THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

11 October 2012

Bersabar Sabar...Aku Sedang Di Uji Menangani Kerenah Anak

Semalam balik keje...rushing rushing ingat nak bawa jalan sekali hujan rintik...batal plan nak bawa Fayel pusing seround dua...Fayel sekarang melampau sikit mengada...dah tak dapat jalan dia protes mengamuk sambil hentak kepala nak guling...makin pujuk cakap baik peluk manja dah tak layan..mula la darah mak ko ni naik kan..penat balik keje...dia buat hal lak...bo layan terus..biarkan dia melalak teriak...sambil panggil mamamamamamamama sambil mengejar aku dengan kayuhan merangkak dia.......yer mama tak layan kalau Fayel terus buat degil macam ni...stress hokeh..dah la semalam papa dia balik lambat ada futsal..Fayel pulak gini...suara pitching aku naik Ziana Zain..high range...grrr..oh anak....sabar sabar..menguji kesabaran sangat...habis apa benda semua tak nak susu baling...mata duk pandang keluar je...yer mama tau nak jalan tapi hujan nanti demam pulak...hembus selawat, baca Ya Latif sikit...baru dia ok tapi nanti buat lagi...oh sesungguh nya aku di uji...istifar banyak banyak

Fayel Fayel..sabar je la...Fayel ni kalau papa dia balik lewat dia jadi macam ni la...kalau ngan aku dia mengada lebih...tapi kalau ngan papa dia lagi la over mengada tapi dia sangat la behave nya..siap lentok kepala...kadang sampai tertido...aku akui mungkin layanan papa dia yang suka bercakap berdukung dengan dia la  faktor Fayel mesra ngan papa dia...wahhh ai is jeles kah...a bit la..heheheh padan muka sapa suh selalu naik high vokal kat anak...tapi satu je la Fayel ni...walau pun begitu..dia tetap akan panggil mamamama kalau nak susu...susu mesti mama yang bagi bukan papa...hoyehhhhh...he know his mama kan...sayang Fayel...

Aku kena faham situasi Fayel...aku dan EA bekerja...macam aku lagi la keluar awal pagi...6.30 pagi dah keluar umah...time tu Fayel tengah syok tido ...kadang bila dia terjaga tengok mama dia dah nak keluar naik kereta gi work...i know dia nak attention lebih...EA masuk keje kul 9 pagi..so turn dia take over pagi tu spend time sebelum pegi keje layan Fayel...itupun kadang tak sempat katanya...Fayel tido lagi...bangun lambat...turun hantar kat Tok Mak pun dia tido...dia tak tengok mama papa dia kelaur mencari rezeki...lewat petang menunggu baru la aku lak sampai dalam 6 petang...selepas pukul 6 ..atok dia nak pegang ..pun dia tak layan...haaaaaaaa itu la masa dia ada nak bermanja mengada nak bersongeh songeh with papa mama......sebab tu waktu tido Fayel adalah lewat...kul 12 baru dia tido...puas main main dengan mama papa dia...ikutkan memang rabak mata aku..asik bangun awal tido lewat...what to do..pengorbanan...

Bila keadaan macam ni terpikir alangkah seronok jadi SAHM...oh no..belum masa untuk ku lagi bergelar SAHM..dan mungkin tidak kot untuk itu...keje jugak satu sumber rezeki untuk anak anak di masa hadapan..mungkin aku tak boleh spent time masa yang banyak untuk anak...dengan rezeki bekerja ini sekurang kurang nya aku memberikan yang terbaik untuk nya...semoga Fayel akan mengerti semua ini satu hari nanti...why mama work....kelebihan aku disini ...aku beruntung masih ada mak yang sudi nak jaga cucu nya...aku tak memperhambakan mak aku...tapi mak aku adalah babysitter jugak..kebetulan memang kudrat dia masih berdaya untuk memelihara anak anak lain termasuk Fayel syukur...kurang sikit kerisauan...terima kasih mak...dan Fayel jugak...mama tau mama garang..suka bising bising..tapi percayalah...mama sayang anak mama ni...bushuk masham poshek


Balik keje gigih merangkak kejar mamamamamama...baru balik keje...nak apa .?? nak jalan keluar

Muka bosan tak dapat keluar sebab hujan...pastu dia dah mula nak sentap

Dah nak start dah...buat muka tak pandang...senyum pun tidak..masam mencuka...eh dik muka masam sebijik papa la...saling tak tumpah hahaha...

Ok meraung melalak...sebab tak jadi keluar...mengamuk sudah start...mula la suara mama ko naik vokal ziana zain kannnnnnnnn

Budak yang horrey tak nak tido lagi..jam dah kul 12...apa nak jadi ni...semua tak kena...nak layan dia je...tuan putera sangatttttttttt laaaaaaaaa

Erkkk dah tido...nak tido berdakap pepeluk ...oh anak...i'm so touched rupanya...maafkan mama...sibuk nau bertab tab kan...okeh selamat beradu sayangku...


SESUNGGUHNYA AKU SEDANG DI UJI UNTUK MEMBESARKAN ANAK ..SABARRRRR




Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

15 comments:

mrs kayrul said...

sabar la mimy..anak first memang manja dia lain macam sikit....dia nak manja2 ngan mama la tue coz seharian x nampak mama

Mr & Mrs Sallehudin said...

Fayel makin membesar so macam2 ragam laa yg kuar.. sabar jer layan kerenah dia.. walau pape pun..jaga vokal tu nanti pitching lari... ~hehehe~

Myn said...


fayel fayel...rindu aku nak peluk dia

Myn said...
This comment has been removed by the author.
Wawa said...

klu mama naik suara, fayel cakap cenggini, 'dulu mase dalam perut, mama tak kisah pun bawak kita jejalan.' hihi. :p

YanaHime said...

Adoyai! Tu blom msk part berjln dgn kemas rumah lg...eden ni haa hr2 mental dgn ariff ni kaki ngemas ngutip dsbnya...hehe!

diary_ciknaa said...

bila anak tido, sayu je rase..

~ NANA ~ said...

haha panjang betol akal fayel skrg ni...tp dgn anak mmg kita kena byk bersabar kn dgn kerenah dia? harap2 la i pon tabah nnti

myza said...

bila tgok dia tido rasa kesian plak kan..Nway kalau dia mgamuk nk jalan2 tu dan hari cm mendung awwan kelabu mama sediakan la gift or sedia special drink n foods makan dgn fayel..boleh redakan darah tggi mama menjerit mcm ziana zian..hehe...

m@m@yAyA said...

owh akk smla ngn zura kak..~
skrg yaya mkin wat kan mama dia ilang sbar,kekdg bia kn jer dia nangis..
ari2 nak kua xkira pg ptg siang mlm ujan rbut petir,lau xlyan mak aihh dia punya sore nangis tmn umah akk pun silap2 bole dgr tau..grrrr

yaya pun mnja lbeh ngn papa dia,smpkan words yang dia sbut 1st selain abu ialah papa..mama smp skrg xdgr lg,huhu cedey*

tp tuelh bla kekdg sb penat letih xlayan dia kn,tp bila tgok muka dia time tdo alahai jadi hiba sangat2..~
terus pelok cium dia puas2,ase bslh sgt2 kn..

sape xsyg ank kn!!

harap kta dapat bersabar ngna kerenah anak2 nie kn kak..insyallah~

Unknown said...

heheh..dia dah start explore

TiNie said...

skrg ni anak2 dah tahu kuar jln2kn..anak sy, pantangla sebut kuar jln mesti dia x tdo pnya pstu pantang la kalo pkai baju baru kompom x mau tdo sbb dia dah tahu kalo baju baru mesti kluar jenjalan..adoiyai anak2 skrg..makin pintar

Aty Fared said...

so far..qaleef tak pandai ngamuk sakan lagi...tapi ade gak ar die buat perangai yang buat kesabaran aku teruji...paling stress -sama macam ko- time laki tak de...haaaiihh...memang betul2 menguji..[aku tak boleh biar anak aku melalak2..sebab jiran2 ley dengar..nanti esok nyer mesti kene sound -kenape anak menangis semalam- tanye macam die hengat aku dera anak aku...

Rosmawani♥ said...

Memang dugaan shguh kak.. Haisshh ros jd tkut lak nk handle 2org lpas ni... Huhuhu

NeenaAnuar said...

sabar ye beb.. memang budak tengah nak membesar nie dugaan dia kuat skit.. but elok gak bile kite as parents nie ade sorang yg garang & sorang yg manjakan anak2 kan.. :)

Google