THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

28 August 2009

Santapan Hijau Yang Mantopssssssss

Sejak pose dah masuk seminggu.....ini adalah makanan paling sodap aku makan....marbelesssssss..terangkat kening…selalu aku makan nasi sikit je…hari ini dalam sejarah aku tambah 3 pinggan…**habisss la baju raya aku tak muat ni**….biasanya MEM besar kat umah tu dia mesti tanya aku dulu apa nak masak waktu berbuka...yer ar dia tahu anak dara tembam dia sorang ni memang kaki santap sampai titisan terakhir…tolak batu & kayu….aku apalagi nak sambal hijau sambal hijau!!!....lebih kurang macam sambal belacan la..tapi tak der belacan..dah lama mak aku tak buat…aku suka…sedap weh pastu makan ngan ayam goreng rempah panas…memang tak bangun la mengadap nasi..montot pun berat nak bangun..aku ni plak memang jenis tak suka sangat masakan berkuah..kalau kering & sempoi tu memang layan…tak susah jaga aku ni…kicap manis kipas udang ada jalann…makanan sempoi pun belasah..sebab tu badan pun dah serupa kena pam basikal 1000 kali….makan sodap hati senang perut konyang badan debab tak syak lagi aku la tu…aku tempek resepi sambal favvy aku ni….aku nya resepi semua sempoi je kalau yang berkuah susah nak pollow la…tu hadoii la....mak lembssss

Sambal Hijau MEM Besar

2biji bawang besar
10 biji Cili Hijau (ikut suka..kalau banyak pun bukan pedas)
Ikan bilis segenggam

Caranya
blender kasar pastu tumis beserta garam gula sampai garing tukar kaler hijau hitam macam dlam gambo tu..pstu aku tuang kicap manis makan ngan 2 ketul ayam goreng rempah..scolek skit ngan telur masin…haiyooooo tak leh tahan wooooooo







20 comments:

kella said...

merembes siot! merembes rembessssssss...........!!! oh tidakkk!!! gulp!!
sambal ijau yg ku cari2!

beb, boleh bagi resepi ayam berempah jugak tak?

Anonymous said...

ya ampun kak mimi sedapnyer...ayam goreng my paberet..hr2 mkn ayam goreng dgn kicap pon ok....marbeles!!!

Liyanaroxx said...

pergh....sedapnya sambal ijau...kita pun suka...kalo makan kat nasik minang tuh,memang ngadap jerk...sedapnya...huhuhuhu

*ppsssttt...kita pun suka makan lauk kering kak..paling suka sambal ikan bilis berlada & tempe kicap mak kita*

TERANGKATTTTT!!!

tHEoNeANDoNLy said...

ya ampun mimi jgn la tunjuk pic2 cam gini.. bergoyang tiang iman ku....!!! aduhsss...hehehe..

Faizah_Haris said...

wahhhh....nak tryyy laaaaaa....

aRaBeLLa said...

sis ni mmg sengaja kan asik citer bab makan jer! aduii harus balik kpg nanti buat sambal hijau resepi sis nih!huhu

Kaseh said...

mmg nampak mengancam itu sambal hijo.. perghh...lapo dah ni.. pastu pekena ngan ayam goreng..amek..mabeles

MeL said...

marbelos betul lauk2 tu..leleh ni! hehe..sbr2, dugaan..:)

Filla ~ Kasih Aleeya said...

mimie...ko mmg kijam ko tau!!!! menciiiiiii...PUTUS KAWAN!!!!!!

Mimy Hamid said...

kella : hah amik gi buat pastu tepek kt blog ko..resepi ayam tu nnt aku letak kat blog pasni..tungguuuu

Anonymous : aku mcam tau je sapa ni penggemar ayam goreng sejati..yer jiran north aku

Liyanaroxx : eh makanan minang yerk..baru ku tau..makanan kering la sgt sedap

Mimy Hamid said...

tHEoNeANDoNLy : jaga iman ko skit aku tak bertanggungjawab.

Faizah_Haris : silakan

aRaBeLLa : yer sengajaaaaaaaaa..hehe pis

Mimy Hamid said...

Kaseh : ko lupa diet jap..pi makan..hehe

MeL : meleleh tu gi lap air liur..

Filla ~ Kasih Aleeya : ala saksikan le hijau tu...ahhah

Real Woman said...

alo kawan, lain kali nak buat entry ada gambar ayam goreng rempah dgn sambal ijou ni bole tak tunggu lepas bukak posa. Tak baik tau bg org posa terliur di saat2 petang yg hening dan mendung ini tau! Huhuhu

POSH76 said...

beb sambal ijo tu fav aku....itu sambal minangkan...sedapnyer...hehe
samalah aku tak suker kuah2 ni...

suker aku tngk ko enjoy makan...aku ni nak makan nasi satu senduk pun takut....huhu

TinTaDariHaTi said...

Godaan tul la kalu baca entri mimi time pose camnih...

Mimy Hamid said...

Real Woman : tak boleh !! hehe saja bg terliur

POSH76 : br akutau org minang nya..aku ni selagi leh makan belasah..bagus ko kena diet

TinTaDariHaTi : tergoda rela uuuuu

Eri-chan said...

..."tak susah jaga aku ni..."
ko tgh menjual diri ke nok?
hahah, pepe pun sambal hijau mak ko ni wat aku tak sabar lak nak try..tp memandangkan aku takde stok cili hijau kenala aku pergi kedai beli dulu..takle tahan entry asyik makanan je..

Mimy Hamid said...

Eri-chan : wakaka..biasalah nok..mak promote jap di belog sndiri..ada ke??

busyuksayang said...

dear, mmg mantopssss...i kalo bersahur ada yg hijau2 nie...mmg berselera :D

eKiN said...

mak masak mmg sedap jeee!!!!mentang2 buke kt umah, mkn msakan mak je...kau sje je kn...nk bg aku jeles!!huh...!!yg penting...kicap xleh tgal...hehe

Google