THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

19 August 2009

AnakDaRaTUa…Salah ke ??

ANDARTU...Jangan cepat tersinggung ya dong ngan soalan camtu…ya jangan segan nak mengaku…aku ni kategori itu ke ?? hampir kesitu la kalau jodoh aku tak kunjung mengunjung dalam tempoh 3 tahun lagi...tapi mak AnakDaRaMuda = ANDARMU...ala rileks la tak lari gunung dikejar lain la kalau asyik duk terkejar-kejar macam bola yang kena sepak terajang tu...peh KONDIFEN nya ko … "tak tau dalam hati merintih" …waaaaaaa…tak kuasa la itu bukan aku le…semua ini adalah soal jodoh dan ketentuan….sudah sampai masa kawen lol….sabar, doa & tawakal yang penting… **peh statement ala motivator gitu**.. aku berhak pilih jalan hidup aku sendiri...orang kata aku memilih ke apa..terpulang la….mak tak kesah..yang nak bahagia aku jugak kannn…biorlah orang nak kata aku ni TAK LAKU ke apa...ko pernah nak beli aku ke??..test tengok beli..boleh jual ke tak??? ** ai setia u** ..huhuuh..opps babe....mak matikk nak kena kejar tarikh 10.10.10...tarikh keramat idaman tu...uhuhuhu..

*ha amik ko sampai ke remind kat papan board...ni keje kawan2 GIA aku le ni.. tak sabor nak tengok aku kawenn....rileksss...tulisan besor tu...telah di tulis oleh HALIANA & IQA...


Kengkadang kan mak tak paham la…napa la orang suka pandang serong golongan gini…kawen salah tak kawen pun salah..siapa kita ni nak tentukan semua kerja Allah…susah tau nak puaskan hati banyak pihak…kadang tu disebabkan tak mo kena cerca, cemuhan, ejekan ada tu sampai dilema sebab terpaksa terima sapa je pilihan depan mata yang kita tak tau asal usul...its wrong bebeh..takde la aku cakap kita ni kena melawan takdir dan hukum hakam alam...tapi kita kawen kenalah bercinta dulu tak lama kejap dalam 2 bulan pun jadi lee..baru le kenal ngan sapa ko nak kawen..buatnya perompak ke, penagih dadah or gangster ke..tak ke pastu jiwa merana akhirnya cerai berai…yang jadi mangsa anak2....kesian tau…tak sanggup !! rela la memilih, diplih dan terpilih…tak mo nyesal kemudian hari….

Buat masa ni aku memang belum mencari jodoh secara serius.....tapi dalam hati risau tetap risau beb....usaha kasi lebeyyy skit...nasib ada emak aku yang kewl tu ..tak push sangat...yer at least ada teman hidup leh sharing everything..lagi plak teman tido dan bermanjaan.. **oh apakah gatal miang aku ni??** so far selagi ada orang sekeliling yang sayang oklah tuuuu...:-)....**sayang aku tak??** ingat !! Perkahwinan adalah satu fasa lengkap dalam hidup maka tak leh main suka suki belasah... **so fragile** hargai apa yang kita ada sekarang pun sudah cukup bagi aku yang solo ni...enjoy a life..u feel something freedom...SERIK?? oh tidak..rugi la nak serik2...kang dapat yang baik tak ke rugi...cuma belum jumpa yang sesuai..pertemuan ada cuma jodoh tak der...so sabar je la...setiap orang ada jodohnya..lambat & cepat....selagi tak kawen ni mak enjoy la dulu...puas apa yang boleh dipuaskan...**sesuatu sangat** huhu..sampai masa nya aku akan kawen jugak...PERCAYALAH..setiap orang ada jodohnya okeyy...amin



**pose maut dari ANDARMU....muahh babes....enjoy ur life...SINGLE IS SIMPLE !! Take it Positively.... its 10.10.10 be reality ?? wait n see..


16 comments:

Emynz said...

sbnarnye xtau nak komen ape tapi tetap nak komen!! lol. da tersampuk antu komeng ape. heniway sincerely ape ko ckp tu btol, kawin ni bukan bleh main tangkap muat je,cam tangkap arnab tu kan. ,dh sampai mase tu kawin ah kan. slagi bleh enjoy kite henjoy abis abisan. bagi aku slagi umur x kua kalendor masih diva ok. Eh terpanjang lak komen tadi tatau nak komen ape hahahahah. kiler.

:: || Mrs. Izwan || :: said...

babe sebelom tu blh bitau ahkak ni umo ko brape dek non? Ahkak ni umo 27 baru kawin dek non (tapi ahkak skrg dah 3 series lah hehe). kawan2 ahkak berderet umo 29-an dan 3 series yg x kawin2 tahu?? Zaman skrg ni x kesah dek non oiii. Amy mastura pon kawin umo 30 apa ada hal kan?? Ko kan ala2 celebs gitu.. Hihihi xde dah istilah andartu2 dah zaman moden ni.

Real Woman said...

rileks la mimi! Selagi org ada mulut selagi tu la diorang nk bercakap! Skrg tanya bila nak kawin? Kang dah kawin tanya pulak bila nk dpt anak? Bila dah dpt anak boleh lg tanya... Satu je ke? Bila nak tambah anak lg??? So kesimpulannya sabor je ler!!

tHEoNeANDoNLy said...

Aku sambung dari Real Woman yer.. hehe.. Dah ader anak, tanya plak bila nak dapat menantu? Dah ader menantu.. tanyer plak biler nak dpt cucu? dan brmacam2 soalan cepu emas yg nak dijwp oleh dorg yg xder soalan lain nak tanyer..!! Tanya plak kat dia.. Bile hang nak mati?? mesti dia ckp.. itu kerja allah.. ha..!! tau punn..!!

Eri-chan said...

nyah..aku dah 32 tahun keyyy..mak aku pun dah mls nak tanya lagi..rilek..hehe
(---->otak ko rilek, laki kena cari gak, tp aku berhak memilih la..sape suh laki2 buat saham aku tinggi...hahaha)
selingan di atas tu titibe jeee...

Ms AiReEn MoHd said...

ape benarrrr neh?babe aku ade belikan ko fridge magnet...nanti aku kirim okeh..aku tak sempat pakai voucher ko...minggu depan aku berjimba kat genting insya allah

Filla ~ Kasih Aleeya said...

mimie, meh ahkak ko nak nasihat nie... marriage tu adalah bukan main2..skali ko tejebak ko takleh undur....maka slagi ko blom terikat ko berhak memilih orang yg betul2 sesuai..pikir habis2..umur tu umur jer... ini life ko.. ko yg tentukan.. doa tu doa gak lah kan.. aku plak emo perhal... yg penting skali ko buat pilihan biarlah the right choice.. baru bahagia ke anak cucu..amin... weh nak nasik minyak ni weiiiii...

daela said...

WOW....ko ni mie...terasa aku tau..kakakaka....!!!termakan sili pulak non...kakakakaka...

kella said...

ye mimy.. setiap orang mesti ada jodoh masing2 baguih la ko fikir camtu! nnti akan tiba 1 masa yg ko rasa ko cam bsedia je nak kawin! haa..time tu cam tak sabar2 plak nak kawin! hehehe.. (mcm aku ker? errk!) weell..yup u're right, sblm kawin ni baik ko enjoy dulu.. kasi puas-puas.. coz nanti ko kawin pun enjoy gak.. tapi enjoy cara lain plak! har har har har..(kella gelak sakan yg tak tentu arah! mentel hape..)

Liyanaroxx said...

saya sangat SETUJU apa yang REAL WOMAN & THEONEANDONLY tulis tuh kak mimy!!!mulut orang nih sampai biler tak putus2 nak tanya soklan cepumasnya...tanya bila nak kawin,dah kawin bile nak dapat anak,dah dapat anak tanya plak sorang je ke?taknak tambah 1 team bola sepak ke?pastuh tanya bila nak dapat cucu,nak dapat cicit,nak dapat piut dan sambungan seterusnya lah........

so,xyah stress sgt ok?enjoy selagi boleh kak!!!BOOO LAYAN pe org nak cakap!!!senyum cikit!=)

busyuksayang said...

kalo dpt tarikh tue, mmg cantik dear...tapi soal jodoh nie, semuanya urusan Dia...kita boleh merancang, tapi hanya Dia yg menentukan segalanya...jadi, cepat @ lambat...insyaallah, telah ditentukan seseorang utk kita :)

Nadine said...

i doakan tarikh 10.10.10 menjadi kenyataan..amin!

dont worry about it, akak ipar saya 30 and still she's enjoying life as single lady ;)

kella said...

mimy! aku dah pegi Kedai Kopi!! tengkiu!! nt aku hapdet citer!

my.mastura said...

kalau nk layankan mulut org keliling, x kan abis smp bebila...ko lom kawin, ditanya bila nk kawin...ko dh kawin, ditanya bila nk ada anak...bila dh ada anak, ditanya bila nk tambah anak...asalkan ko bahagia skang ni sudah..

aRaBeLLa said...

ye la sis, sebenarnye sekarang ni ramai daaa wanita2 terutama yg berkarier ni lambat tawen..benda ni da jadi cam perkara bese da..lagipon kite ni bukannye da kemaruk sgt nak berlaki sampai nak tangkap muat..yg dok asik tanye sis tu mesti minah kpg ceruk mana ntah kan..huhu

seb bek la mak saya pon sporting tak bising2 bab kawen ni...

Mimy Hamid said...

TO ALL COMMENTERS : Thanks all for comment..haduyaiii memasing komen panjang lebor..penat mak nak jawab bagi pihak satu satu..sekaligus je la aku bg komen..setelah disimpul simpulkan menjadi benang maka jawapannya hanyalah satu..JODOH,PERTEMUAN,AJAL,MAUT DI TANGAN ALLAH swt..tima kasih daun keladi dari UTAJAH MIMY

Google