THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

24 January 2011

Menu Makanan Campak Senang Mudah Di Hari Ahad - TomYam Kung


Semalam hari ahad...hari ahad hari apa? hari cuti..bila hari cuti apa nak buat?? qada tido bangun lewat sampai nak start citer melodi........oohh i likee nice..... ha bagus pastu perut lapar apa nak buat......apa!! nak makan luar....oh tidak...laki mak dah request nak bini yang masak.......padahal aku weekend ada kat umah mak aku kat Gombak nun....mak aku sekarang rileks goyang kaki tak yah masak lol...anak dia dah ambil alih tugas dapur....soooo...acara masakan bermula...dah rutin kannn jadi binik kannnnnnn...tadah je la...kang laki aku kebulur...lagi haru.....


Acara masak memasak semalam adalah edisi sempoi , mudah..campak campak aje....yer nak buat TOMYAM KUNG....ala masak tomyam senang je...cuma kick ngan tak kick je kannnnn....tomyam ni adalah makanan kesukaan Encik Awak dari dulu hingga kini....ada tomyam, sambal belacan or cili padi..jalannnnnnn ..kenyang burpp dia...pedas pedas la taste nya beza ngan aku yang kurang pedas ni....senang la keje masakan aku ni...campak campak sudah...lepas makan terus tercampak kat katil membuta  sapa nak jawab....kenyang makan la tuuuuu...burpp...aku tau korang tau buat tomyam...ahh tak kira nak letak gak resepi kat blog...tetiba lupa ingatan aku selak balik blog ni....

tumbuhan bersedia nak kena campak......nak bagi kurang pedas sket..aku letak tomato banyak banyak...takleh jadi ..asok nak pedas je Encik Awak ni...pesssssssss



jangan lupa pes tomyam kung..dan daun limau ...baru la tomyam menjadik...aku suka pes tomyam yang neena anuar rekomen tu..peh sedapp..tapi dah habis ..so pakai je peket..jgn banyak bumyi



air rebusan udang jangan buang...leh jadi bahan air bersama pes tomyam..serius...sedap......kickk lebehhhh



ha  tu dia air rebusan dah bercampur ngan pes...biar sampai didih yerrrrrr



pehhhhhhhh tetiba rasa leleh......dah didih tu leh la masukkan segala tumbuhan dan binatang ayam, udang, sotong...tu je jgn binatang liar pulakkkk..


Bahan dah dicampur semua...biarkan sampai mendidih...jangan lupa rasa sikit apa yang kurang..terlebih sudahh....


nampak tu berasappppp...maknanya dah mendidih ...so apa lagi leh la dihidang kan untuk makan...


masuk mangkuk letak atas meja...siapppp bersama nasi panas ...Encik Awak oo Encik Awak..mari makan berjemaahh lauk kegemaran ni haaaaa..



boleh dimakan bersama bihun celur...ni aku punya...konon tak mau makan nasi



jadi la bihun tomyam....aku punyeeeeeee..sekian makanan campak senang mudah di hari ahad













Important :Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image.MIMY HAMID

10 comments:

-anidaothman- said...

HEHEHEHEHE.....sedap...sedap nieh....harus mencuba..tomyam kung...terorlaah akak ..men campak pn dh bisa telior...glurppp

shuhadah Zainol said...

wah...sedapnye kak....shud pon suka tomyam... nyumm.. nyum...

Softtouch [Hanim] said...

sedapnya mimi...masak tom yam mmg senang...gulp gulp

ratusiput said...

semakin bijak memasak...syabas nok...aku gantung apron dah.ehehehe..

Liyana said...

damn...trus rasa nak makan tomyam skang gak..sume kak mimy punya pasal~ahahahahah!

Deqna said...

cam terasa2 pulak kat anak tekak aku nie...

Ilyani said...

sodap nye...terliuq den...he3

Unknown said...

ouch.. meriah nyer terus petg ni ketagih tomyam yg menjadi pojaan hati

NeenaAnuar said...

dah lama aku tak wat tom yam.. tengok ko wat nie cam teringin lak nak masak nanti... huhuhu....

Kaseh said...

siyess ko buat aku teringin nak masak tomyam lakk..adehh....pakai paste tu sedap eik..nati nak try..

Google