THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

30 January 2012

Bersalin Induce - 30 January 2012

Assalam...hari ni aku pegi final checkup before edd esok kan...tup tup aku dinasihatkan doktor suruh induce...sebab kedudukan baby aku dah 10cm ke bawah..since aku pun memang kena bersalin secara normal...dalm hati Allah je tau bila doktor kata dah kena ready....Encik Awak lak tak follow sekali...doktor nak jumpa husband jugak...nak terangkan secara details....aku minta gak excuse 2-3 hari lagi ke...doktor tak advise..sebab dah 10 cm adalah ngam ngam bukaan untuk normal...hmmm fikiran aku agak kusut gak...takut la induce...beranak secara paksa kan..bukan natural...di sebaliknya pulak...doktor tak nak aku kena Czer...ada buruk nya aku Czer....risiko nya aku ada penyakit Myastenia Gravis then masih ada makan ubat...then penyakit MG ni kaitan ngan otot...takut ubat bius tak leh masuk dalam badan...aku akan paralyze @ lumpuh dalam waktu sekejap...hmm menitik pulak air mata aku dengar doktor cakap camtu...sedih pun ada....nak melahirkan anak yang dikasihi pertama bermacam dugaan dah kena tempuh...so finally aku dan Encik Awak terpaksa redha la untuk induce...so dalam kul 9 malam aku warded...ubat akan masuk esok pagi...Ya Allah kurangkan azab sakit bersalin..permudahkan lah jalan...Insya Allah doakan semuanya selamat key




KESEMPATAN INI JUGA....SESIAPA YANG MENGENALI SECARA DEKAT, JAUH, ALAM MAYA..AKU MEMOHON KEMAAFAN ZAHIR DAN BATIN DARI KAMU SEMUA...AMPUNKAN SEGALA KESALAHAN TUTUR KATA, PERBUATAN YANG ADA MENYINGGUNG PERASAAN HATI ....DOAKAN SELAMAT BUAT DIRIKU...AMIN YA RABAL ALAMIN









40 comments:

Unknown said...

beb aku doakan semuanya selamat insyallah suspen ni....

intandayani said...

siyes sentap bile bace ayat bley paralyzed tu...insyallah kami akan doakan sumenye slmt bersalin normal...mintak restu suami n parents yer..jgn lupe in law gak...can't wait to see ur baby

Unknown said...

moga mimie tabah ye dik. kak lady doakan kesejahteraan. mohon ALLAH dan para malaikat memelihara mimie dan baby di saat kelahiran. Kak Lady doakan Mimie selamat dan melaluinya dgn mudah..insyaALLAH. apa2 pn kami di sini akan sentiasa mendoakan yg terbaik utk mimie baby & family. KaK Lady pn penah alami kelahiran melalui proses induce. InsyaALLAH takde masalah. Sakit mmg sakit tapi percya la semua ni ada hikmah... Xsabar nk tunggu update psl baby ;))

ciksuen said...

mimie! jgn lupe recite doa2 segala & jgn bersedih ye. after kesulitan, mesti ade kemudahan. good luck dear~ moga semua selamat & dipermudahkan. amin3.

Beautyfull_Maria said...

Moga segalanya selamat dlm bjuang melahirkn seorang lg khalifah di bumi Allah.Byk2kan bdoa & minta dipermudahkan segalanya...Amin!!

SUHAIDA said...

su dah suami doakan kak mimi selamat melahirkan khalifah Allah..doa banyak2 kak..

su pulak yang berdebar2 ni

ummi_khalish said...

semoga semuanya selamat....

norhasniza said...

Semoga dipermudahkan semuanya amin...tak sabar nk tgk baby...

wanita mutalib said...

insyaAllah semuanya akan selamat.
saya pun dulu induce.
oke aje, rasa macam normal juga :)

sy doakan yang terbaik buat akak dan baby yang bakal lahir:))

amal said...

akak, saya doakan semuanya baik2. banyakkan berselawat.. insyaallah dipermudahkan kesemuanya..

Anis Azalea said...

aku doakan kau selamat bersalin mimy. banyak2 kan doa pada Allah. semoga selamat melahirkan anak. minta megat baca surah maryam banyak2 untuk kau.

elanie*Q said...

kak mimy! Uhuu kna induce ye? Nanie pn induce jugak tp pglaman org lain2, insyaallah bhagian akak akan dipermudahkan..yg penting d0a byk2 k..hee,sm0ga akak n bby selamat.xsbr nk tgk bby :) oh,akak xd bwt salah kat nanie :) hehe

mamyharraz said...

sentiasa doakan yg terbaik utk mimy dan baby..semoga Allah melindungi dan permudahkan segalanya utk mimy dan baby hendaknya.amin.

mia-ina said...

sedih pula ble baca ayat doktor kata kat kak mimy tu..kuatkan hati kak..insyaallah mia doakan yg terbaik.semoag allah melindungi & mempermudahkan keadaan akak hendaknya melahirkan ya.....alhamdulillah suami akak ada di cc...syukur tu...mia ni mungkin suami x kan ada kot ms melahirkan t..

jgn sedih ye kak.nk smbut kelahiran dgn gembira k

Nurul Aziz said...

Insyallah semuanya selamat.. Amin..

Nurul Aziz said...

Insyallah semuanya selamat.. Amin..

m@m@yAyA said...

akk semoga selamat sumenya~Insyallah..

Nanti lau pepehal updte lam blog yer..

ariana8733 said...

insyaAllah kak mimy, ana doakan kan kak mimy & baby selamat k..

Liyana said...

insyaAllah kak... semuanya akan selamat... selawat byk2 k... amin...

Baiduri said...

smoga semuanya slamat...amin....

Anonymous said...

insyaAllah suma selamat....dn lahiekan baby yg comel....

Liyana said...

Yana doakan akak selamat bersalin dan semoga dipermudahkan segalanya utk akak & baby...doa bebanyak tau!!!

*hugs & kisses*

Aty Fared said...

mase aku bace ni maknenyer ko dah stand by nak beranak ar..aku doakan dipermudahkan segale urusan bersalin ko..insyaallah..hope ko n baby sihat dan selamat..aminnnnnn.....[aku lak berdebar2 nih]-siyes..

marie said...

akak doakan semoga semuanya selamat utk mimie dan baby...amin...

Queen said...

insyaAllah selamat semua..sekarang perubatan dah modern.. insyaAllah...

doa banyak2 k!.. =)

Ummi Ziyad said...

salam....akk doakn moga allah permudahkan segalanya....insyaallah...

wahida said...

Ya Allah, permudahkanlah kawan aku ni utk bersalin...berilah dia kekuatan fizikal dan mental...

dan berikan lah mereka zuriat yg soleh...amin...

duniaanita74.blogspot.com said...

semoga semuanya selamat ok....amin...

Lyena Vee said...

semoga semuanya selamat dan dipermudahkan..aminnn

Jasfyra said...

insyaallah suma selamat..amin..

mrs_nazir (Maz) said...

mudah2han semua selamat sis, saya dlu induced jugak. sakit tu memang tak leh elak., tp tak lama sbb dah dipaksa bukak,...Insy. dipermudahkan Allah...

mrs_nazir (Maz) said...

mudah2han semua selamat sis, saya dlu induced jugak. sakit tu memang tak leh elak., tp tak lama sbb dah dipaksa bukak,...Insy. dipermudahkan Allah...

Ann Ishak said...

semoga selamat semuanya...baca surah maryam banyak2, segala usaha dah dibuat..sekarang ni berserah kepadaNYA

ana liyana said...

menitik pula air mata baca entri akak kali ni. semoga akak selamat bersalin.. semoga akak & baby sihat walafiat.. insyallah..

shuhadah Zainol said...

alhamdulillah..fayel da dpt tgk world...:)

mc laa said...

setaip hari tggu akak mimi update stori dye mengandung .. teringin nak nengop anak akak ... selamat bersalin akak dan cepat sembuh yep ...

atoyissan said...

mi...fayel shomel sangat..cepatlah update gamba2 baby

atoyissan said...

oppps luper..utk reader2 semua..mummy mimi dh selamat lahirkan baby lelaki yg diberi nama Megat Nufail Anaqi..dan sekali lagi..fayel amatlah shomel..teringin la pulak nk ada baby lagi

ariana8733 said...

ye ke, Alhamdulillah, hari2 ana dok jengok blog dia sbb nak tau perkembangan kak mimy, msti r shomel ikut mummy dia r..hehehehe..x sbr nak nengok upe baby..^_^

meg said...

Alhamdulillah.. tiap2 hari saya jenguk blog ni nak tau condition mimy.. wpun mimy x kenal saya tp tiap2 hari saya wajib baca blog mimy.. nnti uplod pic baby ye.. x sabo nak tengok.. semoga mimy cepat sembuh..

Google