THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

06 December 2010

Seminggu Berkahwin

Salam...blog ni still tanpa gambar lagi...harap sabar menanti dan menunggu yer semua...nak upload tak dapekkk....malas berganda ganda...uhuhuh...dan blogspot opis adalah tahap kedekut gileer babs...benciiiiii...takpe aku baru seminggu kawen kannnn....tunggu sebulan ar basi sket baru upload...aci tak??hehehe..pada rasa yang tak sabar nak tengok...nah sila kan lah lawati website my official photographer..www.kerenggahitam.com yang pasti hasil nya cantik kebabom... puas mata menengok aksi terlampau...
 
Oppss citer pasal gambar lak...aku nak citer pengalaman seminggu berkahwin...beza bujang ngan menjadi bini orang...errr aku tidak merungut tapi seronok menjadi isteri ni lain...penat memang penat padahal tak pindah lagi ni umah sendiri ni...buat masa ni aku masih duduk di bilik perantin kat umah mak aku tu...masih tak turun takhta lagi...hik hik...mak aku bagi line sampai hujung tahun ni...ceh wahhh boleh la bermalasan gitu....nanti dah pindah siap la ko kannnnnnn....skrang pun dah rasa tanggungjawab jugak...walau tak masak...tapi tang serve makan minum aku  buat...mak aku tak campur...keje mendobi pun semua aku dari membasuh, melipat, mengemas...Encik Awak sekarang rileks beb...dia hulur je la ...nak ini nak itu...uhuhuhu...kuasa veto sekarang jangan memain...awal lagi ni nak melawan pun tak berani...tengok tapak kaki gerun beb...syurga ada disitu..heheh...

Kesimpulan nya di sini Kahwin itu bukan setakat best seronok seronok suka suki lesen halal. tapi memang  best woooooo..tapi satu tanggungjawab sudah terpikul...bukan sebagai bebanan ...nak merungut banyak pun tak guna...dah kawen kan...semua orang mengalami susur galur tranformasi....ibarat satu penghijrahan......seminggu bergelar isteri buat aku sedar...dah tak sewenang wenang nak ikut kepala dan kata hati sendiri...semua kena rujuk sang lelaki bergelar suami....dulu boleh la kan sentap memanjang...ni aku sentap je selalu...sah durhaka nya bini....takuttttttttttt....apa apa pun pada yang tak kahwin lagi cepat cepatlah kawen...hihihi...mentang mentang la kan...tidak le teman ni galak bebenor ....bukan apa alam rumahtangga ni ada manis nya.....sweet tauu.....kadang ada masam tapi tetap layannnnnnnnnnnnnzzz...sempena tahun baru maal hijrah ni...kita buka buku baru buang yang lama....babai kenangan lalu...selamat datang perkara yang indah.....

9 comments:

daela said...

betul nok....bila ko dah rasa gini...baru ko boleh prove kannya..

kella said...

ya.. aku setuju!
tetiba tersentuh hati nurani seorang isteri membaca entri ko ni..
syurga di bawah tapak kaki suami..
oh...

-anidaothman- said...

kakmimi......SAYA SETUJUUUUU dengan apa yg akak katakan.....mcm-mcm ada bila dh kawen nie.....hehehehhehe best kan..hihihi

Anis Azalea said...

ok nok.aku nak kawen.
titiber..haha

noradzlina.kamdani said...

tul la tu...bnyk kn bersabar..gv n tek tu perlu

cik xxx said...

mimy,
aku tumpang gembira ngan kehidupan baru ko....

wallahh

Liyana said...

Ok kak...transformasi telah bermula...tapi musti best dah jadik wife nih kan?selamat menempuh alam umah tangga bersama si suami ye? ;)

Ann Ishak said...

kehidupan perlukan perubahan...dari kecik ke besar...dari belajar ke bekerja...dari bujang ke dah kawin hihihi yeyeyeyeye mimie dah kawinnnn

pearlsweets said...

comel... tapi.. aku lak nak panjangkan rambut.. nak wat curle...

Google