THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

19 July 2011

Sambal Machang Nyum Nyum

Asyik tayang makanan mengidam je..menyampah lak orang kan...haishh nak wat camana...tekak ni asik teringin je...bila teringin aku teringat...bila teringat mula aku menyebut kat mulut je..bila ke mulut melalui tekak lak...bila dah tekak...hmm habis la...apa pulak kali ni yang aku nak...aku tertengok FB daela duk tayang Sambal Machang ..dia makan sampai nangis...aku yang tengok pun menangis gak tau...hahaha....nasib la duduk ngan emak sendiri kan...sekali sebut je..."mak, tau tak buah machang...buat sambal sedap kan..." pastu mak aku cakap.."eh sejak bila ko suka buah machang ni??"...hehehe...tak banyak soal ...esoknya zasssssss tengok buah machang dah ada atas meja...boleh lak pura pura tanya mak.."nak wat pe ni"..."nak buat sambal belacan machang yang ko nak la"...yeay yeay joget hip hop goyang vontot....dapat makan Sambal Machang....aku tak tau cam ner cara mak aku buat yang pasti bila dah siap...mak aku jerit gegak gempita suh makan...apalagi bangun berlari kelaparan kat dapur...buruk lantak tul...huhuhu...tekak ngidam nya pasal kan...aku ada gak tanya kat FB ...samada boleh ke makan yer lah aku ni kan kandungan awal lagi...so far ramai kata boleh...so apalagi mari kita makan nasi ngan sambal mcahang...bagi menangis jugakkkkkk...meraung pun takpe...janji layan ...sedapp nya...


ini sambal belacan buah machang...emak buat....nyum nyumm...makan terasa macam...pehhhhh sedap nikmat tak terkata

kasi campur ngan ikan kering...kuah asam tumis...adus adus,,,,tengok betapa banyaknya sambal machang aku kaut...sakit perut padan muke...hehehe..layan weh lauk gini...terbaekkkkkk makan tambah 2 kali weh...




 PASNI HAPA LAGI LA AKU DUK MENGIDAM NAK MAKAN...MENGADA TUL...HAHAHAHA






Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

13 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

terbaik nok sambal machang nie...aku nyer peberet jugak nie...

cik xxx said...

mimy,

buah machang tu ada tak sama macam buah bachang.. aku konfius ni..

Riri Yoorin said...

sedap yer.. hmm klu mkn ngn cencaluk pon yummy

mrs.spicy said...

nasib baek jumpa buahnye. bukan buah ni ade musim jgk ke?huhu

Just Call Me Bitt said...

alamak saya tak reti buat hahhaha reti makan jek...hhehhehe

Shu Shinju said...

sedapnyeee....senang jer wat dia...:)

ariana8733 said...

sedap nye...lame dh x mkn, time balik kg x jmpe lak buah nye..buah machang ngan buah bachang tu same je..

pearls.. said...

mimi..

ko sajer jerk buat aku telan liur..

aku poser wei...

POSH76 said...

mmg nampak sedap tapi aku tak makan...tak tau naper...

Mia-Ina said...

mia pe jns smbl belacan mia suke kak

NeenaAnuar said...

aduhh.. tertelan-telann air liur aku ttengok sambal belacangg tuu! uhuhu...

Softtouch [Hanim] said...

xpernah mkn rasanya smbal masvhang ni...seronoknya peknen, apa yg kita ngidam org sekeliling mesti usahakan....

Mrs. Norrie said...

eh..eh...skitnya nasik...heheheheh
sib baik aku tak mkn bachang..

Google