THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

02 September 2009

Pak Hailam Kopitiam Burlpp Kekenyangan

After sibuk teman si budak kecik tu bikin rambut…tak sedar jam dah kul.5.30 ptg…tau je la Sg Wang sure full nya..nak makan apa ek?? habis la blog entry makan lagi la kan..hehe.. Jalan nya jalan ternampak satu kedai baru kat Lower Ground ..macam best je tengok..ya kedai baru buka la PAK HAILAM KOPITIAM..tengok menu dah rasa terpanggil nak buka puasa kat sini…malas ar nak pikir aku terus je book untuk 3 orang.. …ahhh lega jumpa place nak buka puasa tanpa pening nak pikir beratur ke hapa…so we will back on the 6.30 ptg..uihh orang dah start ramai..nasib booking awal…ermm maybe sebab ramai orang ..menu kitaorang lambat sampai..nak dekat berbuka time pun tak sampai lagi..perut aku dah krook krook lapar….tak lama lepas berbuka barulah makanan sampai….ahh lega…

First time datang puas hati ngan makanan yang bagi aku & MEM besar SEDAP!!!…terus hilang rasa nak marah sebab service lambat…sebab teruja ngan menu yang menarik tu..orang yang nak makan ada 3 tapi kitaorang order 4 Menu….hahaha..so 1 menu tu dimakan beramai-ramai…peh pastu campur lak ngan meal masing-masing order….memang buruk lantak le..pastu semua dah tak larat burlppp kekenyangan…wish to come again nak bawa all parents aku datang sini lagi pekena speciality WHOLEMEAL PAU HAILAM..tak sempat nak rasa la beb..perut dah penuh…next time la nampaknyaaa...to EKIN...sila lah jeles...lalalalala

*place kitaorg berbuka selepas penat tour satu Sg Wang..so nampak je PAK HAILAM KOPITIAM terus je book..tak kose nak cari place lain dah…udah capekkkkkkkk..jangan risau..status HALAL..sila rujuk sumber JAKIM yer
* wajah yang lapar tak sabar nak berbuka pose..penat weh tour sg wang..dah hafal satu kedai…adik nya pasal la..lama tul kat salon..as usual muka yang paling hover sengeh macam kerang busuk
*tengok tu MEM besar nya jelingan tak tahan aku…aku tengah konpius nak makan apa ni…tu sebenarnya sound direct dari MEM besar supaya aku tak hover nak order makan..maklumla aku kan tamak semua nak bedal…
*nak order apa ek?? Ni nak tu nak..aku tengok menu semua macam best…tamak jap aku…semua je la habis citer..muntah belahak la ko kt situ jugak…
* orang sibuk order nak makan apa..yang adik ni sibuk duk baca majalah..hangin aku jap…kat situ ada bahan bacaan so ada majalah favvy dia KLIK..hmm dah jumpa tu memang baca tak angkat muka la…sampai aku jerit la kt telinga dia.."adik, ko nak makan apa ni haaaaaaaaaaa".. mentang2 la rambut baru wat pekak plak..
*muka aku ceria MEM besar lak masam…dia hangin ngan aku …time ni dia bising.."nak makan ke nak bergambar…tak habis-habis ngan nak masuk blog" …hahaha..MEM besar dah sound...
*dan lagi mana la MEM besar ni tak hangin…dengan memek muka sekali dia tunjuk kat kamera…hahaha…protes la tu…nasib la wahai emak ku kalau dah kena duk sebelah anak yang mereng gambar je…gini la jadinya
*tu dia makanan dah sampai..walaupun lambat tetap sabar menanti…pelik tak orang ada 3 tapi menu ada 4..ya memang kitaorg order 4..sebab geram baca menu yg menyentap sanubari tu.. so MEM besar kata tambah 1 lagi order kang ada yang kempunan nak makan…I like all meals..SEDAP..boleh datang lagi
* tu dia MEM besar nganga sekali besar tak sedar kamera snap… lapau la tu..habis aku dia buka blog sekali tengok muka ni kuar daaaaa…larikkk…dan muka-muka melantak makanan..adik ngan penuh selera nasi goreng nya tak leh share dia sorang je..…aku mat saleh celup sikit..western la beb…aku kan sedar kamera sempat senyum gitu…MEM besar tumpuan penuh pada nasi lemak yang sedap itu…
*aku nak cilok sikit nasi goreng sedap adik yang sedap tu…dia tak kasi weh ..dia kata “kak ngah bukan rasa sikit tapi banyak…” haha tapi memang betul pun.. takpe ar yang penting air ice blended passion fruit orange depan aku tu sedap giler…sampai sejuk gigil la aku.. best gilerrrrrr…..isk teringat la air ni…leleh air liur
* muka kekenyangan burlppppp..Alhamdulillah..memang kenyang sampai sahur…weh sampai meehon goreng tak habis la..membazir sayang tul…tapi berbaloi buka pose kat sini…harga pun tak la mahal..reasonable..sedap..boleh datang lagi next time..thanks Pak Hilam sudah bikin kami burlppp kekenyangan







17 comments:

:: || Mrs. Izwan || :: said...

ohhhh cik mimy. hengkau ni asik entry jalan² carik makan. buat ai terliurrrrrrr *droolingggg*

dillazag said...

mimy,
Macam sedap je nampak. Boleh la saya try nanti.. :)

MamaIcha said...

nampak sedap je nasi lemak dia :D

Real Woman said...

eh ni kat sg wang ek? kedai cina ke? eheheheh wa particular sket walaupun food dia nampak vadevasss. mcm old town white coffee kopitiam org kata tak halal terus mak tak pegi dah.

Mimy Hamid said...

:: || Mrs. Izwan || :: nk jd pengganti Maria Tunku Sabri..sesuwai ke?

dillazag : i rekomen sebab sedap lol

busyuksayang : nasi lemak dia mantopsss..

Real Woman : kalau kedai cina memang mem besar tak gi la..dia pun cerewet..dont worry francais by malay..pekerja semua melayu islam..

yaya said...

weh, confirm halal tak?. aku jenis kalau gi kedai makan tanya cop dan sijil halal dulu. Kalau halal aku nak gi try...

eKiN said...

its ok....its alrite...xheran...len kali, leh gak g mamam ngan mak lagikkkk!!! :P

Unknown said...

aku pun dah pernah p sini sekali...tapi nasi goreng dai very the oily..cuma tmpt dia cozylaa...hehe

diana aziz said...

Mimie,,, nmpk cam sedap gile. Nk try la lps nih.

Mimy Hamid said...

yaya : aku tgk jakim halal..

eKiN : tak heran ke..dalam hati merintihhhh..

POSH76 : tp aku first time pegi best plak..lagi2 nasi goreng tu..licin adik aku habiskan

TinTaDariHaTi : for me sedap la..gi try rasa

its me said...

CELAH MANE LAK KO MKNNEH.....MEH BAWAK AKU GAK NOK...MAK NAK PG GAK..n3 ko panjang berjela ni mak lum abis bace lagik

Anis Azalea said...

ko asyik entry makan je kan..aku lak yang nyampah tgk..maklum le aku pun suke amik gambar makanan tp tak sempat2 nak publish..

Mag said...

mimy.link blog ni eyh..tq..

kella said...

hmmm.... best ke pak hailam nih beb? ko nih bleh jadi cam pgacara baru jln2 carik makan! leh advice sket kat mana tempat best nak makan!

Mimy Hamid said...

Ms AiReEn MoHd : celah bedah yang..ahaha..sg wang jom

Eri-chan : bila nak publish tu

puan.farah : ok sila lihat di mimiziousliciousbloglist.blogspot.com

kella : aku dah tersuka lak pak hailam..gi suh laki ko bawa pegi..maria tunku sabri bila nk benti..aku nak potong line dia

Ika Razak said...

nak kene try ni.. pak hailam .. sungei wang kan..

warna warni kehidupan said...

pak hailam nie halal okee:)

Google