THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

05 October 2012

Fayel Food : Idea Bersarapan Pagi TOFU STEAM WITH SWEETCORN DATES SAUCE

Share resepi baby lagi...hehehe jangan marah eh...seronok tau buat masak masak baby ni...teruja ...sebab baby food senang buat...rasa bajet comel lak bila masak untuk baby...ahaks....hover aku...lempang laju laju...actually kan...aku share resepi solid food fayel ni bukan la aku ni menunjuk macam haku je la konon bajet masak the best untuk anak aku..aku la sangat obsesi ngan makanan homemade food seolah olah macam nak perlekeh instant food.....eleh konon...TIDAK !!! jangan berkata begitu heyyyyyy....tak salah kot nak berkongsi makanan...untuk rujukan masa depan jugak...aku dah la tak reti masak sangat...masak pun terkial tengok buku..jadi jauh sekali aku nak ada perasaan menunjuk...aku suka memasak..memasak dengan kasih sayang..jadi aku suka homemade food..aku bagi gak baby bites...bagi gak milna, farley rusk ...cuma nestum je tak pernah bagi..aku gantikan growell...sama je instant jugak...pada aku gini la...yang penting anak makan...tak yah kondem sana sini eh..pleaseeeeeeeee...

Lega luahan hati ku ahaks..dalam pada nak share resepi sempat gak kan mengomel..dasar cakap banyak...ngeeee...semalam kan checkup Fayel...aku halfday so sempat juga la curi masa sediakan breakfast...selalu dari malam dah siap pack apa nak makan esok..dah semalam pegi Klinik pun kul 8 pagi...memang sempat sangat...kali ni nak buat sarapan dari Tofu...Tofu adalah dari kacang soya...macam tauhu jugak..cuma ni lembut la...ala macam taufufa pasar malam...sama je...dari kacang soya gak...aku cari Tofu jenis organic...yeayy jumpa gak kat Jusco..dari jenis Anzen...mari kita mulakan projek bersarapan pagi bersama TOFU STEAM WITH SWEETCORN DATES SAUCE baru testing je ni..disebabkan ada unsur kacang soya...aku mengehadkan seminggu 1-2 kali je makan...sebab pernah terbaca...baby lelaki tak sesuai makan soya berlebihan ..ada kaitan ngan hormon testis nya..tang kelelakian la...corret me i'm wrong kay...cegah sebelum terkena hihihi..idak la sampai tak leh makan langsung..kurang kan...kalau ada info pasal soya ni kot kot leh share maybe..ur welcome..


Ini Tofu jenis Organic..aku jumpa di Jusco..Tofu based dari Kacang Soya...sama je adik beradik ngan Taufufa Pasar Malam cuma dah difrozen kan je dan organic kekdahnya

Nak bagi menarik aku cetak corak bintang...hover kan...hahaha makan hancur jugak..lalala..saja buat tarikan...tengok esbox apa manisan yang ada..so jadi la kurma dan jagung untuk buat sos/kuah nya...nak ganti epal,kismis, apa saja la yang manis manis pun sedap...untuk baby sweet tooth kan

Dah nama resepi Tofu Stim..so mari kita stim togehter semua bahan atas sekaligus...lebih kuran 15 minit je...

Taraaa dah siap..resepi mudah senang buat...campuran sos/kuah kurma jagung tu main curah curah je atas tofu...ready to serve baby brealfast..nyum...mama nya tumpang jugak..percaya la heheh


YAHOO WEEKEND IS COMING...HOMEMADE FAYEL FOOD IS READY....AI LIKEEEEEEE...WEEKEND JE LA MASA NAK MASAK BEST BEST KAN...SO WORKING MUM LETS CHALLENGE...KITA MASAK DENGAN KASIH SAYANG






Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

8 comments:

safiyyah osman said...

Bgus kak share resepi byk3... I like!!!!

Akak y psai soya tu saya pnah bca gak... Dia mmg kait dgn hormon tkut baby laki jd tlalu feminin gitu...

Nnt nk try....

I respek u la akak... Keja penat... Tp tetp tiptop msak...tlg kiss menantu ai k hahahhaa

Akak Kembang said...

baru tau psl soya tu...thanks for sharing

~ NANA ~ said...

alahai rajinnye la mama fayel ni...nnti blh la mama farish curik2 resepi...hehe

Liyana said...

Yeayy! Blh curik resepi ni ;)

Unknown said...

wow..mkin maju solid food fayel

m@m@yAyA said...

akk nak beli jugakla periuk cam akk tue,kat ikea kn~!
hihi jgn mare yer,berkobar2 nie nak jd rajin cam akk tp kna bli periuk cam akk dlu.huhu

myza said...

oo taufu cmtu leh ek bg baby makan.nk try bagi qaish la nnt.thanks for sharing mimi :)

mrs kayrul said...

terpengaruh ngan resepi mimy..itu hari ada la beli la tofu pastu sampai kejung tofu tue dalam peti ais..boleh terlupa..sudahnya jadi mangsa cik tong la

Google