THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

12 September 2011

Raya Ke 4 ...Kelantan vs Kenduri Kawen

Masuk hari raya ke-4 ..aku dan Encik Awak plan ke Bachok , Kelantan atas dasar jemputan dari Mak angkat opis aku...Terengganu ke Kelantan jarak perjalanan dalam 2 jam ...itu  belum ke hujung hujung kelantan...agak jauh jugak la...kami redah gak kelantan ...tak sedap la pulak..beria ia..mak shidah ajak...pegi jangan tak pegi...lagipun mengenang budi masa bulan pose hari tu aku tumpang mak shidah ni balik keje...hulur duit minyak pun mak shidah tak mo...dia kata minta dtg kenduri kawen anak dia...baiklah orang dah cakap camtu kena la pegi..tak sedap pulak..

Raya ke 4 hari tu jatuh sabtu...makanya jalan nk ke KL adalah jem...laluan pegi ke Kelantan ikut Setiu, Besut tak la baper jem..tapi balik nanti masak la beratur ....pegi dari umah gerak kul 2 ptg...sampai majlis kul 4 ptg..gak lambat..Encik Awak ada kenduri mak sedara kat kampung lak nak kena gi tolong dulu....lepas setel ..baru la gerak ke Bachok...tapi takpe kenduri belah kelantan ni sampai ke malam...aku sampai kul 4 pun makanan, tetamu ramai lagi....buat pertama kali nya aku jejak ke Kelantan...wlaupun pak ngah aku menetap kat sana dah bertahun ...tapi tak pernah pegi...hehehe...biasa jumpa pak ngah kat kampung muar je...tu pasal tak pegi...sebab tak tau...Encik Awak leh kelentong bini nya.."ayang ...nak masuk kelantan kena pakai tudung tau...kalau tak kena denda bayar saman...."...cuak aku dengar apalagi pakai le...eheheh yang benar nan ado..tapi takpe kelentong ada makna tu...hihih..faham faham !!!.


 pukul 4 ptg dah sampai umah mak shidah kat Bachok...terus jumpa mak shidah...ai bertudung uolls di kelantan...konon takut bayar denda...hahahaha..nan ado..tertifuuuuu

 Mak shidah ajak bergambor sama ngan anak lelaki dan menantu cantek nya...ahhhhh dah rasa macam mak mimy pulak...

 menantu kak shidah yang cantek giler..muka macam artis NEELOFA...nangis la aku tengok diri ku..hahaha

paksa Encik Awak bergambo gak..kemain payah nak masuk 

hamik ko dua terus aku bertogether ngan pengantin baru

foto kenangan with my mak angkat, mak shidah dan suami nya...suaminya pun kami dah kenal macam anak beranak pulak

Encik Awak pandai pulak pakai baju bertema hijau...mentang mentang la aku baju terhad...baju raya sempena ukuran pregnant...besorrrrrr

dek terpegun ngan muka menantu mak shida ni...dari kejauhan aku nak jadi paparazzi snap muka...amboi melepak nyaaaaaa

sempat tengok dan merasa makan kek pengantin...sedappppppp...oh pengantin perempuan..lawa nya kamoooooooo



 GERAK DARI BACHOK KUL 6 PTG SAMPAI KUALA TERENGGANU KUL 11 MALAM...FUHHHH PUNYA LA JEM JALAN ORANG DAH BERPUSU BALIK KL








Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

10 comments:

PinKy MoMMa said...

nok ko pembawakan ke smua polkadot ni hehehe :)
comel uols..very da cute cute tau!

POSH76 said...

beb mmg santekla penganten tu...hang pun apa kurangnya...berseri jadi mummy

Pepel BoNda AmaNi said...

santeks beb pengantin tue....suka aku tengok muka dia...

Mrs. Norrie said...

comei betul pengantin..mak buyung pun comei jugak...tak lama lagi...lagi comei

InaAchik said...

oh Bachik kg halamanku...

ratusiput said...

manisssss org itewwwbertudung...

Ijah EmoTemo said...

wee meriah! ;)

Eri-chan said...

baju polka dot sungguh comel. pandai pulak ko pdnkan tdg..nasib dah beli buat stok kan..

tak lama lagi bertudung la ko ek

Softtouch [Hanim] said...

haah lah pengantin tu cntik...mak yong pun cntik...berseri..lama jgk mimy kat KT yer...

Bitt (double IS) said...

agree cantekk..mimy pon cun ape sesekali bertudungkannn...

Google