THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

24 September 2012

Fayel Demam :(

Salam..today mood aku ke laut...mengenangkan anakanda kesayangan buah hati demam ...dah lama Fayel tak demam...last demam masa umur 4 bulan ...now nak menginjak besar dan beralih ke 8 bulan...demam sudah tiba....perkara yang paling mencuak kan memana mak mak kan...Demam bukan perkara main main...dengan tahap suhu tinggi nak kena pantau...serius menangis tengok anak sakit merengek...kalau boleh sakit tu transfer kat aku pun rela..

Sebelum ni Fayel memang ada batuk batuk...dah nak dekat masuk 2 minggu tak baik jugak...asik la pegi check sana sini...sampai ke kaedah homeopathi pun aku dah cuba...hmmm tetap tak baik...oh yer pada yang tanya ubat homeopathi ni...bagi aku ubat ni elok tapi ubat semulajadi tindak balas bukan cepat yer...nak nak lagi Fayel pernah makan ubat klinik...tindakbalas dia nak buang kuman tu...fuhh memang tak sabar...serius...kesan nya nampak batuk semakin kuat berkahak, kuat bersin keluar hingus...dah mula selsema pulak...dan semalam demam panas...tetiba je demam..siang tu kemain aktif main...tu la nak sakit kejap je kan...

Disebabkan perkara perkara di atas...aku terpaksa mengalah kalah dengan ubat homeopathi....akhirnya aku ke klinik jugak...setelah bertekak gak la laki bini..bini pertahan kaedah homeopathi..laki pulak tetap nak bawa anak klinik sebab Fayel merengek rengek dengan badan panas batuk batuk tak berhenti...muntah susu yang banyak keluar lendiran....yer aku memang tau itu lah kesan ubat homeopathi sedang berjalan...but what to do...laki aku tak tahan tengok anak dia keadaan gitu..dalam pukul 3 pagi jugak la semalam bergegas ke klinik 24 hours...sampai klinik check suhu 38.7 celcius...tahap agak tinggi untuk baby...terus doktor sumbat ubat bontot...tekak pulak dah merah bengkak tonsil...memang laki aku jeling la kat aku kannn..

Kesimpulan disini badan kita tak sama untuk menerima kesan homeopathi...memang diakui homeopathi ni sangat bagus dan diyakini apatah lagi ubat herba semulajadi takde dadah/kimia...tapi dalam keadaan Fayel semalam ada betulnya jugak tindakan laki aku bertegas nak ke klinik...buatnya panas tinggi sangat sawan tarik pulak..nauzubillah ...minta dijauhkan...dengan tekak bengkah merah...minum susu muntah...kalau dibiarkan takut mudarat dehidrated pulak...Alhamdulillah selepas masuk ubat barulah Fayel boleh tido ..kurang bunyi rengekan..lega aku ...

Walaupun begitu aku kena keje jugak today...beratla hati melangkah nak pegi keje...ngan mengantuk mamai nya aku tak cukup tido...berjaga mengelap badan Fayel malam sampai ke pagi..sorry Fayel behave yer...check suhu pagi tadi sebelum pegi keje dah turun ke 36 celcius..pagi tadi dia bangun hantar mama dia gi keje ngan muka ada senyum sikit.....tarik nafas lega sikit ..nasib baik Fayel di jaga tokmak sendiri..senang la nak pantau...thanks mak sebab memahami keadaan aku yang tak boleh cuti ni :(..harapnya mama balik keje Fayel dah ok yer...



Bangun pagi semalam berpacak pacak rambut dia papa bikin stail..masih aktif lagi.. main melasak lasak


Sampai tertido tido tak berbaju kepenatan tak henggat bergurau ngan papa nya

Petang ready ngan sepender katok tak padan tak reti berdiri nak bertatih

Kul 3 pagi demam panas melanda...poor baby Fayel :(...sian dia merengek tak selesa



YA ALLAH SEMBUHKAN LA PENYAKIT ANAKKU...AMIN





Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

12 comments:

mekchu said...

gitu lah emak emak kan.. berdoa agar sakit anak tu berpindah pd kita.. mmg risau selagi dia tak baik..

fayel good boy, get well soon..

MOMMYLIN said...

anak tak sihat kita memang tak tentu arah... get well soon fayel...

diana aziz said...

Skrg ni musim mimy... hope baby fayel cpt sembuh.. :)

Wawa said...

semoge fayel cepat sembuh...

mamyharraz said...

semua emak akan berperasaan yg sama bila ank sakit..sy juga rela tanggung dr tgk ank sendiri sakit.

apapun semoga baby fayel cepat sembuh dan mimy be cool okey :)

Mrs. Norrie said...

klu kahak ko rasa banyak sgt dan dada dia ader bunyi2, bawak gi hospital...takut infection broncitis..

mommychaa said...

panas kot homeopathy tu kak eh?

DYatie ABakar said...

arissa pun baru baik dari demam...but the worst part saya tak ada bersama dengan dia sepanjang dia tak sihat...tiap2 malam nangis rindu kat dia.. :(

*SiRibenMerah said...

fayel yang ensem.. geram tengok~! hehe

~ NANA ~ said...

samalah mcm farish hari tu...huhu kesian kn bila tgk anak x sihat?

apa2 pon semoga cpt sembuh ye si hensem fayel

Nadine said...

Alahai cian si bambam demam ye. Get well soon Fayel! Aunty pray for your speed recovery. Mommy take care yah!

Aty Fared said...

tapi kalau muntah tu sebenarnyer elok gak...eerr..aku tak tau..tp ade orang bgtau..kalau muntah die keluarkan lendir2 kahak tu..lagi membaik kan..tapi aku ritu anak demam batuk selsema pon aku bawak gi klinik..makan gak ubat klinik...sebab aku bagi susu badan die dok muntah2 belambak..biler cerite ngan dokter..dokter kate elok dan soh bagi lagi..tapi aku kesian sebab sampai lembik die muntah...kalau kite muntah pon lembik dah rase nikan pulak baby kan...jadi..nak tak nak aku suap gak antibiotik dan susukan badan banyak2...yang penting die cepat sihat...
nty doakan fayel cepat sihat yer sayang...jangan buat mama awak sedih yer...

Google