THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

02 November 2011

Segala Info Pregnancy Di Dalam Buku Ini...Terbaekk

Hari tu aku kan konon frust sangat tak dapat nak memborong BBW ...kengkonon la sangat nak cari buku parentinghood ke babies ke...huhuhu...tak dapek pun...kalau gi sana ntah jumpa ke tidak...ramai dah duk serbu ...tetiba kebetulan....ceh macam drama nak ada kebetulan...yer serius memang kebetulan....aku je baru terhegeh nak belek ...

Pasal pa baru belek...sebenarnya buku ni adalah di peram lama...kesahnya boss aku bagi before aku pregnant lagi...kira la..lama ke tak...dia bagi katanya bacalah good for u nak conceive baby ...buku dari UK katanya..kat Malaysia takde...aku amik je la...dalam plastik besor...sebab buku ni stail file tebal...bencinta aku nak bawa balik...berat sangat...balik umah biar duk bagi berhabuk ....isi dalam pun tak tengok..teruk betul...hahaha isk tak menghargai kan....tidakkk aku kelupaan melampau...

Kesan dari BBW tu ..konon frust kan takde bahan bacaan berkaitan pregnancy...aku kemas kemas...lalu terjumpa buku tebal Boss aku bagi tu...owhhh...how aku leh lupa pasal buku ni...dah preggy 6 bulan baru leh pasan buku ni...rasa regret lak lambat baca... yesss regret giler babs...sebab buku all about pregnancy, babies, parenting ...all in one...superb terbaek...kenapa aku cakap best...segalanya info pasal dari perancangan awal kehamilan, kehamilan minggu ke minggu , sakit nak beranak sampai la baby growing...semua ada..persoalan persoalan yang sebelum ni kita asik duk tertanya tanya apakah kenapakah..semua ada di jawab dalam ni...dah jatuh cinta ngan buku ni..wlaupun citer agak details..gambor pun tak censored...tapi info tu beb...now aku tengah merangkak balik baca dari awal...hishh cant wait nak baca...dah tersukee...tengkiu my boss...bagi aku ini lah hadiah terbaik untuk diri sendiri sepanjang pregnant....




Nak ajak korang belek sesama apa terbaek sangat buku ni..jom ...tajuk nya HAVING BABIES...look like magazine from UK

ada 2 jilid...punyala tebal ...sebelum pregnant bos aku dah bagi..tapi tak terselak selak..now baru terhegeh start baca dari awal....buku ini bestttttttt

ala ala folder tebal la susunan dalam...so kalau nak pilih mana part yang nak baca leh cabut kan...tak susah nak angkut tebal benor

isi kandungan dalam buku ni...macam macam ada...dari beginning till the baby growing

edisi pertama GETTING PREGNANT...bahagian pertama akan diceritakan persediaan untuk hamil, masa sesuai nak ada baby,cara mengatasi masalah tak de baby pun ada...banyak part la...tak tertunjuk aku

Bahagian kedua YOUR PREGNANCY DIARY..yesss i like...dari minggu ke minggu kehamilan nya info..apakah perubahan diri...siap tunjuk gambo censored bogel hehehe..aku memula malu kemain dia tunjuk badan bogel..EA ada sebelah tengok sekali...malu....tapi itu la realiti perubahan badan time hamil..syohh jgn malu...

Bahagian ketiga GIVING BIRTH... ha part ni mendebarkan..sebab dia akan citer setiap detik kontraksi, sakit nak bersalin..siap tunjuk bahagian mana yang kontraksi berlaku..dan secara terangan gambo bersalin akan dipaparkan..huwaaa aku takut..baru tengok je...ada part censored okeh..secara terbuka dia tunjuk...baby keluar dari mana...siap berdarah keluar weh...aku lum sampai baca part ni..gegel..heheh then dia akan tunjuk ajar how to care the baby yang baru lahir... cara mandi, cara handle baby crying, baby tido...besttt kann..

Bahagian keempat YOUR BABY'S FIRST YEAR...ini part baby dah membesar..baru nak berjalan tatih..belajar makan...macam macam la...so senang la nak rujuk nak tengok tumbesaran baby kan setelah setahun..bukan baby je...mak baby nak tips cantik pun ada...bagi figure body cun bergetah balik..woowwwwwww aku mahu..hehhe


AMACAM BEST TAK?? BANYAK BENDA INFO LAGI AKU TAK SEMPAT SNAP...KALAU RASA TERINGIN NAK BACA...BOLEH JE BAGI PINJAM..TAPI PULANGKAN BALIK YER....DAH JADI BUKU FEBERET NI...RUTIN HARIAN SEBELUM TIDO..





Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

14 comments:

mamyharraz said...

bagus baca info2 begini..sekurangnya kita dapat membayangkan situasi tu nnt..

nampak menarik buku tu siap ada gambar..

PinKy MoMMa said...

kalau ada pesta buku kat pwtc tu pergi le nox..mcm mcm buku ko leh jumpa..aku dulu beli kat sana jer hahaha..

cuma boleh bgtau..nak tempuh sakit contraction tu yang azab skit..masa nak push tu tak rasa sakit sangat sbb dah fikir nak keluarkan je ;p

daela said...

Nok...nanti mak nak pinjam ea....muah muah...!!!

Kella said...

wah.. bagus ya! nanti aku peknen aku pinjam dari ko ye! hehehe... =)

Unknown said...

bagus buku ni yang penting bergambar...nampak naaa malas nak membaca hehe

iJu said...

Kak Mimy,

Bleh bg info nama author buku ni x? Mane la tau dlm tenet ada..

TQ
Iju (Kwn Ziana)

Liyana said...

ngeee, nak pinjam! :)

eLLy said...

ibu mengandong kena rajin membaca ek :D

Akak Kembang said...

baby sihat mi? take care ye..

mommychaa said...

pinjam sat buku tuh boley????

NanieZara said...

happy parenting k.mimy

Pepel BoNda AmaNi said...

gud....tambah info..

Deqna said...

terkenang masa time2 peknen dulu.. cam ko gak lah buku memang kawan baik lah....

tapi buku aku tak sehebat ko punya siap ada gambar tuuutt..hehehe

ratusiput said...

in english tu yg lemah skit tu ehehe..

Google