THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

12 September 2012

"Mama Balik Yeay"....

Dulu aku balik opis tiap petang penat terus landing..now dah ada anak nak membesar feel nak sampai umah awal tu membuak buak...kalau boleh nak sampai cepat lagi...opis hour aku sampai 5.30 petang...gedebak gedebuk jem paling cepat 6.00 petang dah sampai..kalu jem hazabaijan kul 7.30 petang baru sampai...tak sukeeeeee...Fayel now perubahan tumbesaran dia...dia dah tau timing mama dia balik...papa dia memang sokmo la balik lambat..kul 8.00 malam baru sampai...sian Fayel kan mama papa dia keje...malam baru jumpa nak manja manja..what to do...mencari rezeki untuk masa depan anak anak jugak...:))..

Peel perangai baru Fayel ni sejak dua menjak dah duk walker ni...dia dah tak nak duk umah..dia nak tengok luar...zaman stroller setiap petang masih ada cuma aku malas nak layan kan..weekend saja boleh berstroller...now dia dah laju ngan kete kecik dia meluncur ke luar umah...makan pun nak dalam walker baru habis licin makan..ok takpe ok lagi..yang tak tahan tu dia tau timing mama dia balik..dia dah tercongok standby ...dia tengok dari sliding door...Dira cakap...sebelum aku sampai elok je...sekali dia dengar aku bagi salam terus dia tak tentu arah menangis beria ia...mengamuk...penat aku tak hilang lagi...hahahaha..hadoi la budak poshek ni....then semalam aku balik je dia dah standby depan gate...mak aku cakap dia mengamuk duk dalam.......seronok pulak balik keje tengok dak poshek dah tercegat depan pintu...konon macam "yeay mama balik yeay"..walau dia tak reti cakap tapi aku tau itu la maksud Fayel...owhh serius terus hilang penat....



Ragam baru...mengamuk tak sudah sentap aku nengok nya...baru bagi salam nak masuk umah..tetiba dengar suara dia jadi gini....


Semalam pulak nak duk luar...dah tercegat depan pintu gate nengok kete mama parking..."mama balik yeay".....


Grrrr...dah kena upah...tak sempat aku keluar kete...kena bawa seround dua....fayel si poshek...




Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

8 comments:

Anonymous said...

Fayel makin pandai...

shuhadah Zainol said...

hahaha..comel dia..dah pandai skrg erk...

Liyana said...

dh byk akal tu... hehe comel fayel ni

Mrs. Norrie said...

tunggu dpn gate gitu.....bila nampak kita tergedik2 kaki dia...suka sgt...dgn harapan kita akan dukung dan bawak jalan2...

Aty Fared said...

Cerdik betul dak poshek nie..heheh:-)

Anak Lebah Comot said...

hahaha gerammyer...akal panjang nie....

Ann Ishak said...

amboi suka nak berjalan ni ;p

ariana8733 said...

comel nye dak poshek ni tggu mama dia ye...

Google