THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

18 October 2012

Sambut Besday Mama @ Nailis Place....Nasib Busker Penyelamat Tau...

Secara ringkas cerita bila birthday mesti la ada acara makan makan yang di belanja oleh husben..tetiap tahun memang gitulah celebration nya...cuma tahun ni istimewa sangat sebab sambut bertiga....pilih je la tempat mana nak makan...memula semalam aku nak makan Chilis...EA nak jemput balik keje dari opis nak ke MV..pastu cancel tak jadi sebab seminggu ni aku tumpang sorang kakak ni nak praktis kete...dah janji kan tak leh la tolak...so tukar plan kena balik umah dulu...dah balik umah kena la bawa Fayel...kitaorang tak de masalah nak bawa Fayel...Fayel pun baik je kalau keluar..lagi kalau makan...dia pun join makan gak..biasa aku order funfries tanpa garam nanti dia meratah je la...

EA stuck jam balik lewat semalam...so plan ke Chilis tak jadi...tukar hari lain...weekend kot...ok nanti tuntut balik eh..sebab ngdam Chilis yang amat ni...nyum nyum..tak jadi tukar place lain..jam dah kul 9 malam...aku pilih dekat dekat je ngan umah..terbayang Naili's Place kat Sentul ..yang jarak sekangkang kera je dari umah aku...makan sini je la..nama je dekat aku tak pernah jejak pun sini...first time jejak..masuk dalam luas kebelakang...tempat menarik gak...cantik la kalau sapa nak privacy...ramai gak customer makan semalam walau weekdays...pilihan makanan variety western, ala carte, malay style...

First time datang sini tengok menu macam teruja...erkkk teruja la sangat....bila hidangan sampai..presentation menarik...ya ampun not  my taste!!!!...rasa tak sedap...EA pun cakap tak sedap...selalu dia pemakan nasi licin je..ini makan separuh dia surrender...tak sedap katanya...air pun sama...ada kureng la...alamak ke tekak kitaorang berdua yang rasa gini....nasib la ada live Busker penyelamat keadaan...eh bestnya ada Busker (muzik penyanyi jalanan)..macam tau je besday ai tauu....EA request suh nyanyikan lagu Happy Birthday..pastu ada lagu special I'm Yours...dan tambahan lagu Kau Ilhamku ahhhhhhhhh...touching hakak semalam sampai menitik la air mata...drama queen kan..hahaha...Fayel pun sampai terpegun nengok busker main muzik menyanyi...okla rasa la jugak macam besday girl semalam ..hikssssss....TQ EA...walau taste makanan u belanja tak sedap tp puas hati gak la ada nyanyian berirama ..sejuk sikit hati aii tau..lebiuu..gambo adalah dari instagram saje...henpon BB memalam kan buruk rhopa..gelap gulita...haishh


Makan kat Nailis saje sebab dekat sekangkang setapak je dari rumah...

Sambutan 31 tahun bersama My Fayel

Kek takde ganti Ice Cream...ok la...ok Fayel nak suap mama dia sambil wish Hepi Besday Mama cayang muah...

Tengkiuuuuuuuuuuuuuu my laki aka Encik Awak aka Abg Megat....lebiuuuuu...its sokay takde hadiah pun...hadiah paling best adalah budak yang duk tengah tu....hadiah kita bersama :))







Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

7 comments:

Myn said...


dah tak sedap eh, dulu mase single aku rajin gak lepak nailis tengah tengah malam . jadi gremlin jadian, tengah tengah malam lapo...

mamyharraz said...

dapat bayangkan suasana tu..bestnyaaa dpt dengar nyanyian dr org utk hari special kita kan.

nnt mkn kat chillis mimy review menu dgn harga sekali ya..nexttime boleh sy pegi sbb tak tau nak order apa yg sedap :")

Ros Anis Rusli said...
This comment has been removed by the author.
Ros Anis Rusli said...

pnh lalu..tgk kdai cam bes...ingt mknn pun bes la...

Anis Azalea said...

aku ingat ko pi nailis ampang point ni. aku suka tapai jek. air mahal nak mampp....

ada lagu2 chenta, pasti terharu jua...chewah

sila repeat sambutan besday di tmpt mkn lagi sedap ok

Aty Fared said...

aku pernah makan sini 2-3 kali gak kot..sebab dekat ngan rumah sewa aku mase bujang dulu...kat sini besh sebab tempat nyer cantik jer..tapi macam ko cakap ar..rase memang kureng..dah banyak menu aku rase..tapi masih tak kene selera aku..

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

betul, Naili's tempat cantik romantik, makanan kurang sedap + mahal ..

Google