THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

08 September 2011

Bermaafan Wajib Di Pagi Raya

Acara kemuncak wajib adalah bermaaf maafan di hari raya...time ni memang syahdu la...lagi pulak aku kat perantauan...family jauh di mata nun di Muar, Johor..hukhuk menangis gegile....jiwa kacau jap..pegang tepon je menangis...jenuh la keluarga mentua duk pujuk....tak tau la pasal apa...hati aku agak dalam hati ada taman...dengar lagu raya, takbir berkumandang dan menangis lagi...huuhuh...hati cengeng...feel dia pehhhh...hati gelora rindukan kampung halaman....seawal pagi aku tepon keluarga aku minta maaf syahdu syahdan...lepas balik solat raya pun tepon lagi ...airmata ni jatuh lagi...

Sebenarnya gambar ni salam pagi raya nak masuk gambar je...hehehe...lagipun disaksikan keluarga mentua aku jadi segan nak nangis...dengan Encik Awak aku bersalam secara privacy dalam bilik...dan menangis meraung orang tak tau kan...pastu nak sebut kesalahan dosa tu pun tau sesama kita aje....perasaan syahdu menyelubungi lagi pulak pertama kali beraya as suami isteri...."suami, maafkan kesalahan , dosa isteri mu ini.."..dah tu je ayat mukadimah...yang lain seterus nya biar lah rahsia...ecehhh macam banyak benor je dosa nya ek....huuhuh...tak lupa salam keluarga mentua...diikuti ayah, mak, dan adik adik...ada snap gambar tp sori tak leh letak...mak mentua tak sarung tudung.....


suami...isteri datang ni nak minta maaf...

suami maafkan ke tak...muka eksyen Encik Awak..kuasa tapak kaki syurga kan..

kalau maafkan meh sini nak num nyum skek....

nyum nyum kena kiri kanan....awat wat muka gitu suami...kang isteri gigit baru tau

sayang suami kite....walaupun leh wat muka tido ada rasa nak hempuk je bila tengok gambar ni

giliran suami lak minta maaf ngan isteri...sambil menyound....nak duet rayeeeeee

oklah isteri memaafkan suami ...meh laga pipi


suami meh duduk duduk posing kat sofa lak...isteri lapar rendang ketupat...mana nak cari ni...huhuhu

selesai semua ...lapar perut moh makan....SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 1432 dari kami geng pinky



LAPAR EK....ERRRR KAT TERENGGANU LAIN SIKIT MENU PAGI NYA BERUNSURKAN NASI....DAN TERUS AKU JADI MENGIDAM KETUPAT DAUN KELAPA, RENDANG, , LONTONG....HUWAAAAAAAAA......MEMANG MENGEJUTKAN PERUT KU...HUHUHU








Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

8 comments:

Liyana said...

hehe cian kak mimy.. lain tpt lain caranya ye dok, best jg sesekali btukar selera :)

Pepel BoNda AmaNi said...

gambar aku salam2 en dedi non hado..sebab salam dalam bilik..kat luar xsempat nak xsen sebab amani sibuk ajak berjalan....

Bitt (double IS) said...

padan la tak jumpa mimy kat muar....opsss cabotttt :)

Deqna said...

oklah tu mimy ada gak pengalaman beraya di kampung suami kan... sekali sekala tak jumpa rendang di pagi raya.. ko kasi can lah kat dia pulak...hehehe

selamat hari raya wat korang berdua.. next year raya dah bertiga dah...

Anis Azalea said...

hakhak...
nak minta maaf anytime kan...tapi sebab bila raya ada pakai baju baru

Amiha Ayu said...

haah kan? belah2 sana sure nasi dagang eh?

mamyharraz said...

mimy,sy dah rasa berjauhan dgn family di hari raya..mmg syahdu..huhuu..tp nak buat mcmmana..dah kawin dgn org jauh kenalah ikut sistem giliran..

apapun masa nilah kita nak kutip pengalaman berada kt negeri org kan? :D

ratusiput said...

cam aku nok 1st year kwn rye umah mil.mmg jb dekat2 tp mil jawa kan masak ketupat sme takde lontong.aku dh biasa mkn lontong sbb bapak aku pun asal muo...menangis nok memalam raya teringat lontong last2 cik kitol g tapau dr umah mak aku.pastu thn2 streusnye trus mil aku watkan lontong.hehehe...

Google