THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

29 August 2012

Janji Ditepati Dengan Diri Sendiri...


**Pengakuan diri sendiri tak de kena mengena dengan orang lain apatah lagi nak memperli sana sini...


Dulu pernah pakai...pastu bukak balik..alasan..tak ikhlas sebab atas arahan boipren..terpaksa...aku tak suka dipaksa..pui....maklum la dulu rasa tak puas semendan...asik cakap kat diri sendiri...nanti la bila dah kawen...hmmm bila dah kawen...tak jugak buat kannn...laki tak suruh ke?? dari tunang lagi dah kabor...laki aku jenis cakap sekali je...dia pun jenis tak memaksa...yerla bini tak suka dipaksa kan..huhuhu...fine...bagi alasan lagi nanti kalau dapat anak eh..lagipun kebetulan umur menginjak 3 series bersamaan 30 tahun...huhuhu...rezeki pregnant tiba dan masih panjang umur di 30 tahun masih jugak bertangguh...sampai dah bersalin pun janji tak dikota...dah habis bersalin janji tunggu lepas pantang lak..nah mau apa alasan lagi aku nak bagi...anak pun dah menginjak 7 bulan..haishh...asik berjanji ngan diri sendiri tapi tak di tepati sampai hati dan jiwa aku pun malas merajuk....

Cakap balik dengan diri sendiri..selalu asik nanti la...tunggu la.. tak bersedia la.....eh sampai bila...sampai tak sempat nak melaksanakan benda wajib ni ke?? macam lagu peter pan lak...dan mungkin bila nanti...alleycats...hingga akhir nanti...asyik menanti nanti apa pun takde...sehinggalah penantian itu tiba 10 Ramadhan 1433 bersamaan 30 July 2012...syukur.. Alhamdulilah...sudah sampai masa nya penantian jiwa ku ...masa untuk menepati janji dengan diri sendiri...dan akhirnya kini pasti sepastinya....tak nak menoleh ke belakang lagi..bukan zaman budak dulu pakai bukak balik...doa doakan....yang lalu jadikan masa silam kenangan...yang pasti hari ini adalah kenyataan....sebenarnya banyak lagi dan lagi ..lagi lagi lagi lagi yang aku kena laksana untuk diri sendiri...banyak janji dengan diri sendiri...satu persatu la eh...maka dengan itu yang "banyak lagi" itu aku mulakan dengan yang ini....amin...


Doa doa kan....:)




AKU HANYA INGIN MENJADI DIRI SENDIRI APA YANG AKU NAK JADI BUKAN NAK JADI APA YANG LAIN MAU  LIHAT MAKA DENGAN ITU TOLONG RESPEK SESAMA KITA YER...TAK PERLU ADA BUNYIK SOSEK BELAKANG MENGKRITIK KENAPA GINI GITU...TERIMA KASIH...





Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

28 comments:

Siti Shuhadah said...

alhamdulillah... kak mimy sgt manis bertudung..:)

aTy _faRed~ said...

mi..aku puji dan berbangga ngan perubahan ko... secare jujurnya...aku rase ko nampak lagi cantik dan menarik biler bertudung macam ni..dan aku rase..ko jauh lagi rajin nak berfashion bagai ngan inner semua berbanding aku yg dah lame bertudung nih... heheh...teringin nak pakai macam ko..sebab nampak cantik sangat..tapi...malas mengatasi segala..huhu...

Nurul Aziz said...

Nampak manis.. :-)

CikNaa said...

akak nmpk lg cantik bila dh berhijab.. paling best nmpk lagi ayu tau.. sejuk je tengok..tahniah! =)

Beautyfull_Maria said...

Alhamdulillah,moga kekal menjd muslimah sejati..Insyaallah hati akan ttutup trus utk tidak btudung

Kyra said...

hai sayang mimiy..shukur Alhamdulillah..sangat manis bila berhijab..serius like berjuta2..cantik sangat terselah keayuan mimy..tahniah yer..go go go mama fayel..abaikan orang nak sok sek sok sek kat belakang..janji apa yang kita buat bnda yang wajib kerana ALLAH s.w.t...
----<@

Mommy_Cha said...

as i told u before, nmpk manis begini. dan masyallah sgt sesuai muka akak bertudung. sesetengah org bila bertudung tak sesuai kan? tapi akak sgt cantik & manis. cun gilesss psstt: u nmpk more kurus than ever :P

youramirah said...

kak mimy,

kt fb lagi saya tengok gambo akak pkai tudung ni. rasa macam hidayah Ramadhan pon ye kot. mudah2an kekal insyaAllah. btw, cantek plak nengok akak pakai inner silang2 gitu. mana beli? hehe

SURIA AMANDA said...

alahmadulillah...tunggu my turn plak...semoga hati along tetap...tgh belajar2 mencuba...harap2 dapat kekuatan

Liyana said...

auuww! hehe serius cntik kak mimy ble bertudung :) alhamdulillah...

Allene said...

amin... semoga allah mempermudahkan segalanya...

Girl Girl said...

Kakak n kakak ipar nana pon ckp mimy lg cntik btudung..

♥ ROS ♥ said...

Alhamdulillah..btambh comel tau... Biar terpksa nnt lelama mesti ikhlas.... :) cayangg akkk...

Ros Anis Rusli said...
This comment has been removed by the author.
Ros Anis Rusli said...

congratz kak mimi sbb dh pakai hijab...sgt manis!cute! lg santek dr xpakai tudung.. n nmpk mcm kurus j muka bila kai tudung..eh ada ke istilah muka kurus?haha..:)

Emynz said...


comey ape...
orang xkan abis berckp
just be urself owite bebeh..


Ann Ishak said...

sejarah dulu tu memang kelakar kan mie, hihihi memang ku tau sejarah tu :)

AIN NAZRI said...

alhamdulilah.. kiut lah mak fayel ni.. :)

Niza said...

alahmdulillah..
sama-samalh kita berdoa..moga terus membuat perkara yg diredhai..

Selamat hari raya maaf zahir&batin

pst:dah lama jd silent reader..ari ni br ada kekuatan nak comment.

Riri Yoorin said...

alhamdulillah syukur.. tahniah kak mimy semoga kita bersama2 terus isiqamah yea :)

Mrs. Norrie said...

tahniah norazalimy bt abd hamid.....


amekkaw nama penuh aku kasi

salwana nordin @ che'wa said...

alhamdulillah..nampak awak lebih manis bila bertudung..

perempuan itu adalah aurat maka tutuplah :)

semoga kita sama2 berubah kpd yg lebih baik ye..i'Allah :)

DiDiLiA said...

cumel la kak mimy..

Teratak Amir Amira -{@ said...

betul tu cantik dan manis sekali mimy bertudung, semoga hari ini lebih baik dari semalam, dan hari esok lebih baik dari hari ini

ana liyana said...

tahniah.. sweet sgt.. :)

hanim said...

alhamdulillah.....mimy bertambah cntik bila betudung.......lawa sgt

ariana8733 said...

alhamdulillah...akak nmpak sgt cntik & manis tau bile bertudung..suke sgt2..:)

mrs kayrul said...

alhamdulillah mimy...sangat cantik bila bertudung..

Google