THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

27 August 2009

Kisah Pompuan Itu Semalam

Semalam itu semalam - kisah nyaris seorang pompuan yang terjebak dalam trafik jam sesak jalan raya…kebetulan cuaca kat luar dilanda hujan lebat giler beserta petir dentam dentum…jangan di salahkan hujan yang turun salahkan pompuan itu sebab telah keluar lambat dari opis sebanyak 2 jam dari waktu yang memang kena berambus iaitu 4.30 ptg…soalan cepu tepu "pukul berapakah pompuan itu keluar dari opis??" soalan kebarangkalian kacang goreng lol…mau tau sapa pompuan agak senget separa mental itu?…gambar dibawah menceritakan segala peristiwa....SEKIAN DARI BILIK BERITA TAK BERNAMA..


*di satu kisah pompuan ini tak reti berambus awal dari masa yang telah ditetapkan maka bermulalah episod babak muka sengal dalam keta kerana takut tak sempat berbuka..fikiran melayang jauh terkenang makanan...
*masih berada dalam keadaan muka yang mirip AISHAH 50 SEN kerana keadaan jalan raya yang tak pasti adakah sempat sampai umah..perut nya sudah berdondang sayang asyik masyuk sambil menari..dalam kepala otaknya sudah membayangkan makanan tersedia di meja..
*pompuan ini memang dah jangka perjalanannya itu tidak memungkinkannya sampai ke umah..dia telah bersedia dari awal menghadapi sebarang kemungkinan..siap air twister menghadapi sebarang kemungkinan kalau terkecik...sempat singgah membeli kek SR di bawah opis..ha 2 lagi…pompuan ini sangat tamak lol…tengok badan la kan..hahaa

* jangan memain di dalam keta nya siap ada Kurma kegemaran..dari Yusuf Taiyob..sebut bernada yerrr..bagus pompuan ni..ikut sunnah nabi…ehem ehem."mestilah" pompuan itu menjawab kerek…harap maklum pompuan ni sekali dia makan 10 biji…giler kentang lahap singa ke ni..

* satu balang kerepek pisang bercoklat telah dijadikan sasaran standby akibat takut tak sempat berbuka puasa…yang sebenarnya kerepek pisang ini adalah untuk hari raya aidilfitri yang akan menjelma tak lama lagi…isk isk pompuan ini sangat menakutkan

Dengan tak semena-mena hujan reda..kebetulan jalan bangsar yang selalu sesak macam pasar malam tu so line clear…oh apakah..ohhhh mereka semua telah pulang awal untuk bersiap sedia berbuka tak seperti pompuan ni ibarat lupa jalan pulang..pompuan ni apalagi memecut kereta yang tak seperti Impak Maksima jauh sekali Fast & Furious


*pompuan ni sampai dirumah ngam-ngam waktu berbuka..nyaris sangat..pompuan in terus duduk menerkam yang ada dalam kepala otaknya...inilah dia A&W Rootbeer & Aiskrim Vanilla Choc yang ada dalam kepala otaknya..terbayang dari dalam keta...tak tenteram jiwa nya
*sebenarnya pompuan ini sangat terdesak nak makan FLOAT ala-ala A&W itew…jiwanya semasa memandu tak tenteram takut dek kempunan FLOAT…cehhh patut la sampai awal..pecutannya memecut buat kecut perut..
* Tak dilupakan 2 slice kek SR…..ini mentekedarah lupa diri ingatan ..Hazelnut Cheese & opcos the favvy...Choc Indulgence....tak hinggat ok semua unsur coklat yg mengemukkan..ternakan tul..dia yang kengkonon nak habiskan kedua-nya ..tapi sebenarnya pompuan ni jamah sikir saja..dia dilanda nafsu makan yang membuak..maka kek itu telah di makan oleh adiknya Dira yang dah duk ushaaa…bak kucing nampak ikan depan mata terus terkam…

*kesudahan cerita pompuan yang nyaris tak sempat berbuka puasa di rumah ini akhirnya kesampaian dengan menikmati FLOAT buatan sendiri…akibat tamak haloba..Float tu di jamah sikit je...tak habis...ahh memacam hal la pompuan ni..apapun POMPUAN ITU ADALAH AKU









16 comments:

kella said...

hahahahaa... pagi yang gelap, kini sudah cerah.. (err..tak tahu nape lepas baca entry ko ni terus nak nyanyi lagu ni.. hehee...sebetulnya, entry ko ni buat aku gelak di pagi hari..

Nasib baik awal pagi, takda la perut aku plak menari mnyanyi bagai tengok float ko tuh!

daela said...

kakakaka...gila kentang pompuan itu kan...???banyak betul yg dia standby kot2 terbuka posa lam keta kan...tu belum lagik nasi bungkus...pompuan itu lupa beli nasi bungkus kah?sbb aku x nmpk nasi pun????hahahahaha...

Liyanaroxx said...

pompuan itew buat F1 di atas jalan raya ke?=p

Filla ~ Kasih Aleeya said...

HAHAH bagus ko ni.. well-prepared tul...

Mimy Hamid said...

kella : pompuan itu bg ko gelak bukan aku ..

daela : pompuan itu ikut hatinya nak nasi..tapi apakan daya kepala otak dia nak float

Liyanaroxx : nasib baik keta pompuan itu bukan ferrari

Filla ~ Kasih Aleeya : apa lak aku..pompuan itu leee

dillazag said...

hihihihihi
Nasib baik sempat.. Hari ni kluar cepat sikit Mims!

Emynz said...

pic no 2 perempuan tu stone abis ok lol hadeh.

Miss Moon said...

wah bz tol mimie kat opis sampai lambat kuar ...nasib ada backup plan kan ...

menarik tol la root beer float tewwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

tHEoNeANDoNLy said...

pompuan itu memang bwk laju mcm F1 Bini no 2 alex yoong kan?? huhu...

Mimy Hamid said...

dillazag : nak ke queue kuar parking tu hadoiiiii

Emynz : mmg stone habis float nya pasal

Miss Moon : bzz la sgt..layan blog je

tHEoNeANDoNLy : tu ar nasib keta tak macam impak maksima

isabelle said...

hahaha...confirm tgh boring ms dlm keta tu.
mcm2 gmbr ada. tu yg publish...yg x jadi letak dlm blog mesti ada lg byk snap. hehehe.

prolly, i'd do the same if i were in ur shoe.

Eri-chan said...

nampak sgt tamak beli macam2 last mkn float jek pulak tu tak abes.. aiyy nafsu mi, kontrol sikit...ni belum raya lg nanti ingat ketupat rendang dah..doiiiii

TinTaDariHaTi said...

Muka mcm aishah 50 sen??? Mimie,,, nana dh gelak tergolek dog dh nie.. X blh blah la ayat tu.. Hahahahaha....

Mimy Hamid said...

isabelle : wah tau tak pe macam biasa buat je ni..hehe

Eri-chan : aku tamak haloba dol jap..pastu aku wat dek tak habis..mem besar jerit kat aku..

TinTaDariHaTi : a'ah ada rhopa tak??

POSH76 said...

yusuff taiyoob tu mmg sedap....1st time aku rasa tahun ni...hehe

seronok tul aku baca citer hang....hehe

eKiN said...

aduhhh!!xleh thn ku tgk secret recipe tu...fav ku tuh!!!ngan float lg....mkin cannot go la....mau jugakkkk....duhh!

Google