THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

22 August 2009

Bangun Sahur Yok...

" Hadis riwayat Bukhari dan Muslim, daripada Anas r.a., Baginda bersabda: Bersahurlah kamu, sesungguhnya dalam sahur itu ada berkat"


**Ibn Umar ra. meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya mengirim rahmat ke atas mereka yang memakan sahur."


Tu dia pepagi buta di subuh sapi'e ni aku dah bagi beberapa hadis..korang bangun sahur dak...?? banyak berkat nya ekkkk...aku ni mula2 je ar..pastu dah hari kehujung2 pose ermmm dah liat nak bangun...huhuhu....minggu pertama pose tu excited la skit bangun pagi kann...aku selalu emak or abah yang kejut ..aku nak bangun sendiri..harapan tanjung rambutan...gi dapur sumer dh ready ..wellllll (ngan nada feel LLLL lebih smbl muka kekwat) kelebihan tak kawen lagi..amik kesempatan le.....tak tahan berlagak di bulan pose.....isk isk...huhuhu..tu dia emak aku buat2 sibuk panas lauk ..apa goreng telor??..terus solero den mencanak ke suhu 38 darjah celcius.......mentekedarah ke hapa pepagi buta...haahah...nak alas perut la konon untuk siangya...tapi lapor gak..hehe..tapi aku sahur mesti ada kurma beb..tak der mcm miss lol...then air kosong sudah...tak leh masuk la pepagi soya,susu, or milo...muntah belahak aku...loya mcam orang pregnant 10 bulan tak kuar2 baby...


**makan kurma sunat..sumpah kenyang la bagi aku..mmg berkhasiat tul la kurma ni..mau aku telan 10 biji...mmg aku tak cukup la satu2 ni...habiskan boreh je..baik aku lantak bebanayak..huhu

Hari ni 1st day sahur...emak aku kejut pepagi kul 5...tak payah pakai jam loceng jeritan dia dah gegar satu umah...selagi tak bangun..dah jerit dari bawah..."MY, BANGUN..BANGUN". bukan sekali ...10 kali aku rasa...ahahahah..teriakan nyaring bingit tu konpom aku rimas lalu bangun...selesai sudah fasa bangun..nak hadap makanan pulak...muka konpom mcm citer drama astro AISHAH 50 SEN...jap nak nyanyi ..**yang lima puluh sen lima puluh sen..abg remy nak 50 sen**... (blur? gi kat you tube searching) mengong aku pepagi buta ni....kata ngantuk..muka bongok la aku buat kan...kah kah..tahu2 dah nk dekat imsyak barulah aku terkial2 nak makan...last2 aku teguk air kosong..tu yang selalu siang macam orang kelaparan setahun...tapi hari ni kan 1st day muka excited skit....makan penuh selera...konpom cergas segar..kalau tak..takkanla aku berblogging pagi2 buta ni...yer tak..ok mak nak chow nak sambung tdo...opps b4r tu gi solat subuh dulu ok..hari ni weeeknd maaa...tdo syiokkkkkkkkk..zzzzzzz..SELAMAT BERSAHUR UOLLS....



11 comments:

Real Woman said...

beb apa nak buat hari ni ah? gi midvaley ke klcc sure terliur bila tgk budak teguk coke dgn kunyah fries kan??? duduk rumah sure rasa mcm setahun baru nak bukak posa!

Kaseh said...

aku tak sahur pun pg ni.. sedar2 dah kul 6.30.. heheh pas subuh tido balik... mmg syok tido sebb hujan... selamat berpuasa eh babe..

Mimy Hamid said...

Real Woman : giler tak hari ni kena masakkkkkkkkkk..tulun tulun

Kaseh : alamak tahan ke..kalau aku tu sure muka sengal jawa...

Unknown said...

beb salam ramadan..terernyer sahur minum ayak masak jer...aku tak leh mesti mau makan nasi walaupun kicap dgn telur goreng pun jadiler...buka makan ringan2 takper...hehe

:: LadyVerde + Mr.Doc :: said...

salam...hey babe...

mr.doc & i wish u & family salam ramadhan al-mubarak...

semoga ramdhan kali ini memberi lebih seribu keberkatan :D

n happy berbuka!

tHEoNeANDoNLy said...

ala mimi bukan selalu tolong emak.. org kata siapa yg menyediakan masakkan utk org berpuasa dia dpt pahala yg special..!! Lagi pun mkn ngan pameli nih byk hikmah dia.. dr mkn ngan kwn2.. ( teingat2 mak aku panggil aku bangun sahur. skrg xder dah demua tunn) :(

Anis Azalea said...

ko masak ape mi???wahahahah..aku respek la...

:: || Mrs. Izwan || :: said...

babe, aku tau aku tau citer esah 50sen tu. sian dia kena rape kan.. he he he.. hari ni sehari suntuk aku keluar. tak terasa langsung pose. bak kata RW, kalu dok umah, mau setahun rasa nak buka hik hik hik

Mimy Hamid said...

POSH76 : terror ko cakap ..siannya ko tgk muka bongok aku buat sbb kelapaean hausssss...buka mak santap la betul2..huhu

:: vErde+hAzizi :: wishing u too...dah sihat ke babe..selamat berbuka pose

Mimy Hamid said...

tHEoNeANDoNLy : ala mud ko ni buat aku sedih tau...tak pe yang pntg ko ada isteri maaa

Eri-chan : ko nk tgk ek aku masak pa..nnt entry tergezut ko nnt

:: || Mrs. Izwan || :: ala beb nak kuar gak..tp kena masak ni..hahah

kella said...

aku dah 2 hari pose blalu! tapi takdek kurma lagi ni! isshhK takleh jadik!

Google