THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

18 July 2013

Puasa Ke 8 Menu Berbuka Sempoi

Salam sudah masuk hari ke 9...masih gigih lagi acara memasak balik keje kejar masuk dapur....semalam EA request nak makan Nasi Goreng Kampung jek....wahh senang hakak....ye senang bunyi ko senang yek...senang kalau bahan dah ready...Nasi Goreng nak gaul kacau senang ar....tapi nak memotong nya hukhuk alahai...hakak lemah dik...

Semalam sampai rumah pun lambat dalam kul 6 petang gak...jem nak keluar parking aje..sentap tul..padahal dah keluar awal 2 minit 4.30 petang...ramai lak nau semalam balik berkejaran tepat waktu...sedehh tak sempat singgah beli popia sedap...balik tak leh nak rileks dah...nak prepare nasi goreng...keluar bahan dalam peti ais potong semua.....dan sibuk dengan anak bujang masuk dapur gak...papa dia balik lambat pulak...adehh

Fayel semalam dia buat hal sibuk kat dapur...semalam dia tantrum...aku tumbuk lesung dia nak jugak...tak bagi dia jumpa kopi 3 in 1...dia gigit plastik berjaya bukak habis la bertaburan serbuk kopi...pastu dia lari mencicit masuk khemah...aku geram gak kejar balik tepuk bontot...dah melalak meraung besar....terus sambung balik buat nasi goreng....lagi aku tak layan dia nangis datang balik tnjuk bontot aku ingat sbb aku pukul sakit ke...tak la sakit mana ada pampers...sekali dia buka seluar pampers...hmmm memberak pulak....aduyai stop jap gi basuh dulu...

Nasi goreng je pun kan menu sempoi tapi nak menyiapkan nya dengan pembantu chef alahai...elok elok nasi goreng tu leh siap dalam masa beberapa minit je jadi la makan masa berjam...jam 7.15 baru terkial nak kemas meja...air pun tak buat semalam...huhuhu...lantai berlekit penuh serbuk kopi....aku memang malas dah nak tengok...biar papa dia balik nengok je keje anak bujang dia...hmm nan ado la kan aku gak kena bebel dia kata benda kecik pun nak marah anak...yg Fayel ko tau la....papa dia balik ngadu...dengar la sebutan dia.."mama marah tap tap (tap tap tu pukul...aku ajar cakap  tap tap....Fayel nak tap tap tak)...merajuk hakak jap......aku tido kul 9 malam..lantak ar meja apa jadi...tapiiiiii EA baik hati semalam.. bangun sahur sinki, meja makan sudah setel....heheheh errr rasa hari ni buat tido awal lagi la kan ...




Nasi Goreng Kampung sempoi je pun tapi nak menyiapkan nya aduhaiii tak tahan kerenah Fayel....nasib la Nasi Goreng ni laris semalam...licin habis EA makan....aku pun makan ciput jek...heheh...puas hati ku...










Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

19 comments:

PinKy MoMMa said...

aku dah berapa kali nak buat nasi goreng..tp asyiklah zamri tak nak..nak berlauk jg huhu..2 hari makan pun tak pe lauk yg sama asalkan berlauk huhu

yUmiE AzuRa said...

ok buat nasi goreng jela hr ni..iman mama masak kt dapor,die menyepah jgk kt depan.hadoii la..

D Yatie said...

Hihihi. Mcm tu lah kan anak2 kita ni. Br je nak relax sbb dh dpt peluang msk simple. Tp time2 tu la dia nak tantrum. Hihi. Tp itu la yg mewarnai hidup kita. =D

tenku butang said...

sedappp..

Softtouch [Hanim] said...

hehhe pembantu chef pun sibuk ye ngan mamanya....sabor je la......

CikNaa said...

ni la menu sahur sejak akhir2 ni. nk tengok suami tambah mkn, nasi goreng ler jwbnye..

CikNaa said...

ni la menu sahur sejak akhir2 ni. nk tengok suami tambah mkn, nasi goreng ler jwbnye..

Aida78 said...

kelakar la fayel ni mcm2 nak di buatnya nak kacau mamanya hi2 haru biru klu mcm ni selalu ermmm kene tido awal la bior org laki kemas hi2

m@m@yAyA said...

terbayang plak kesdapan nasi goreng lau ada lam mulot tme cengginie..huhu

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

hahaa.. budak nakal mmg kena tap tap pun. padan muka. betullah kerja stgh jam boleh jd berejam. nasib baik sempat.

Queen said...

kalau takde cili bagi je die tumbuk mimy.. kang die lenguhdie stop le =P

boleh dgn senang hati masak2

nik buat gitu je kat sufiyyah.kehkehkeh.. sampai lenguh2 tangan.. pastu sndiri penat gi main jejauh

ameris said...

alaaa.... mi y jgn majuk laa. kite pun sama. ramai yg nk membantu kt dapur tu. sorang sukan main dlm esbok. segala mak nenek dia wak kuar. sorg lagi suka kuarkan periuk belanga kuali.

ameris said...

alaaa.... mi y jgn majuk laa. kite pun sama. ramai yg nk membantu kt dapur tu. sorang sukan main dlm esbok. segala mak nenek dia wak kuar. sorg lagi suka kuarkan periuk belanga kuali.

Amalina Hussain said...

sodapnyaaaa nampak..menggoda sungguh nasik goreng ni...hihihih..

Ann Ishak said...

dapat idea, nak masak nasi goreng kampung la sahur nanti :)

mamyharraz said...

bestnya nasik goreng kampung.
teringin pulak tgk menu mimy

♥ ROS ♥ said...

Nasi goreng kampung pun sedap kak..tmnbah pulak ade kopok goreng..perghhhhh

With Julia said...

Sedap yer kakkk...ya ampunnnnnnnnnn sedappp tgk ye haaa hehehhe

Norhazlina Mohd. Zaki said...

sama laaa..buat jer nasi goreng...tapi nak juga berlauk... suker mkn dgn sup @ tomyam.....ptg ni kena buat laaa....

Google