THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

18 August 2009

Bila Gaya Cakap Ala Fofonan…

Tu dia tajuk very the celupar …sori kalau terasa.. aku citer pasal diri aku takde kena mengena ngan orang yang sewaktu dengannya….ini la akibat bila suka cakap style fofonan pondan…@ lelaki lembut gemalai…uhuhu..nak ikutkan aku ni mmg dah terbiasa la cakap gini….lagipun kengkawan aku ada dari kalangan mereka ini...mak sangat suka kawan ngan diorg sebab tak hipokrit…telus ..diva fofular gitu…jadi tak heran la kalau ayat percakapan aku ada sebut MAK’s, HAKAK, NOKS, DEK NON, NYAH,….nasib tak sebut benda alah lain lagi..HANJENG , SUNDEL dan lain2 sewaktu dengannya…kira bertapis lagi..kadang terlepas gakla kalau mmg dah terbabas jauh..opss terlebih sudah…Disebabkan dah terbiasa leh la plak aku tershashul sembang ngan EMAK aku …wakakaka hah amik ko tu baru sebenar mak’s… sedang asyik masyuk bergosip…tiba2 tersembul plak ayat ayat kekwat ni...



AKU : “mana plak baju mak letak ni”
EMAK : “eh..baju mak yang mana..mana ada mak letak situ??”
AKU : (sambil merungut lagikk) ??? …waduhhh mak tersilap le..
EMAK : mak silap buat apa??
AKU : (gelak guling2 atas katil)..takder apa..mak dah tak kose nak gelak..
EMAK : (muka agak kaget terkesima)…mak tak gelak pun….apa yg kelakar..






1. emak aku dah jadi sengal mcam aku...pis yaw mummmmm....kena paksa rela..wakaka
2. ni baru real bebeh...."mak tampar mak tampar"....sakit lol
3. dont play2 ar...kasi warning sama aku ni ha..
4. busyuk giler...whatever she is my KEWL EMAK...I LOVE YOU...




Mmg haru betul kes 2 beranak ni tadi…so pasni kena beragak agak2 nak bercakap ngan EMAK aku tu…tak pasal2 dia plak dh terpinga2 ..sian plak…akibat kata2 aku yang ala fofonan tu la..tapi emak aku RAWK KEWL….tak marah nya…pastu aku explain la…apa yg aku maksudkan mak’s tu adalah kata ganti nama bagi diri aku yg macam berangan nak jadi fofonan…oh tidak!!! Mak fomfuan tulennnnnnnn…..nak check ke??...habislah pasni 2 beranak cakap mak’s…mana tu mak’s yang betul ni?? bikin konpius tul






15 comments:

Emynz said...

lol mesti mak ko konfuse abis time ko gelak tu. Ampeh,sib baik x kene sumpah jadi c tanggang moden kan.

Liyanaroxx said...

hahahahahah....lawak ar entry nih!kan mak akak dah CONFUSED bile borak dgn kak mimy!!!=D

:: || Mrs. Izwan || :: said...

ok, emak ko memang kewl okeh.. boleh ek posing2 gitewww.. comelll!!

yaya said...

Sporting sungguh mak mu itew... kewl!

Nadine said...

hihihi..

ur mom mmg cool. i loike those photos. cayalah aunty! ;)

Mimy Hamid said...

Emynz : tanggang moden cam gini la..opsss

Liyanaroxx : terkonpius dia layan anak dia yang mengong ni

|| Mrs. Izwan || :kena paksa rela..wakaka

yaya : sporting la sgt.datang angin..aku di balunnya

Nadine : aunty ni kewl sbb anak dia ajor ntah apa2..

Real Woman said...

kah kah kah...nah hambik dgn mak sendiri terkeluar bahasa 'nyah'!!! nasib baik emak jenis sporting!!!

Amy said...

waaah aku sggh jeles dgn kemesraan kamu dan mak kamu mimy. Tetiba rindu nak manje2 ngn mummy aku haa. Mak hang sgt sporting hooo. Jeles2...Hurrrm!

busyuksayang said...

comel jer ur mom dear :)

eKiN said...

mak ku dipakse rela snap pic gaye lgu tuh!!huhuhu.. :P

Mimy Hamid said...

Real Woman : ha sekali terus kuar ayat "nyah ko dari umah..gi cari laki"..habisssssss

Amy : ko balik msia gi kepit ketiak mak ko..aku paham ko windu nyah

busyuksayang : ikut anak dia..wakakaka..tak kose la

eKiN : ini dia penjeles aku..wakaka

Eri-chan said...

hahaha...mak mimi mmg best...cayalah kalau jumpa seronok je borak2..

tHEoNeANDoNLy said...

hebatlah aunty...!! ayat shuk..
so da..

kella said...

hahaha... tergolak den baco ! aku boleh imagine muka mak ko yg agak terpinga2 tu! "apelah yg anak aku dok ngomel pasal aku!"

Beb, siyes ni, masa mula2 dulu aku mula bace blog ko ni, aku konfius gak! hape aje la yg ko buat dgn 'mak' ko! asik citer pasal 'mak' je! bengong gak aku jap! pastu.. oooo.. baru ler fahem..

Mimy Hamid said...

Eri-chan : borak je la ko tau ek...hehe.

tHEoNeANDoNLy : siap mentor nya plak...syusyuki in da house

kella : yer la duk melayan anak dia yang mereng ntah apa2 ni..huhu..wakaka mak 's itu lah fofonan

Google