengok tanpa baca kan..maafla h aku ni kalau citer bebel panjang...serba serbi nak citer...non stop..huhu macam tu la kalau di luar realiti...aku ni memang banyak cakap...tak leh la jadi pendiam...kaku...eh eh kannn dah cakap...mukadimah je berjela...susah mau stop daaa...story mory pasal makan yer ...

Last year hujung tahun...tekak aku berkehendakkan citarasa western lazat lazat...yer asikla sebut CHILIS...nak sangat makan chilis...kalau western aku suka ngajak geng geng opis dari ajak EA..dia tekak melayu hokeh....baik set ngan geng geng makan sedap western..leh order banyak banyak...ngan EA kang order banyak sapa nak habis kan...aku jugak...muntah terbelahak aku disitu...EA makan western alahai ciput jekkkkk...buang karen jekkk...

Chilis ni menu portion besar giler...menu chilis ni lebih kurang TGI Friday la...tapi kalau bab sedap aku vote Chilis la...serius sumpah sedap nya tak hengat...aduhai teringat lak...ni malas citer bab makan....Chilis ni nak makan je sure full...kalau gi KLCC sebelah TGV tu pehhhh beratur amik masa 40 minit...bencikk..tu pasal selalu cancel je nak makan situ...chilis mid valley pun sama jek...cuma hari tu aku bernasib baik kan gi terjah Chilis Bangsar Soping Compleks..haa situ agak tak crowded...even still penuh gak la orang tapi masih terkawal...i like i like tak payah beratur rebut rebut...


Muka tak leh blah excited giler bila nak makan Chilis....sangat mengidam weh time tu....giler punya mengidam...tekak bagai dirasa rasa keenakan chilis

Kami the geng dah sampai Chilis BSC .....parking punyalah payah..paling bawah sekali..tapi apa ada hal...Chilis nya pasal kannnn

Yeahhh logo Chilis....sampai je tak yah tunggu terus dapat seat....sukeeeeeeeee

Menu Chilis depan mata...rambang mata nak makan apa....giler la....lama tu menelaah menu

Telek jangan tak telek dak dua orang ni..Yani dan Ika...ada sorang lagi mengidam jugak tak ikut Diana...ntah camner dia leh missing lak hari tu...mana ntah cari tak dapat...lepas makan baru muncul..misteri betul ko Nana

Mak Buyung dah tak tau nak makan apa...semua dia nak...yang pasti ada satu makanan yang memang aku mengidam...apa dia??

Air air order dah sampai..ala tak payah citer kot air apa...biasa biasa je air nya...

Dapat makan Chilis terus hepi ...apalagi aku suh geng peneman tukang snap..hover kan...

Inilah kemengidaman tekak aku...Nachos...yeah yeahhhh

ini nama nya KICKIN' NACHOS..ibu mengandung mengidam ni yer...

Yani order ni ..so tumpang merasa la...portion besar kann CRISPY HONEY CHIPOTLE CHICKEN CRISPERS...

SPAGHETTI CHICKEN di order oleh Ika...

FRIED CALAMARI...aku punya...lalalala...aku ni kan pengemar sotong tegar

makan makan Chilis sambil berkongsi rasa ..ewahh ayat....mesra je bunyikk

takde sapa nak tolong snap kan gambar...terpaksa rela snap gambo sendiri...nasib nampak semua kannnn..see tangan sapa la snap kan..

Licin !!! ...datang tahap lapar jadi gini la...berbaloi

Bil datang bayor bayor...total bahagi 3 orang..sorang RM48...ok la makan puas hati sangat mengila tahap kenyang ular sawa...sesekali ok la...cuba tetiap minggu...bankrupsi

Erkk apahal nak terberanak ke...hahahaha aku kenyang memang gini la...maklum la masa makan lupa diri kejap...

Aku dah makan Chilis so dah tak la rasa ralat mengidam kannnnnnn....TQ geng geng....


PSSSSTTT ADA LAGI MAKANAN YANG TERHAJAT SUDAH TERCAPAI...MENTEKEDARAH LA SEBELUM BERPANTANGAN...




Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

15 comments:

NanieZara said...

ohhh masih terbayang-bayangan lagi nachos sedap tu..hai lah nanchos ngape lah ko sedap..

ratusiput said...

ble tahan gak rega dia tu.tp share2 cmni bagus selain jimat kite dpt merasa makanan lain jugak.. :)

SUHAIDA said...

su pulak xdpt sate arnab lagi kak...huaaaaaaaaaaaaa

mamyharraz said...

bestnya chilis...ni yg buat sy teringin nak mkn menu2 tu semua.harga boleh tahan jugak kan..tp kalau sedap apasalahnya.

mimy,cantik sgt pakai dress tu :)

Kella said...

Mimy.. begitu terserlah keayuaan mu tika mengandung ini... berseri seri ko weh... suweeet sangat! suke je aku tengok...

hmm... aku tak penah melantak chilliss ni.. nakpak gaya kena g try..

Unknown said...

ko dok tayang chilis habis dgn aku tingin hehe

Qhaifa Nur said...

bilalah nak pergi chilliss ni..
tengok menu betul2 tergoda...

izla said...

tak penah makan kat chilis. memang terliur habis tengok gambar. Yummy!!

Dzil Khadeeja said...

kakak preggy sgt cute..auwww... =)

wahida said...

hari ni je dah 3 org bloggers duk update citer pasal chillis...tak boleh jadik neh...

amal said...

saya tak penah makan chillis hohoho..

Anis Azalea said...

aku suka jugak. ko tak amik yg set free flow nachos ek. best woo..

Unknown said...

akak... nampak kurus la

Ann Ishak said...

Nachos yg best...ermmmm

Liyana said...

sy x pnh mkn chilis, sbb tekak melayu kot, x sah klu xde cili api, kekeke

Google