THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

03 October 2013

Botak Bersebab Kutu Parasit


Ada yang pasan eh anak bujang ku dah botak...rambut kpop sudah di tarah....terpaksa rela je membotakkan kepala dia ni...mama sayang woo rambut kpop dia ...baru je lepas raya hari tu papa potong rambut pendek...baru nak tumbuh dah kena potong kasi botak habis...kali ni botak bersebab...sebabnya kepala Fayel sudah dihinggapi kutu parasit...dengar je kutu adeh memang mati kutu aku...siap google kat babycenter disini http://www.babycenter.com.my/a1044982/kutu-kepala... pasal kutu di kalangan toodler...biasa kutu ni berjangkit terdedah bila duduk berkelompok ramai macam taska ...macam mana Fayel berjangkit?? bukan duk taska pun kan...duduk rumah atok sendiri...

Fayel berjangkit dari sepupu dia yang bersekolah...standard la budak sekolah ni tak sah kalau takde kes kutu...sian Fayel kecik lagi dah jangkit kutu...dah la tak bagi sikat...aku geram nengok telur kutu melekat kat rambut dia ...ee geli tul...rapat rapat lak tu...nak cabut Fayel tak bagi..nak letak syampu aku tak konfiden content bahan chemical .....sudahnya papa dia cakap kasi botak je...dari dia asik mengaru garu...itu la cerita botaknya kali ke 3...nyah kau kutu atas kepala anak aku...eh tetiba nengok Fayel cute giler lak botak...(deng puji anak sendiri lol)..dan sejak berbotak..kopiah adalah wajib di kepala...apakah anak...jadi pak lebai sudah..Alhamdulillah bakal imam muda..amin


Selamat berbotak ...papa yang botak kan ...tak payah gi kedai...papa buat pun melolong macam kena dera

Budak Botak berjubah ...hehe


Muka budak botak heheh

Budak botak dan atok


Sejak berbotak..suka berkopiah...dulu apa je atas kepala semua tak nak..


Suka mama nengok nya...lepas mandi pun nak berkopiah...siap amik suh pakaikan...


Tengok pak lebai layan gadget sambil berkopiah....amin doa mama jadi la imam muda anak...amin amin









Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

15 comments:

YanaUjang said...

makin terserlah gaya abg kawasan..haha tp bila sarung songkok..lahaii melting hati aunty ni fayel oiii..!! ♥

Aeen said...

abg kawasan pkai songkok nampak alim...hehe

D Yatie said...

Hihi. Bertambah macho abg kawasan. Auw!

Aty_Fared said...

sayang nyer..rambut fayel lebat... anak aku tak pernah merasa lagi rambut tebal cam fayel tuh...huhu... tapi senang tumbuh balik tak per... ko ade pakai minyak paper ker kat rambut dfayel dulu?

Umi Qi said...

Kutu ye fayel...umi Qi dulu masa tecik2 pun ada kutu...terus botakkan kepala...mmg betul kak mimi...budak2 mudah kena hinggap kutu kepala...pakai ubat kutu pun x leh jln...kecuali botak...selamat :)

e k i n ♥ y u s r i said...

xpe botak
ensem jugak abg fayel nie

Diana Aziz said...

Mencik kutu... nasib baik nana n adik beradik x penah kena hinggap kutu. klu blh xnk la ada kutu2 nih. kelemumur atas kpala pon dh ckup buat kite tgaru2, inikan pulak kutu...

Haslinda Sadiken said...

alamak..abam dh botak..lin kan kalau nak tgk telur kutu atau kutu kt kepala tu mmg faill!!!

kathy jem said...

Mimy..nk jemput datang birthday raiisah ahad ni..nak email mimy..

Allene said...

kutu tu bawa hikmah.. sejak botok, kopiah amalan baru... terbaik la fayel...

m@m@yAyA said...

perghh lagi terserlah kerupaan abg2 tue..huhu

nie lau mama tgok nie lagi dia geram kat budak molat nie..

Mrs.Farhana said...

waaa...dah botak la fayel..so comel!!xpe, nanti rambut tumbuh blk..:)

anis abdullah said...

Haha comel la fayel botak

SweetLikeWhat said...

hensemla pak ustaz nih!

Cik Eka said...

botak pun fayel tetap comel. shukaaa shukaaa...

eh spupu eka pun penah jangkit kutu abes satu kepala kena kat umah pengasuh. anak pengasuh berkutu.
perempuan lak tu. nak bitak tak boleh, kami la mencari kutu dia meretit2 telo.

kak mimy dah takde fb ke?

Google