THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

01 October 2013

Step by Step Belajar Makan Sendiri

Fayel ni aku jarang ajar dia makan sendiri sebab aku malas nak kemas...hohohoho....alasan mak malas sangat....tau aje la budak makan bersepah....pastu ngan mulut aku yang lebih terjerit...hehehe....Fayel yang beria nak suap sendiri....bila suap kemain geleng kepala...nanak nanak...hamboii biasa...

Fayel di latih makan sendiri dari rumah tok mak..dia kalau rumah tok mak sedap la...tok mak memang bagi je dia suap sendiri...cucu sendiri buat apa pun takpe...tak marah...cuba anak sendiri...marah wehh.....takpe la tok mak rajin rela kemas demi cucu kan...tok mak cakap ngan aku...biarlah dia nak suap sendiri ....kan belajar namanya...hmm...hehehe..ok betul gak tu...

Sebenarnya kan lagi bagus suap sendiri sebenarnya...lagi selera dia makan....kita parent je paranoid sangat nak kontrol dia...aku la tu...apa yang aku perasan kalau dia makan sendiri laju dia makan...boleh habis sepinggan...kalau di suap dia makan main main...takpe anak ..suap la sendiri pun janji makan ye dak....ini adalah satu perkembangan kanak kanak untuk berdikari...biarkan dia melakukan sesuatu benda baru yang ingin dicuba...asalkan positif...yeahhh good job anak mama...Fayel dah big boy



Masa memula belajar makan kat umah tok mak...masa ni adik aku hantar gambar terkejut nengok...hahaha...eksited la tu dapat pegang sudu



Ni kat rumah sendiri...aku sediakan suratkhabar...pakai mangkuk ikea siap set...ni pun aku dah rasa pitam nak kemas..tapi takpe la...belajar kan..



Tu dia duduk terkangkang menikmati mee goreng favourite...nak makan sendiri tak nak suap....beria ia makan....habis sepinggan



Yang terbaru di usia setahun 8 bulan....kat rumah tok mak makan nasi lauk kari ayam...fav food dia...dah pandai makan suap masuk mulut sendiri...mama proud of u son...







Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

12 comments:

♥ ROS ♥ said...

Kekadang panass hati bila anak mkn sendiri..hahahah..
Kekadang time kita suap dia mkn byk... :)

hayati hashim said...

Btol la. Aisy klu makan sniri pun mkn byk tapi nk tggu habis spinggan tu mcm2 aksi la.. berterabor x payah bayanhkan..kt rumah xpe la mak kemas. Klu p kedai??? Pitam tuan kedai.. haha. Tp xpe. Jom la enjoi mngemas hasil sepahan tu sebab bukan lama pun......

erin said...

wahhh dah pandai la fayel, aish skrg dia makan sendiri or kita suapkan ttp xmakan..grrrrr, habis disepahkannye, klu makan pun sikittt sgt

e k i n ♥ y u s r i said...

zara pon nak makan sndr skrg
lgsg xnak suap

Diana Aziz said...

Nana x bagi alya mkn sndiri sb nanti dia main2... bkn nk mkn sgt pon. bila nana suap, baru dia mkn byk... terbalik pulak dgn si fayel bambam ni. hehehe

Mila Ahmad said...

Fayel kidal ye.

ameris said...

mmg tak larat nak kemas tempat diorang ni makan... adehh laa

SweetLikeWhat said...

aahla kak..anez pun rase nak cuba la kat hannah..skrg pun die kurang makan..huhu

gud boy fayel dah pandai makan sendiri

Aeen said...

good boy fayel..da pandai makan sendiri..ain pn ajar gak raees mkn sndiri...tp tu lah...dy campaknye sudu..pinggan dy terbalikkan..adoii..kene bersbar nk ajar anak nie..hehe

Mar Mansor said...

sama la..tak cukup dgn sudu..kai tgn..tak cukup tgn..dgn pinggan dia angkat nk masuk mulut..huhu

Aty_Fared said...

Anak aku tak reti lg pakai sudu...kalau sudu...nasik nyer tak masuk mulut..huhu

ShaFIha said...

wah abang besar fayel dah pandai makan guna sudu yer..
good job..

Google