THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

03 August 2012

Milestone : Fayel Dah Boleh Pegang Botol Susu

Aku dilanda kesibukan..walau begitu tetap jugak nak story sikit pasal Fayel.....entry pendek je la eh...curi masa ni rehat menaip kejap....

Milestone terbaru yang dikenal pasti dalam telah berlaku 21 July 2012...Fayel dah pandai pegang botol sendiri...sebelum ni selalu bising kat Fayel..manja sangat malas pegang botol...nah akhirnya....dengan sendiri nya...suke suke....anak mama dah big laaaaaaa

Aku rasa agak lambat jugak progress dia nak pegang botol sendiri...5 bulan plus baru la reti...Fayel before ni kalau berbotol tangan mesti melenggang sambil hisap dia suka main mulut aku ..masukkan tangan dalam mulut mama dia...then aku gigit gigit la geram hahahaha....nah now dah tak jadi mangsa gigit mama yer sebab dah boleh pegang botol sendiri...

Kejadian milestone pertama kali nya adalah 1 Ramadhan 1433..berkat bulan puasa...masa ni aku gi Giant nak beli buah sayur untuk pertama kali buat makanan puri nya...then Fayel nak susu...dia pun kepenatan sangat macam orang puasa sangat Fayel time tu...aku suakan botol kat mulut then automatik dia pegang sendiri botol tu..pehh teruja makk...terus tak sedar tepuk tangan kat kaunter bayaran...muahahaha eksited ngan milestone anak..gitulah kekdah...

Yeayyyy...aku senang hati tengok Fayel dah boleh berbotol sendiri...so menyenangkan mama dan papanya...independent boy dah dia sekarang...tetiap pagi aku gi keje ...dia akan minum susu pegang sendiri..dia paham mama dia nak gi work dah....

Apapun walau dia boleh pegang tapi aku tetap kena pantau takut pengaliran susu laju ...but dengan botol Pigeon ni memang aku tak risau sangat...botol ni kalau baby hisap baru keluar susu...then dah habis kena sendawakan jugak..penting tu....tu pasal Fayel leh tertido bila hisap...pegang sekejap sekejap je la dulu eh Fayel..tunggu tangan dah kuat sikit nanti mama ajar minum pakai cup ada pemegang tu......


Peristiwa 1 Ramadhan 1433 dalam ingatan..pertama kali dah boleh pegang botol...teruja terus aku tepuk tangan hahahaha...Fayel mamai lol..dia puasa hahahaha


Sudah menyenangkan mama papa nya...ini kejadian sebelum nak tido malam...dia minum sendiri...dah setel nanti aku beburpkan...then lena la dia...

Waktu pagi bangun aku bagi susu terus hisap pegang sendiri jugak...sambil tengok mama dia mekap nak gi keje...steady la Fayel...

Hihihihi...paling kelakar tang ni...sambil main sambil nak menyusu..kemain mulut menyua nak hisap susu...



TIME FLIES...FAYEL DAH BANYAK PROGRESS MILESTONES NYA....SANGAT SEKEJAP NYA MASA BERLALU 1/2 TAHUN INI...






Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

18 comments:

mommychaa said...

anak itu anugerah. sgt magic bila tengok perkembangan anak. mak-mak kan suke hover teruja. sama mcm i jugeks!. terover giles, nak-nak bila dah boleh bagi anak mkn. kahkahkahkah....

mommychaa said...

anak itu anugerah. sgt magic bila tengok perkembangan anak. mak-mak kan suke hover teruja. sama mcm i jugeks!. terover giles, nak-nak bila dah boleh bagi anak mkn. kahkahkahkah....

Ann Ishak said...

kepit botol celah ketiak tu tak boleh tahan aku tengok...gigih2 nak masuk mulut jugak

Aty Fared said...

ok ar tu...ko cakap lambat pon..anak ko tetap nak gak berbotol..anak aku ni..aku rase sampai biler2 tak mo tengok botol susu..apetah lagi nak pegang..addoooyyy....tak reti aku nak buat camane...

noradzlina.kamdani said...

mimy, aku dlu lg la..ms syaza tumbuh gg pun nangis terharu...

imhana said...

comelnya dia..rasa nya cepat jugak dia pegang botol sendiri..gud job baby!

Kyra said...

gud boy fayel..mesti la teruja kan..hahaha cam kyra dulu pon sama..anak nak boleh sesuatu memang teruja n xcited..

fatimah said...

assalam..hi k.mimi..

saya xnah tau pun blog akak wujud. arini sj cari info, sbb due saya (anak 1st dh dekat)..esok kot 4/8, tp bby relax xnk kuar lg. so, cari2 petua n p'alaman org yg penah due lmbt. cni la stat jumpa blog akak. dr cite akak due fayel lmbt, smpi entries akak br kenal husband akak sume sy bc..dr kul 2pm td - smpi skrg..seriuslah, dh jtuh hati ngn blog n ketagih nk bc tu;isan2 blog akak yg bhsa sengal tp thp best btul nih..apa2 pun, wish u luck, moga mjdi mama mithali, rmhtgga dirahmati Allah n success slalu..blehla sy amek tips di celah2 kehidupan akak..moga sihat slalu (wah, skemanya ayat!!!)

-tim-

Softtouch [Hanim] said...

dh besor dh fayel....seronok tgk perkembangan anak2..sng terus mbesar ngan bijak n sihat

Softtouch [Hanim] said...

dh besor dh fayel....seronok tgk perkembangan anak2..sng terus mbesar ngan bijak n sihat

Softtouch [Hanim] said...

dh besor dh fayel....seronok tgk perkembangan anak2..sng terus mbesar ngan bijak n sihat

Softtouch [Hanim] said...

dh besor dh fayel....seronok tgk perkembangan anak2..sng terus mbesar ngan bijak n sihat

Softtouch [Hanim] said...

dh besor dh fayel....seronok tgk perkembangan anak2..sng terus mbesar ngan bijak n sihat

Softtouch [Hanim] said...

sory mimy terpost komen byk kali...

~ NANA ~ said...

haha comel giler fayel nk menyusu time main tu...bijak betol

mia-ina said...

nasib baik fayel suke gak dgn botol susu..hi,kak..klu dia melekat nk nenen mak dia je..hbs la..dgn kte bekerja lak..

mrs kayrul said...

anak kayrul masuk 8 bulan baru nak pegang botol..Malas betul nak pegang botol sendiri. Nak manja jer

Unknown said...

Anak sy umur setahun lapan bulan xdapat pegang botol susu LG...dia pegang kejap pastu campak..adkh normal ye

Google