THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

31 August 2009

Kain Pasang Untuk Meriah Raya

Bila nak raya kenalah ada baju baru kan....kain pasang baju raya tempahan awal-awal lagi dah tutup…aku tak suka pakai baju dah siap..tak sedap la..tengok size je udah la yer..tailor aku start 1st July dah closed…sempat hantar 2 helai je..family aku setiap pagi raya kena ikut tema satu keluarga…tahun ni pilih COKLAT plak…penat pikir apa color..at last amik je la coklat..patutnya KELABU cum SILVER.. tak jadi sebab aku ngan mak aku dah beli kain indon color COKLAT..ahh lawo la plak … **ekin tensen giler** cancel KELABU SILVER…next year maybe ..Insya Allah panjang umur

Aku yang giler glamoreee ni setiap tahun kena ada 5 pasang kain ela…ok ar tu 5 pasang ..kalau 10 pasang lagi maut nak bayar duit tempahan…gegel dua belah tangan..ini kan 5 pasang dah macam bayar keta kancil monthly plak..tapi tahun ni kain mak tak sempat hantar lagi selebihnya…ada 4 lagi kain ela dalam simpanan….ni gara-gara beli kain last minit la..aihh dah kata bulan august mega sale..terlewat skit jekkk….puas mak pujuk akak tailor tu….harapan sangat …tak dapek nak nolong..sian mak..melaram 1 baju glam je di pagi raya….raya ke-3 nampaknya mak pakai baju kurung keje mak le…bukan orang tau pun mak pernah pakai kt KL pun kan…belasah..hmm musykil jap..ko raya ke 3 dah selebet kan….SO??….hmmm


Baju aku ni semua jenis CIPONPON aka Chiffon ..badan mcm aku sesuwai la..dia kain lembut jatuh je bila pakai…lining sudah tentu… …bayar tempah pasti double…masak aku !!!.kopak rabak poket… ini belum nak hantor jahit beads …menangis wehhh!! pasal apa yang ko nak tempah sampai 5 ni eh tahun ni 6 pasang….over lebey…sebabnya ialah..of course lepas raya ni ramai orang nak buat walimatulurus maka jemputan undangan tu konpom banyak…banyak ke?? sapa ek.. ahaha aku pun tak tahu..main cakap jekk…tak pun open house sana sini…. **bkn ko pakai jeans je ke??** jangan lupa jemput aku…bab makan aku gagah perkasa...lagi satu hal aku jarang berbaju kurung hanya seminggu sekali or 2 kali ni maka untuk ke opis kira ni stok gi keje gak la.....waduh gawat ni dong takpe ar raya punya pasal…tapi seronok kan berbaju raya ..tak sabar la……!!!!


17 comments:

NURSAKINAHBTMOHDSOLEH said...

hye kak mimiey ;) i link ur blog..hee
lens tu mcm mana? da decide?

suhaida said...

tu ar kak..sape suh x tempah kat saye..compem siap..hehehehe :P

MeL said...

wow wii, byknye baju raya. i da telambat nk hantar upah jahit. so beli siap suda..so far br beli satu je, igt nk rembat lg satu hehe..

Nadine said...

huhu,

samala kita, I pun plan pakai jer baju yg br pakai skali 2 utk raya ke-3 nanti..lawa2 kain chiffon tu, I like :)

kella said...

CIPONPON! Aku ingat jenis kain aper... ler tadi!

daela said...

ko beraya sakan ni....hiks...

its me said...

weh sempat ke nak tempah nok...aku pun ade gak kain pasang neh...nan sempat nak tempah..mak beli siap ajerk hah...harge tu ade gak nak bunuh laki mak nok...tapi die redha jerk...abis da gatai nak bebrini tanggung kan la ...

psst nok mak pun beli ciponpon...mak sesuwey pakai cipon pon jerk...bior mak gebusss nampak susut sikit hah...

its me said...

weh sempat ke nak tempah nok...aku pun ade gak kain pasang neh...nan sempat nak tempah..mak beli siap ajerk hah...harge tu ade gak nak bunuh laki mak nok...tapi die redha jerk...abis da gatai nak bebrini tanggung kan la ...

psst nok mak pun beli ciponpon...mak sesuwey pakai cipon pon jerk...bior mak gebusss nampak susut sikit hah...

MamaIcha said...

amboi...dah tempah ker semua tue???

❀aRaBeLLa❀ said...

tahun lepas lansung tak de baju kurung..saya beli blaus & kebaya jer nyonya...huhu

Leen Die said...

wahh sampai 5 helai baju mimi..kiter tak beli pong lagi..huhuhuh..tak th nak p shopping biler hubby asyik keje je weekend..waaa...nak beli yg readymade

Mimy Hamid said...

NURSAKINAHBTMOHDSOLEH thanks kina..nnt akak sms code yer

suhaida : sapa suh ko tak offer..akak ko ni pemalu..hikhik

MeL : stok byk untuk setahun..pastu konpom tak buat baju dah

Mimy Hamid said...

Nadine : senang kan habis citer...chiffon biasa aje

kella : wakakaa..nama baru ciponpon

daela : sakan ke tu baju untuk keje la..

Mimy Hamid said...

Ms AiReEn MoHd : dah tak sempat..aku hantor satu jek...mmg ko sanggup bunuh laki ko noks..ahahah..mak xder laki nak bunuh camno

busyuksayang : tempahan dah tutup....sian tak

aRaBeLLa : boleh gak beli sebab badan kuwusss..eheh..akak?? sndiri pikir

Leen Die : gi push hubby beli baju..paksa rela..sakan le ek bertiga

Unknown said...

I like yellow & green tu ..kasik ko menonjol sikit di pagi raya....aku pun tak suker beli baju ready made sbb mesti ada yg tak kene...hehe

Amy said...

aku bz2 pon msuk komen kt ko sat sbb terpegun tgk byk gler kain psg ko beli..nok mne ko rembat?smpat ke nak jhit nnt?aku da janji nk date ngn eryn carik baju raya nnt neh. Jom3!

Mimy Hamid said...

POSH76 : sudah terlambat..tailor aku reject..tak glam la aku..hehe

Amy : tak sempat noks..sehelai yg dah hantar je la..noks ko mai KL kita pi cari kain..jom

Google