THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

09 October 2012

Memori Lama Terimbas Semula di Wedding Boy @ Halim..

Ahad lepas ada jemputan wedding...sefamily pegi ke Bandar Manjalara....wedding ni anak jiran lama masa duduk kuarters Flat Pekeliling dulu...lama tu....masa zaman aku kecik pandai bertatih sampai sekolah tadika...aku membesar di sana..dan kenal baik sangat dengan jiran jiran lama sana...sangat memori duduk di Flat Pekeliling....apa yang menarik dan special wedding ni ialah..pengantin lelaki nama dia tertera Halim Kamarul Bahrain rupa rupa nya adalah kawan satu team bola...dan aku selalu jugak la nampak Halim ni sebab aku kan selalu duk ngikut EA main bola...dan aku tak tau itu la sebenarnya Boy ..kawan sepermainan masa kecik...jiran lama anak mummy kamariah dan arwah pakcik kamarul...selama ni aku tak pasan pun ...hahahah...Ya Allah alkisahnya.....dunia memang kecik..hehehe

Kisahnya mak abah tanya ajak ke wedding ahad katanya nya Boy anak mummy kamariah nak kahwin...ooo baru ingat...boy ni sama umur ngan adik aku Ekin...masa kecik diorang dua sangat rapat...macam belangkas...waktu tu umur memasing baru 1-2 tahun kot....kira time tu hot couple la..hiksss...siap kecik kecik dulu kitaorang panggil boipren girlpren..hahah dah besar takde makna la kann...aku lebih rapat ngan kakak kakak Boy...sangat rapat...dulu kecik kecik umah diorang la aku duk jenguk sampai tak balik umah...petang baru la balik umah sendiri...oh memori nya..teringat kenangan berjiran di Flat Pekeliling...lalu je situ terpandang Blok D...dah kosong tunggu masa roboh...disini zaman kanak kanak ku tercipta...

Nak jadi kan cerita terimbas...kebetulan aku cakap aku ada wedding gak ahad..kawan bola megat kat Bandar Manjalara Kepong...eh mak aku pun cakap wedding kat situ jugak...ah sudah orang yang sama kah...jeng jeng....check nama penuh....lalalala konpom la orang yang sama kitaorang nak pegi...pegi sesama sekali la...hahahaha serius nak tergelak...punyala selama ni aku selalu jumpa Halim ni...kalau main bola dia ada...lepak mamak pun dia ada...tak terpikir aku dia la anak jiran lama ...rupanya dia Boy....huk aloh...sampai wedding megat buat suprise salam Halim...then mak abah salam salam peluk cium mummy kamariah lama tak jumpa...at last mummy cakap ngan boy dan kakak kakak dia ...mak abah aku datang...keluarga pah hamid..opcos la kenal..tetiba halim nampak megat sekali..terus la halim tepuk dahi..." bro...la bini ko ni aku panggil emy dulu..aku kenal sangat la...."....kecoh la kejap duk citer ni kawan bola satu team...selalu duk nampak aku...muahahaha...dunia kecik kan...pusing pusing sana sini jumpa gak di suatu masa....happy aku dapat jumpa kawan sepermainan dulu..Marina..oh how i lost contact...zaman teknologi sudah maju..tukar tukar FB jom..semoga ikatan kejiranan kita kembali terjalin macam kita kecik kecik dulu...banyak sungguh memori ....aku pernah ceritakan memori terindah kecik kecik di entry sini....http://nurmimy.blogspot.com/2009/05/aku-anak-80an.html



Mummy Kamariah dan mak bertemu....jiran lama lepas rindu....sesama di Flat Pekeliling sekitar tahun 1985-1988..aku pun rindu mummy...dulu kecik kecik mummy selalu buatkan baju...dia tailor..baju dia pakai tu pun dia jahit sendiri...

Boy @ Halim kawan bola megat...kawan kejiranan ku dulu hehehehe

Tahniah Boy @ Halim dan wife yang cantik gebu...tak sangka gi kenduri ko mengeratkan hubungan sesama family kita macam dulu...

my long long lost friend merangkap best friend masa kecik...sangat rapat...kawan gaduh, kawan merajuk,..Hi Marina...jumpa kembali

Marina muka masih macam dulu aku je..sama tak berubah..tengah pregnant anak kedua...memasing dah add kat FB...pasni roger roger eh...

mengimbas memori lama...kami the besties masa kecik...Aku, Marina, Abang aku dan Zarina...happy semua dah jumpa ..pasni kita set reunion kay...

Aku dan Zarina...besties jugak...dah bertemu semula jejak kasih...

Marina dan Zarina....mereka berdua kawan baik kecik ku..bermain bersama ..menangis...gaduh...now memasing dah kawen beranak pinak sudah. :))








Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

6 comments:

rina mazlan said...

Bandar menjalara kat jalan no brapa? rumah MIL rina kat sana.. Tak jumpa pun :P

Nurmala Mazlan said...

Bukan main kau teribas bagai kan? Hahahahaha~ Nok, tetiba aku terimbas jugak memori kecik² dulu...Kuat kan semangat kejiranan..Skang yang hado jeks

Gieyana said...

bestnyer..imbas kenanga mmg rs sweet jer kan..:-)

mamyharraz said...

cantiknya baju awk mimy..suka sy tgk.
mengimbas kenangan lama mmg nostalgia..lagi2 dpt bertemu mmg best sgt.

diana aziz said...

how suweettt... dunia mmg kecik kan?

Mr & Mrs Sallehudin said...

klasik btul gambo lama tu kan.. :)
I tag you utk contest kt blog http://yanayassin.com ~hihihi~

Google