THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

19 March 2012

Kena Belajar BerBotol Susu Sayang !!

Diam tak diam..ada masa lebih kurang 2 minggu lagi aku nak start keje...aku bukan keje gomen...maka nya cuti maternity hanya 2 bulan saja...arghhh kejapnya...serius memula dulu rasa penat sangat konon nak cepat keje ..yerla time tu aku kekok lagi nak handle baby..rasa renyah ngah sakit czer...nak bahagi masa pun tak pandai ..terkial kial...tapi dah habis pantang 44 hari..Fayel pun dah nak masuk 2 bulan mula terasa sebak nak tinggal kan anak....rasa tak puas bermanja pun ada...sebab Fayel dah makin membesar..dia boleh di ajak main..seronok !!

Apa yang lagi seronok ialah Fayel kan direct breastfeeding setiap waktu tak kira masa...tu yang lagi  terasa bonding (kemesraan) antara ibu dan anak...memang melekap je la ngan Mamanya..mulut tu kemain tercari cari ...muncung panjang macam anak burung..hihihi..bila malam pun senang..nangis je nah sumbat...diam terus tido...senang la Encik Awak kan..dia tido ngan lena..takpayah aku kejut susah payah buat susu formula...alaaaaa....jeles nengok EA tido ..huwaaa..

Bila dah melekap ada gak problemo nya...ni aku nak keje dah ni..kang di buat hal nya aku keje dia tak mau botol payah...tu pasal mak aku suh ajar berbotol susu..kasi ajar awal sikit...yer la nanti Fayel di jaga oleh Tok Mak nya...lagi pulak Tok Mak tu baby sitter sibuk la..nanti Fayel mengamuk nak susu dah kelam kabut...memula nak ajar kena orang lain yang suakan botol tak boleh mama nya...baby BF ni dia kenal bau badan mak nya..aku sua dia tak mo hisap main main...dah lama sikit dia dah lali hisap botol baru la aku menyusul pegang...senang gak nak ajar manatau nak kuar soping mall just bagi susu EBM masuk je dalam botol dan panaskan...itu la motip mama nya...kalau tempat awam nak direct BF malu la pulok....huhu...



Fayel suka pakai botol comel ni dari Tommy Tippee...aku dah beli awal takut tak mo je...nasib Fayel leh terima..TQ baby

Mari mama bagi kan susu pakai botol yer...nak melekap nenen mama...malam sikit yer

dan Fayel boleh ...yer baby berjaya...hisap elok elok tau

Fayel dah steady ngan botol...lega mama....pasni leh bawa soping mall eh jalan jalan

Walaupun muka Fayel agak terpaksa je hisap botol kan....kena juga tau..sebab mama dah nak keje tak leh melekap 





YEAYY FAYEL SUDAH LULUS UJIAN BERBOTOL SUSU...SENANG HATI MAMA NAK START KEJE NI....








Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

14 comments:

Aty Fared said...

botol TT tu walaupon saiz paling kecik pon nampak besar..:) mak aku soh aku beli lagi botol susu lagi kecik..macam ko cakap ar..lepas abes pantang nak masuk keje kene gak ajar pakai botol kan..hurrmm..tu pon kalau ar dari awal2 susu aku kuar..kalau tak..dari2 awal2 beranak dah kene ajar ngan susu botol gak..huhu

Cik NeyNa said...

mimi..anak u memang cute sangat..

~ NANA ~ said...

i beli botol TT jugak sbb ramai ckp botol TT ni ala2 breast sket...hehe

mamyharraz said...

semoga fayel dpt sesuaikan diri dgn botol bila mama dah masuk work.

kiutlah botol fayel :)

maisara my said...

yeah..my baby aliyah pon alhamdulillah takde masalah....laju je die minum susu botol tuh...masalah skang ibu mls nak pam je!!!...aduhai..

m@m@yAyA said...

alolo cutenya fayel,smbl isap susu btol smbil posing lak tue..~
suka tgk pic last tue,siap bg posin yg plg mengancam..(^__^)

Unknown said...

pandai dah fayel hishap botol yer....tapi mummy nyer susu lagi shedapkan hehe

Kella said...

comel botolnya.. =)
fayel ni gaya budak bijak nih! dia tahu mamanya dah nak keje..
weh mimy, dah nak masuk keja ko kan?? alaahai...

eLLy said...

wah Fayel dah lulus ujian berbotol.. Tahniah tahniah :p

Bitt (double IS) said...

yeay congratulation fayel! senang mimy nanti...

ratusiput said...

mmg kan...dah berbulan ngan anak...bila nak keje rase lemah je.lg anak first ko..aku dulu nangis2 kat opis sbb sik igt nk balik je..tp lelama ok dah :)

Softtouch [Hanim] said...

baguslah fayel senang nk ajar botol..dicha dulu ssh sgt..smapi cikgu kat nursey tpaksa pakai syringe tu....

Unknown said...

botol susu fayel cumel mcm fayel

Pepel BoNda AmaNi said...

aisyah pun pakai botol susu nie jugak..tapi kaler hijo..hehehehhe....

Google