THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

10 September 2012

Antara Kereta, Motor dan Pengunaan Walker



Ketepi ketepi driver F1 nak lalu...budak kecik ni berangan leteeewww kengkonon dia leh drive kete tu..sampai menjerit la tak nak turun dari kereta tu...hahaha...sabar je laaaaaa....dia tau lak tu nak kemudi stereng...adeh budak zaman sekarang ni duk perhati papa dia drive le...


Beralih arah ke motor pulak...vroom vroom..feeling leh bawa motor la...ni pun sama..sebab atok nya dah ajar moto...dia memang suka la kalau dapat bermotor....pun sama kasi angkat melalak satu Manjaku...hadoi Fayel....papa nya tak kasi beli..nanti dulu tunggu besar sikit...adehhhhh aku terkenan di mata lak...acaner tu...


V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V


kete nan hado...moto pun nan hado....walker sudah yer untuk budak baru bertatih 7 bulan....yeszaaa...huwaaa keciwa Fayel....papa ku belikan mini kereta kecil pon pon ada bunyi....


Aku memang tau penggunaan walker adalah tidak digalakkan...dan boleh merbahayakan pada baby di khuatiri boleh terlentang terjatuh...memana mak bapak nak yang terbaik untuk anak mereka ...begitu jugak aku...aku bukan pakar paed, doktor bertauliah nak menafikan apa yang memang sepatut nya dan tak sepatutnya but sometimes terpaksa jugak buat bodo, tak endah beberapa perkara tertentu contohnya pengunaan walker...aku dan Encik Awak decide sepakat suara untuk mengajar Fayel mengunakan Fayel atas beberapa sebab faktor...walau pun sana sini duk bersuara...nanti tak cepat jalan ..lambat jalan..well i dont care people..semua itu kehendak Allah bila dia nak jalan cepat ke lambat...yang pasti walker ini adalah sangat sangat berguna...dan menyenangkan mak aku yang menjaga nya sepanjang aku bekerja 12 jam!!!...so tak perlu dipertikai lagi ...

Sebab utama adalah untuk EMAK aku ...sebab dia aku beli...sebab dia aku sanggup pekak telinga orang pertikai...EMAK aku yang jaga Fayel...Emak aku yang susah payah nak handle Fayel...aku tak nak susahkan EMAK aku...dengan berat badan Fayel 10kg...takkan nak sentiasa berdukung lak...EMAK dah tolong jaga pun dah lapang dada...syukur...bagi aku pulak walker ni menyenangkan aku Fayel yang melasak tak habis...asik ajak berdiri je...nak makan pun bersepah...so memang sesuai la walker ni...nak suap makan pun dah tak susah...nah bawa keluar depan gate ...dia tengok sekeliling...nak makan pandai la dia cari makanan...owhh good boy Fayel...yang penting sepanjang pengunaan walker ni Fayel is happy...riang ke sana ke mari...anak hepi opcos la mak bapak hepi yeayyyyyyyy...



Kanak kanak riang bersama Walker nya....wow weeeeee..kemain meluncur kesana kemari...dalam hati menjerit.." AKU BEBAS"......








Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

14 comments:

Deqna said...

Betul tuh... bdk2 kan nak bergerak bebas, takkan nak harapkan pengasuh tuk mengendong dia 24 jam kan.. so walker adalah penyelamat.. aku dulu pun kasi jer marissa naik walker... yelah kira bantuan tuk dia gaklah tuk bergerak time tuh, nak berjalan sendiri tak tau lagi...

marissa tau berjalan dengan sendirinya pun masa umur dia setahun 4 bulan... manja terlebih budak tuh.. merangkak pun tidak...

mamyharraz said...

kita tau apa yg terbaik utk ank kita..jadi mimy jgn fikirkan sgt komen2 yg men down kan kita.

Mally said...

Kak Mimy penggunaan walker ni biasa je..
Anak sulung sy guna walker masa 7bln jgk dia xmerangkak tp terus jalan je masa dia 1thn...
Anak gegurl second guna walker masa 5bln ok je lg senang mak sy jaga...
Dgn walker diorang akan bergerak bebas dan x akan merengek selalu minta perhatian....sebab gegurl sy klu sy xde kat ruangtamu dia akan encari sy di dapur dgn walker nie...

Jen Jen Areff said...

wahhh fayel dah berwalker... mesti laju jer kan...

mommychaa said...

tak beli walker pon. meminjam dari SIL saje. jimat duit hahahahah :) nak buat kenduri aqiqah..aduyai fening kapla ku...duit! oh! duit!

SUHAIDA said...

Aqilah pun guna walker kak..klu tak su tak boleh wat kerja rumah nnti

Rosmawani♥ said...

Auni pun guna walker... Biar apa org kata, yg penting keselamtan kita terkawal... Sonokk fayel yer... Nnt mama beli kereta besar lak tau :p

Mrs. Norrie said...

anak aku aku dah sumbat walker start 3 bln lebih...sendal2 ngan bantal...kit apun susah nak buat keje...altelast kita boleh bawak dia duk dpn mata kita.

Tapi sekrang walker dah bungkus masuk stor...sejak2 dah gian berjalan, letak dlm walker dia punyer melalak masyaAllah

Halimaton Hanafee said...

sy pun guna walker utk BS dia senang jaga..Takdelah 24 jam asek nak berdukung je kan...huhu

Wawa said...

haha..baru beli walker utk naila jugak...budak kecik tu sgt2 happy dpat walker...:p

Aty Fared said...

eerrr...aku tak amik tau pasal tu semua..yang aku tau..walker sekarang sangat besh2 n stylo..!!! aku tak sabar nak beli kan tuk qaleef gak..tapi anak aku pendek...jadi tunggu die ley sampai dulu..huhu...
tapi same ngan ko gak..aku pon pikir walker ni menyenangkan kot..sebab since aku pon dah duduk umah ni...biler aku nak masak kene hangkut sekali die ke dapur letak atas kerusi die tu...tapi tu ponlame t die boring sebab mak nyer tak bawak die gerak2...so..biler ade walker aku rase ley ar die bebas sikir bergerak kan..:)

amaniammar said...

salam kenal..

cam sy dua2 ank sy pengguna tegar walker usia seawal 5bln dah disumbatkan dlm walker..bkn pe
snang nak buat kerja..dari dia baring,terlentang,meniarap yang buat dia busan..
sekurangnya dia boleh melakukan aktiviti fizikal
antr cpt atau lambat itu Urusan Allah..

mudahan komen yang negatif tu memberi kekuatan utk mummy fayel kuat..(cm sentiasa pantau pergerakan fayel..kang semua brg ats meja ditariknya..huhuuh..)

tq

noradzlina.kamdani said...

betul tu..ko mmg menyenangkan mak ko yg jaga fayel..xkan nk ajo berdukung jek..fayel nk gak freedom...

sebenonye aku rs guna walker ni membantu kaki baby utk lbh kuat n tegap..

aku start masuk ank2 dlm walker bile rs diorg dh bole tegakkan leher..lbh kurang 4 bln (ikram 3 bln)...

aku suke ank dlm walker..mudah aku nk buat kerja..ko bayangkan lah klu ank nk dok mengada muka omak jek..1 kojo x jalan..jd masuk dlm alker dia senyap....

aku slalu letak kan kaki aku either kanan or kiri kt dlm bahagian walkaer tu 9part bawah sekali) so masa aku membasuh pinggan ke memasak ke..ank ttp dkt dgn aku...

FaiiYatt said...

Hye u, i baru follow ur blog :) Salam kenal :) True!..pinggang tak kuat lah, kaki tak tegap la, apa lagi? semua tu cakap2 orang tak cukup ilmu keibubapaan.. logically, kalau itu kesannya takkan ia masih di pasaran? paed ada cakap ok kalau nak letak dalam walker, cuma jangan tinggalkan baby sorang2, takut tersadung & jatuh..tu je sebabnya..so orang2 lain tak perlu sibuk nak jadi paed ye..alahai terlebeh sudah aku bebel..tq

Google