THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

16 July 2013

Berbuka Puasa Hari Ke 6 - Rumah Atok Sebelah Rumah Jek

Semalam baru plannak masak Mee Udang..tup tup EA call..buka luar ada budak opis nak belanja buffet..hmmmmmm....so mood masak malas....so tutup dapur semalam...tanya mak nak buka rumah mak boleh tak...huhuu kena tanya dulu ko...rumah mak aku sekarang penuh ....ngan anak anak abang aku semua dah duk satu rumah...tu pasal aku kadang malas nak jengah...bila penuh tu sesak...anak anak buah aku bukan reti diam especially Boboi lasak kemain. bebenor...Fayel pun dah terikut sekarang...

Mak aku kata meh la buka sini.....mak masak lebih sikit katanya..yeayyy...rileks bergolek ar semalam...so semalam mak aku masak Ayam blackpepper dab Ikan Patin Asam Pedas,....lauk simple tapi air tangan mak kan...sedappp....menambah nambah aku....Fayel berbuka rumah atok tak behave..geram aku...biasa rumah sendiri kena duduk baby chair..ni rumah atok kesedap la dia berdiri ...habis dia nak punggah nya lauk pauk...memang makan tak baper kenyang la...mak aku nengok aku tak berapa nak makan dengan melayan Fayel...malam tu dia hantar lauk dan nasi kot kot aku nak makan...yeayy boleh buat sahur...Alhamdulillah...hmmm hari ni nak masak apa eh??


Happp kesedap dia berdiri je atas kerusi ...buat kaco

Fokus apa tu....hahaha

Dia dah nampak something yang boleh di buat main

Sambil makan sambil menyuap ...Fayel memang suka food mama dia...

Lauk pauk air tangan mak...sedappsssssss



 Mak hantar lauk kuah asam pedas cicah roti buat sahur...sumpah sedap....tak sedar 3 keping

Dan juga pemangkin sahur...aku mesti ada aiskrim..kalau tak aku muntah....













Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

12 comments:

e k i n ♥ y u s r i said...

waaah...
akak memg kene mkn aiskrim pg2?
klu x mkn, muntah ke?
alahai....
bestnye

ameris said...

alaaa.. mimy ni, mentang2 la dok sblh umah mak. jeles ai tau...

Cik Puan Rara said...

vahhh siap eskremmm,nk jugak lah.nk beli jap g.hehehehe

MimahAjil said...

baru sekali berbuka umah mak tahun ni walaupun dekat...seronok jugak mak dekat2 ni..bertukar juadah itu pasti...selalunye mak la yg baginye...hehe

D Yatie said...

Lama tak rasa makanan mak sendiri. Last taun lepas kot. Oh sadis! T_T

Softtouch [Hanim] said...

air tgn mak mmg terbaik....asam pedas tu, mmg terangkat lah....

Anak sy pun mcm tu umah atoknenek xbrp behave sbb dia tau atoknenek manjakan dia....

Ooo mimy mmg kena ada stok eskem la mcm tu.....

Aida78 said...

salamhi fayel ada jerk nak buat mainan yerk...air tangan bonda tidak dapat di pisahkan lagi masak la apa sahaja mesti sedap hi2

intandayani said...

First time dgr kene mkn aiskrim tuk sahur..hehe

intandayani said...

First time dgr kene mkn aiskrim tuk sahur..hehe

Dzil Khadeeja said...

untung nya ada mak, dpt rasa masakan mak..huhu..rindu masakan arwah mak jugak ='(

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

air tangan ibu always the best kan

m@m@yAyA said...

amboi kerlas akk sahur mam aeskrim eh~
wow menyelerakan tgok mknan tokmak fayel masak,kak kimslm kt mak akk tau..
rdu lak nk jmp dia..

Google