THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

20 August 2009

Panjang Pendek Panjang Pendek ???

Haiyoo tajuk very the…haaaa NO NO.. otak jangan color BIRU……tak suke tak suke…eh suke suke.. **miangnya** … saja bikin tajuk blog mak panas ala2 berani matik…saja la tu nk bg kontroversi…huhu..ah tak de makna …yang benornya mak konpius ngan rambut mak ni haaa..seronok la rambut dah panjang paras bahu….sapa yg kenal mak before ni jarang benor la rambut aku panjang…panjang skit haruslah kan aku potong pendek….last potong style BOB rasanya last year hujung tahun 2008…babe, ramai bravo kat mak tau buat rambut cam gitu..ala2 muda belia remaja yang tak sedor diri…sikit sorang duk puji mak sesuwai rambut gitu…tapi problemnya satu iaitu nampak aku tembam nyaaaaaa… lagi2 tang pipi…konpius lagi mak ni….tapi sumpah sepanjang rambut syle BOB tu orang tak percaya angka umur aku yang dah ala2 nak gerhana tu…pehhhh lagi la hidung aku makin mancung tersorong2 kan…. Tahu tak pe!!! ramai cakap aku 23 tahun…sangkut kejap boipren skandal muda… sapa nak jawab tu??
*mude belia tak aku kt bawah ni?? aku rasa adik2..yg ngorat aku ni rabun kot..baik cari spek or teropong...ni gara rambut pendek aku dulu kala la nehh
*macam2 gaya rambut daaaaaa..panjang, pendek, curly, rebonding, colour, sanggul sumer sudah bikin......botak je belum..hehe..uhh tak berani ..giler hapa...sekarang ni rambut aku terbaru yg besor tengah2 tu...alahai sikit je panjangnyaaaaa

*pehhh rambut2 si selebriti yang aku minat nak follow..BCL mmg dah lama nak try....tunggu...style Rihanna & Victoria ni aku dah pernah follow le...JLO nya color cun la...eh Mel C yang comey la fringe dia.....Katie Holmes pun smart..mana satu ni weh pojaan hati...??


Citer bab panjang ni..^^pendek tak kata apa2 la^^… aku last panjang mengurai masa tahun 2005 – 2007..3 tawun aku melepasi tahap kelemasan saat2 rambut nak panjang..aduh nak panjang tu rimas jgn citer la…asyik nak kena cari sepit …panas siottt..kepala macam serabut je…sedar tak sedar eh macam mimpi plak rambut aku panjang paras nak dekat pinggang..berjaya akhirnya…feeling panjang ni plak rasa mcm ayu ala2 PEREMPUAN MELAYU TERAKHIR…apa pesen sumer leh bikin…gi saloon pun syok sesekali leh wat blow curl..nak wat sanggul apa jenis pun belasah jek…problemo aku ni lak…soseh soseh majoriti orang tak bagi aku panjang ..katanya nampak MATURED dalam erti kata lain TUA sebelum waktu..tang tu aku tak rela…auwww..tapi skrang dah teringin nak panjang balik mcm dulu..oh Apakah?? ** umur makin gerhana nak ke senja**

Jangan tak tahu hasil dari panjang tu mak pernah try buat CURLY…ubah la rhopa mak ni….sangat tidak sesuwai la…nampak lagi lah makin dimamah usia…plak tu ngan rambut rosak..isk serik serik….lagi satu musabab aku bela panjang sbb waktu tu sebenar nya aku simpan rambut nak KAWEN ..!!! plan yg tak kesampaian plak…sudah lupakan kisah itu..pastu aku terus tarah pendek ..puas hati aku…konon protes..tak kose lah pompuan ni mengimbas ..menci!!… ni ada yang pendek terus macam si BCL ni...smart stylo giler...berani ke aku haaaa?? takut pipi bolattttt !! aihh raya nak dekat dah ni.. **pose baru nak mula lol** ..amacam ada chance tak nak buatt style FRINGE?? sangat mengilai separa mental fringe cam gini la…dulu pernah buat..tapi mcm kelakar le.. hmm yang sana suh pendek..yang situ suh panjang…so mana better PANJANG vs PENDEK…?? komen skit…









23 comments:

❀aRaBeLLa❀ said...

pada pendapatan saye, sis nih sesuwai rambut pendek..huhu..nampak lebey cute..ala kalo sangkut pakwe mude pon ade ape hal..kan trend skg nyah!ahakss

tgk pic sis yg rambut curly tu kan sumpah cam mak org..ahaksss..

its me said...

macam te4tau jerk kan..aku pun baru nak wat n3 pasal ambut kan..aku nak wat pesen apo lak rayer nanti kan..aku pun da piling dive mcm ko nok..mcm nak kale ambut pun ade neh..apakah...siler la tgk blog aku nenanti ehhh...pilihkan ambut sesuwey tuk aku gak kan

Anis Azalea said...

pendek beb...
pjg tak sesuai lgi
curly dont

Unknown said...

mau pendek!
mau pendek!

Filla said...

aku rasa ko kene rambut pendek ar..tp jgn pendek sgt laa.. setengah leher okey jer... nampak kiut... pegi tarah skang!!!!

Amy said...

Nok hooo nnt hang mai amik kad pose kt rmh ai noh...gantung kasik cantik sket blog hang neh hehe wpon slama ni da mmg cantik tp nk kasik lg up kecantikkannya tuh hehe..selamat berpuasa dear!

daela said...

ko jgn potong hambut lagik nyah...tu dah cun la tu..kasi lurus mcm pembaris..pastu hambut depan pun kena lurus gak...sure cute!!!ker...ko dah penah buatseblom nih??

Unknown said...

salam kenal...i like ur hair & style....comela follow2 hehe

Anyway selamat berpuasa...hehe

Mimy Hamid said...

aRaBeLLa : pendapatan anda itu membuat saya kembang tang montot..huhu..pakwe muda buang boreh dekkkk..curly tu mmg mak orang anak 5..tak sanggup lagi..

Ms AiReEn MoHd : nokss jom color rambut sesama...pakai color water sudahhhhhh..nnt aku komen nyahhh

Eri-chan : pendek ke?? mak teringin nak hayussss ..buleh le panjang??

nOllY dOllY : panjang tak kata apa pun..

Mimy Hamid said...

Filla ~ Kasih Aleeya : sblm tarah aku buat kenduri rambut...hibaaaaa..cettt

Amy : kad raya mai german lagi..harus la gantung kannnn..

daela : nak cam mel c !!nak cam mel c!!

POSH76 : i pollow u punnnnnnnnn...best best

Unknown said...

beb sori beb....hang cun sgt sampai terlepas pandang...hehe ....anyway i luv ur blog too..hehe

Real Woman said...

mimi maintain yg sedang2 aja..bak kata penyanyi dangdut iwan tu.. wahh apa kelas mak dgr lagu dangdut!! too long or too short mcm not so nice! eheheh ni pandangan ikhlas..u jgn cincang i tau!

InaAchik said...

hye... dr blog posh wa singah sini...
dtg2 sini... tgk si aireen n amy pon ader...

salam kenal yo...

InaAchik said...

nk ke ho chi minh erk??? i pernah g...

its for sharing:
http://inaachik.blogspot.com/2008/04/ho-chi-minh-city-vietnam19-24jun2008.html

Liyana said...

kak!!!rambut pendek suits u very well!!

Mimy Hamid said...

POSH76 : pasni habisla blog ko aku terjah...komen sudah pasti yg giler matikk

Real Woman : yang sedang2 saja yg pntg dia setia...gelek dut gelek...ahahah..i tak cincang tapi kerat je..huhu

Iena : ha sila sila..info ko HCM tu harusla aku baca kan..

Liyanaroxx : pendek gak ke??? alolll

Myn said...

16 Mereka ini PENGOMEN mantopss ..auwww ----> lol aku baca peromen,sah dh nak rabun.

Nak potong rambut??ah x payah maenten jek cam skang. Ok pe.

diana aziz said...

Rambut pendek sgt seswai.. Jgn rmbut panjang. Erk...

Skrg pn very nice what. Sgt la cute.

kella said...

hmmm masih tetap dengan pendapat aku dulu! go for lurus plz..
hmm.. kalu aku, aku memang suka ko berambut panjang.. nampak ayu n cun! ko takyah la potong ambut ko lagi ek! biokan aje panjang.. hehe..

Mimy Hamid said...

Emynz : gi cari spek...ROMEN pn ok jek..huhahua....

TinTaDariHaTi : erkkk lagik aku konpius

kella : ko mmg suka ek aku lurus panjang..sah ko gadis ayuuuussss

kella said...

hahahahaha... kok kamu nih! silap orang la ko kate aku ayu wehhh...
takdo maknonyo aku nih ayu!
ayu?? hahahaha....(gelak lagik sekali!)
kalu adik aku ada lah nama ayu!

Mimy Hamid said...

kella : aku tak kata AYU..AYUSSSS.eheheh ** dah malu lol**

kella said...

Ayusss?! erkk! haper haper jer ler.. :)

Google