THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

30 October 2012

Topik HotFM : JODOH Yang Tak DiSangka!

Setiap pagi keje...kebiasaan mesti kena dengar radio...menghadap jem pepagi memang panas hati ...lalala..dah panas hati bagi sejuk kita dengar radio...cool sikit...radio setiap pagi best...lagi kalau ada topik hangat....pastu gelak tak henggat especially Era @ Johara...kadang aku tukar channel..Suria FM...tak best tukar HotFM ..banyak iklan tukar Sinar FM pulak ..kecoh dengan SY, Kak Engku, Krill...pastu lagu lama berkumandang tukar tukar lagi...gitula sokmo selagi tak sampai destinasi ke pejabat..menghadap jem pepagi memang panas hati ...lalala...

Pagi ni topik HotFM best...tajuk dia "Jodoh Yang Tak DiSangka"...waaaaaa best la macam kena kat diri sendiri...dan i'm sure ramai gak sama feeling macam aku kan....bab jodoh ni kan rahsia Allah...kita tak terjangka dek akal...sudah suratan...terkinja jugak la pagi tadi rasa macam nak call konti HotFM tapi tengah drive malas la...aku sure hotline...payah nak tembus...aku nak hantar SMS nak tulis panjang terkial pulak...kang mana nak tarik gear..pegang stereng pegang henpon...oh cannot bahaya...tapi sempat la bagi komen ciput kat FB kat HotFM pages..

Cakap pasal jodoh...jodoh aku pun kategori tak di sangka...waahh dah mula la ni nak mengimbau ..lagi pulak menjelang annivesary November ni kan...bunga bunga gitu....ada yang tau dan ada yang tak tau...pada yang tak tau lagi...aku kenal Encik Awak iaitu suami aku...bagi aku agak istimewa...Encik Awak ni memula kenal aku kira nya cinta cyber tapi versi blogspot... aku memang takde sapa pun waktu itu...kengkonon pasrah la...tak tau jiwa parah...hahaha...dan aku tak kose nak hadap cinta cintun ni..bosan pun ada sebab tak pernah nya menjadikk..asik tak jadikk je...dan aku pernah rasa tak mo kawen waktu situ..aku nak kawen umur aku dah 35 above...boleh gitu..... konon keciwa la...puii

Berdasarkan cerita EA kat aku eh...dia citer...ok bermula begini...sebelum  ni dia keje site kat Johor, Melaka then kena duk opis tunggu projek lain masuk..dah duk opis boring katanya...asik tengok FB, main game...takde keje nak buat...sekali dia google la "langkawi"..tup tup keluar gambar dan entry pasal langkawi aku ..then dia bukak...dia baca entry langkawi...masa tu kan aku agak seksi...dia kata dia kutuk aku.."iskk seksi nya minah ni..ntah hapa la.."...(ooo kutuk aku yer)..tapi dalam pada kutuk tu...habis dia khatam blog aku sampai la habiskira amik masa dalam 2-3 hari jugak la dia baca...pastu dia kata "hmm..macam nak kenal"...tujuan utama dia nak kenal bukan nak berkenalan yer...dia nak komen entry blog aku ...teruatama sekali pasal aku tak reti masak...cehhh....konon EA kata saja nak kacau je...then dia cari email...time tu aku aktif YM(yahoo messenger)...lalu dia add aku kat YM...tau tak sebenarnya time ni dia dah ada awek !!!!!!..hahahah aku pun tak tau ...

Dan citer baru bermula bila...ada orang add aku kat YM pastu tetiba leh tegur "Hi"...benci mak okeh...dahla nama tak senonoh...KENTUT2000..takleh blah betull...tapi peliknya aku reply tu...isk isk...tapi aku jawab ayat sinis la...

"Ha..nak apa?? Kalau awak ni dalam kategori laki orang, tunang orang, skandal orang...sila blah sekarang...saya tak berminat...terima kasih'

Siot tul ayat berbahasa...macam bagus bagus je ayat aku...harussssssss..stranger beb ...ko ingat aku jenis melayan sembarangan ke?? dibuatnya memang kaki kentut apa kes...tak pasal pasal..asik kentut je keje nya...cehhhhhhhhhh..dan dia jawab

"Saya tak minat nak layan bini orang, tunang orang, dan apa apa hak orang sebab saya pun bukan kategori hak orang...saya cuma minat nak berkenalan..itu saja terpulang"

Tengok tengok kerek takkkkkkkkkk....tapi aku layan la pulak apa kes?? pastu aku tanya la dia mana dia dapat YM aku...aku bukan kenal sesapa pun..then dia cakap ada bukak satu blogspot...blog aku le...pastu tetiba rasa macam nak kenal aku..boleh cam tu...takut lak aku..tapi sekali lagi diulang aku layannnnnzzz...aku pun tak tau la napa wehh...padahal nak kata dia tu ayat baekk punye...tidak le pulak...kalau korang nak tau dia sangat KEREK...nyampah giler aku...nyampah nyampah pun satu hari aku asik duk berym ngan dia ...ym pun gaduh gaduh...giler haru tul time tu...yer ar asik je nak kutuk citer aku kat blog...tapi tak komen kat blog..komen kat ym...sentapppp...bila dia tak ym aku lak tercari cari ..hihi



Dipendekkan cerita...itulah lelaki yang aku tak sangka kenal hanya strangers...pembaca blog aku pulak tu...dan kini suami, bapa kepada anak kami....dia hanya kenal aku melalui setiap entry blog..then bila kitaorang jumpa agak gempak gak...dia kenal akusebab banyak gambar dalam blog kan.....aku tak kenal dia...challenge beb...walau dah tengok gambar tapi tetap tak sama....dah jumpa live tu aku tak tengok muka la tapi tengok karakter,....terus la mesraaaaaa....eleh boleh caya ke tak tengok muka?? konon...ok la tengok muka gak..walau pada memula jumpa tu dia tutup muka nak suprise..eleh..hmmm first dari mata tak la hensem mana tapi manis....bluerkkkk.....tapi aku tak tengok rupa pun tujuan asal nak berkawan saja...bukan buat laki...

Itu la orang kata kalau sudah ketentuan jodoh...kot mana apa cara sekalipun berkenalan tetap sudah yang itu....tapi ntah la EA kata dia tak sangka jumpa aku terus rasa nak kahwin...siap buat istikarah...dan yakin aku la jodohnya...dia kata aku cantik...!!! lalalala...kembang bontot haku kann kena puji...kenal sekejap pun banyak jugak dugaan ditempuhi... time awal perkenalan, EA kata dia memang ada awek hohoho kantoi kata single...puii la....maaf yer aweks lama EA...aku bukan orang ketiga tapi percayalah ini lah jodoh kami yang sudah ditentukan Allah...sila la terima kenyataan yang benar tapi pahit.....Ya Allah terima kasih pada mu menjodohkan aku dan suami ku....walau jiwanya bukan romantis jiwang.... tapi sifat concern,tanggungjawab ,ringan tulang dia tu buat aku sayang...EA ni sayang tak tunjuk tapi kita as isteri boleh rasa dan feel....he is a such wonderful husben and papa ...so how about uolls...mari la ceciter moment tak disangka jugak :))



 Kami bertemu jodoh yang tak disangka ...amin semoga bersama selamanya ...






KHAS UNTUK SUAMI KU ENCIK AWAK YANG SELALU SKODENG BLOG INI DARI DULU DAN SEKARANG...I LOVE YOU !!!!!!









Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

22 comments:

Rosmawani♥ said...

Hahhaha.. Ros lagi lah kak... Kenal duk pi dgr ceramah sekali, dlm masa sama duk chat ym dgn org yg sama... Hahhha..lawak sgguh rasa... :p

Ros Anis Rusli said...

so sweet cita k.mimy....

MOMMYLIN said...

sweet... >_<

Jen Jen Areff said...

so sweet.... suka baca kisah akak.... semoga jodoh akak berkekalan... amin...

YanaHime said...

Samalaa kita ye...jodoh tak disangka...jodoh yana depan mata je tp ms tu duk bt kerek kat dia...benci jd cinta tuuuu, hehe!

Unknown said...

hahahaha
sweetnye
ekin & suami pon jodoh x disangka jugak....hehehe

mommychaa said...

KEMAIN GAMBOR KAWIN DIA. ALA-ALA RETIS+HINDUSTAN GITEW :) WEWIT!

diana aziz said...

Tetibe teringat "perjumpaan" kite kat Secret Recipe Bangsar South... hihihi....

diary_ciknaa said...

ciknaa ingat cite hakak ni, sebab cite kite lebey kurang je. me, jumpa kat kampungchat sbb tersalah tegur org.. hehe. psssst: comei ar mama fayel time kawen dlu.. hihi.

NM02 said...

ala...

so sweet!!!!


Liyana said...

Hehehe tersengeh2 bace entri ni...
Kentut2000... :D

Anis Azalea said...

dating ke-berapa yang akhirnya membawa jodoh..

safiyyah osman said...

Hehehe syok bca pasal ni..tgelak2 saya..hehehe..

Saya pun jodoh xdisangka.syukur alhamdulillah kan..

Emy Tak Kecik said...

sy sgt kagum dengan percintaan u olls...

sy pon ada gak dulu.kenal dari blog membawa ke YM...tapi ternyata bukan jodoh kami kot...sampai skang still kawan je...

cuma dh upgrade sikit la...dr blog ke YM pastu ke FB hehehe

salam kenal :D

Qhaifa Nur said...

semua kenangan Mimy...
alhamdulillah, moga kekal bahagia...

macam tau saja gmbr yg bawah tuh, mmg kita berdekatan....akak hntr anak kat taska dewan......

PinKy MoMMa said...

myyyy..aku tergelak2 ok baca ni..tak de nama lain ke laki ko nak letak aaa?

busuk okeh..ke dia mmg kuat kentut hahaha...adeh gelak lagi..

skrg ni encik kentut dan puan kentut dah ada baby kentut jr..eh boleh? hahaha..adeh skt perut aku!

Liyana said...

so sweet!liyana doakan jodoh kak mimy & abg megat kekal ke akhir hayat nafasmu.....amin =)

Aty Fared said...

waahhh...memang unik ar...hoho..garang pulak tuh....;D..tu lah jodoh namenyer ek..:)

intandayani said...

auwww terasa meremang mak baca nyah sambil senyum2 sendiri...suke sangat!!!

Mrs. Norrie said...

so sweet...terasa nak citer jodoh aku bertemu kat sini...tapi malu...auwww

Ann Ishak said...

tetiba teringat jugaklah kisah orang tu hampir terkangtoi dekat Bangsar Village, pandai lari ek ;p

nabila azmi said...

just follow blog akk ni..hehe... sweet sgt ..moga bahagia smpi syurga=)

Google