THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

16 November 2011

Kisah Cuti Pendek Ke ILham PD - Berendam Dalam Pool Adalah Mesti !!


Pagi pun menjelma…aku geram ngan mata ni…patut tido la lama sikit…kul 6 pagi dah celik….tak leh lelap dah…kata mood vacation on kan…harus la qadha tido ..mood apakah pagi pagi dah celik mata kann…padahal malam tu tido lewat teman kan EA layan bola..salah satu reason aku bangun awal tak leh nak lelap balik…opcos la solat subuh kan…then kesejukan melampau…EA takmo tutup aircond….dia suh pasang tahap max biar sejuk menggila…ehhh melampau kannn…aku yang tak tahan…grrrrr..langsung bangun terkebil tak leh tido semula…EA kemain nyenyak bangat…

Apa aktiviti pagi...takkan duduk sajo…apa hal lak kann…boring la…cehh aku mentang mentang laki dah ada depan mata…bersemangat waja nak buat aktiviti kan…pagi bangun tolong mak aku gigih siap kan breakfast…takde wat apa pun…just buat sandwich telur dan sardine..nyum nyum….pastu nak bawa gi kolam pool….plan pagi ni apa lagi jom berendam dalam kolam pool…yeehaaaaa….mesti pegi…jangan katakan tidak..rugi…apalagi jom serbu pool…yang jarak agak dekat giler dari rumah…turun tangga belok kanan terus sampai….cool la dekat giler...

Wooo kolam pool ramai gak orang serbu…padahal pagi lagi aku rasa ..baru kul 8 pagi…meriah…kat sini pool dia ala ala family type…takde kawalan dari segi baju mandi…yang tak bawa baju mandi boleh la mandi jugak kan….setengah resort hotel tak boleh..strict sikit…sini ok takde hal…aku pun dah standby baju mandi ..kang kalau kena bukak aku bukak le…nasib tak ketat…so tutup aurat cover tshirt aje….life guard nya pun pakcik aje…just tengok gitu je…yang mandi pun banyak sefamily satu group…oklah takde la rasa malu ke hapa…pool family gitu…

Kesempatan dalam pool ni…harus la bermood kepit gak….lalalala…fantasia bulan madu dalam kolam pool..ahakssss gitu…EA menggalakkan aku berswim swim …aku risau baby sejuk mandi lama…tapi EA kata swim la elok untuk ibu mengandung..senaman air….eh betul ek..terror lak laki aku bab ni…huhu…ok aku banyak alasan sebenarnya ..tengok air gigil lak …grrr sejuk…dah kena paksa rela kena la terjah…so di kesempatan bersama di kolam pool …berduaan la gamaknya…huhuhu…dah tak peduli orang lain dah …yang benor aku ni bini paksa rela asik la terjerit…aku tak reti berenang tapi EA paksa nak jadi coach renang…giler cuak hokeh…


oii budak ni pagi masih berselimut lagi...x puas bilik selubung kat ruang tamu lak

bekpes bekpes cepat sebelum nak serbu pool....di bikin oleh mak aku yang buat resort macam rumah sendiri ...pagi je dah berklentang kelentung...macam masak ada dapur lak

mak abah tak mo mandi ke....tak best ar duduk sajo.....jom terjun...pemerhati bebas anak anak ni

EA warmup breakfast dulu sebelum acara renang...

morning glory tetiba lak mood laki aku jadi romantik lak...nak pancing aku renang la tu

hasil tangkapan snap dari mak aku tak menjadi la...aksi apa sebenarnya ni

ini yang benornya....hehehhe...mood pagi angin baik...jangan lepas peluang berpelukss..

tengok dia sudah terjun dulu....

eh macam pakai kamera DSLR je...good job mak jadi tukang snap gambo anak anak....

bersukaria di kolam renang pool...hakkkk tuiii..konon la kannnnnnn

yang berdua ni tak habis kepit jekkk..yer sesuai bulan madu dalam kolam....lalalala....aku tak tahan sejuk la weh alasan baby kesejukan bolehhh

aku di paksa berenang...giler ko nak ampung badan...terpaksaaaaaaaa

EA confiden je nak jadi coach renang aku...iskkkkkkk terror sgt ke

dah start dah...time ni la terpekik jerit terlolong...mak tak baik tau snap candid camni...nampak sangat terpaksa

eh main tarik tarik laki lak dalam air....apa kes...ku kejar kau lari

eh tolong plsss jangan pegang....pasan tak kat tengah tu apa...situ ala ala macam bar pool la...ada jual waffle aiskrim..sambil mandi sambil beli dan makan...pasang radio kuat woooooooo

mak aku snap dari kejauhan tau....skodeng ekkk kitaorang dating

sembang sembang ngan zufar...eh mana ekin....hilang daaa

dah dah nak naik ...tak mo mandi....tak jalan derr aku jerit...paksa lagi belajar renang

habis modal tak dapat nak paksa bini mandi kan...sembang mambang ngan abg awie..

heheheh aku tetap ngan aksi renang jejak kaki...itu je mampu...

ok surrender ibu mengandung...tak larat nak rendam lelama...sudahnya santai aje...tunggu semua berendam 4 jam...adeh....korang ni..



ALA TIME MANDI DAH HABIS KENA KEMAS KEMAS NAK CHECKOUT LA...TAK SUKEE TAUU..





Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

9 comments:

mekchu said...

seronok kan ilham tu.. mak ada rekues tak len kali nak stay kat apartment ground floor pulak.. kalo ada, sila bookingkan yg sebelah tu jugak utk mekchu :)

Liyana said...

uish tabik la kak mimy pndai renang. sy x reti kot berenang, rase mcm ade boye je dlm kolam tu, bahaha

mamyharraz said...

bestnya ada kolam renang dekat dgn room..budak kecik suka..apatah lg mak budak nih..terujanya tgk.

kalau holiday dpt mkn sandwish mmg owsem! lagi2 mak yg buat..mau 10 keping pun boleh habiskan kalau sy :")

comel je perut ibu mengandung tu :)

mommychaa said...

amboih berenang sakan mak buyong sorang nih...siok ar baby dlm perot terumbang-ambing...hehehehe

shuhadah Zainol said...

waaaa..bestnya mandi kolam..:)

dina said...

bestnya aku nengok ko berendam bagai... cuti skolah ni aku pn nak mencari tempat rendaman... tapi musim ujan le pulak... hukhukhuk

Anis Azalea said...

kolam renang? allergik....tak pasal2 kena jumpa pakar kulit nanti aku ni...

Pepel BoNda AmaNi said...

berenang bagus tuk ibu2 mengandong...

Bitt (double IS) said...

mimy time sarat nehh memang sesuai dok berendam dan berenang dlm air...

ur mom macam my dad suka ambik gambo anak2 hahahhhhaa

Google