THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

25 August 2009

Menu Sahur Aku Sempoi

Beb..aku sejak giler masak memasak ni..sahur pun aku belasah nak masak gak...sesapa yang kenal aku yang mengong mmg dia akan cakap aku dah giler hapa dak si mimy ni.....hahaha..yer ini bukan cobaan...ini real punya..tapi sempoi sudah..tak koselah aku nak masak-masak heavy..nak alas perut je tak le siang tu kebulur beb...aku bangun sahur pun agak lewat ..kali ni dalam kul 5 pg aku bgn itupun sebab aku nak masak uolls kalau tak idak le aku..kul 5.30 pg baru aku bangun maklum la bangun je MEM besar dah buat sumer...time mmg aku melantak cepat dan rakus la kata nak dekat imsyak kan...tercekik ke hapa, gi lantak sama ko...sapa suh pemalas bgn lambat..**ini dialog MEM besar lol**

Aku pepagi buta kena ada telur masin..tak de tak sah wehhh..rasa kurang hidup ni..walhal kalau hari-hari biasa sumpah aku tak jamah langsung...tebiat lagiii ke aku di bulan pose ni...weh ni nak gak kan kasi expose..harus letak blog kalau sendiri masak kan...sedap ke tak aku tak tahu..maklumla sahur kan..aku campak je mana ada silap langkah aku keliru mana satu cili ke sos..meh aku share resepi di kala sahur....mana tau leh bangkit selera uolls macam
aku ni haaa yang selalu tak terbangkit-bangkit ..apa kes??

TELUR HANCUR STYLE SEMPOI BANGKIT SELERA
2 biji Telur
5 biji Bawang Merah
1 biji bawang putih (cari yg kecik)
Belacan Secubit
5 Sudu Cili Kering yang dah blend..(ikut suka nak pedas)
^^^^^^
semua di atas campur & kasi blend or tumbuk ..kasi tumis sampai garing..jangan lupa secubit garam &gula gak..pastu dah kering kecik kan api kita kasi pecah itu telur dalam 2 biji kasi hancur ..maka jadi la resepi sempoi ini kasi bangkit selera...tak bangkit gak ko masak la sekali diri ko dalam tu..huhuhu...kasi makan panas-panas ngan nasi & kicap manis kipas udang.....pehh meleleh aku jap masa taip blog ni...**sambil mengelap ngan tisu**






19 comments:

Unknown said...

"tak bangkit gak ko masak la sekali diri ko dalam tu" ---> ni nak masak ke membunuh org nie lol. giler ah belacan,kalo aku ade kat umah pagi tu sah aku bersin x hengat nyer tapi cam menyelerakan jek. KO sengaja nak suh aku lapa kan *sekeh*

kella said...

memang terliur-liur pulak bila baca entry ni! adusss.. ni belum setengah hari pun lagi nih! ko ni betullah...

yaya said...

ghajin betul ko neh, elok buat bini ni woi...

InaAchik said...

kira rajin ler ngko ni... aku time zaman anak dara... jgn harap nk bgn msk utk sahur... bgn2 utk ngap jer...

skrg mmg xleh r... mmg wajib bgn msk r...

Unknown said...

Dugaan...dugaan...hehe meme sedap...lain dari yg lain...hehe

aku pun suker teloq masin biler poser time...tp dah ada ikan kering tak psl2 naik hi blood..hehe

untung saper dapat cik puan ni...ari2 masak...hehe

Unknown said...

klik2 DIGI ko sebab ko rajin bangun masak waktu sahur...hehe

aku pun sama gak masa anak dara...tau makan jer...biler dah kahwin baru terhegeh2 nak belajar masak...padan muka aku...hehe

Liyana said...

hahahaha...bangun kol 5.30 tuh mcm sama je kita kak!tapi saya awal sket,kol 5.15 dah bgn...pastuh masa tuh ar nak belasah makan cepat2 kan?mau tercekik kat ctu....tak pasal2 masuk paper "budak pompuan mati tercekik masa ngadap sahur"

Mimy Hamid said...

Emynz : ok ar tu beb dah sekali ngan ko masuk dlm kuali terus segar..wakaka..belacan skit je beb jgn bebanyak..aku pun bersin kalau gitu

kella : jangan salahkan aku..gi lap air liur ko tu..merecikk

yaya : hangin rajin..kalu malas habis le..bakal mak mentua sila la nilai ..sesuwai ke

Iena : tak beb..aku pemalas..aku ada angin kus kus..

POSH76 : pepagi kena masin lol..pahal ek..kalau tak rasa tak der erti..ecehhhh..beb mak dah kertu tu insap nak masak...eheh

Liyanaroxx : cayalah yana..give 10..klu akak baca paper headline kuar tajuk tu..akak dah tau sapa..hehe

❀aRaBeLLa❀ said...

uiihhhh sedap wehh dgn kicap kipas udang tu..peberetttt

MamaIcha said...

menyelerakan gak tue dear...nak try la esok :D

p/s : selepas itu, haruslah dpt pujian 'pemalas' dari hubby kan...hehehe!!!

Myn said...

ha ah ko saiko, *sesukati eh ckp org saiko* kang x pepasal masuk headline berita muka depan "sorg budak melecur gara-gara berguling dlm kuali" lol ampeh.

tHEoNeANDoNLy said...

Ramai nyer org komen mimi bile memasak?? alhamullilah.. ada jugak hikmah aku tegur ko ari tu pasal memasak utk org berpuasa dpt pahala istimewa.. apa2 pun.. mimi terliur la wpun sempoi... uwaa...!!

Mimy Hamid said...

aRaBeLLa : kicap kipas udang tu sgt sedap la..iskkk

busyuksayang : apa lak malas rajin bebenor mak budak ni..eheh

Emynz : dah tentu kuar headlines, CNN sume la..aku ngan muka tak bersalah cover muka diva aku ..ahah

tHEoNeANDoNLy : yer ar org komen sbb aku mana pernah pecah tradisi expose masak memasak ni..thanks fren..syg ko

:: LadyVerde + Mr.Doc :: said...

wahhhhh pemankin selera u nie sangat mengancam...pastu leh makan ngan roti jugaka kan :D

:: || Mrs. Izwan || :: said...

hamboiii ko mimy. mcm² resepi ko belasah ek. hihihihi rajin la plak ko ye. dapat hidayah ke apa ? hik hik hik

Amy said...

nok sempoi2 tp perut ketak jgk kan. Tuh la aku suke sgt kalo msk sempoi2. kenyang pon kenyang kan.

Mimy Hamid said...

vErde+hAzizi :: yer ar verde bila u cakap leh makan ngan roti..why not??

:: || Mrs. Izwan || :: angin rajin dtg cam gitu le...ini bkn hidayah..tebiat kottt

Amy : itu harussssssss..makanan sempoi la plg sedap weh

MamaIcha said...

mimy ~ i dah cuba menu nie pagi tadi...mmg sempoi tapi sedapppppppp sgtttt :D

eKiN said...

rjin la sgttt.....rjin de mkne tu...wekkkk!!!!

Google