THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

14 March 2012

Ceritera Memori Kenangan Terindah di Blog Sendiri

Aku dah berblogging since 2008 till no 2012...agak 4 tahun gak la...dari nothing to something...ewahh....dari blog bosan tak tau apa nak citer sampai la citer panjang melebar...semua terpalit dalam blog ni...blog ni bukan sekadar diari ..ia sebuah lakaran kehidupan yang aku lalui...aku suka membebel mengomel dan secara tak langsung bila terjumpa medium bercerita iai BLOGSPOT.COM...aku dan blogspot dah tak boleh di pisahkan...walau macam mana aku rajuk, sentap, angin, bosan ngan blog sendiri...tetap la di sini juga aku buat coretan...

Diam tak diam banyak memori aku dalam blog ni...rasa rindu ngan kenangan lama aku selak baca balik cerita lama...hihihi kadang rasa kelakar lawak ....kadang rasa ntah pape lak...semua benda aku nak story..agak agak jugak la nak citer ni..so far apa aku story secara general...bagaimana orang nak tafsir terpulang...sebenarnya ada lagi kisah sebalik aku simpan...perlu la nak citer semua kan...citer yang patut patut je boleh jadi kenangan terindah...disamping cecite lain makan, holiday, masak tu biasalah kan..standard la jadi bahan citer

Sebut pasal kenangan terindah...setelah 4 tahun berlalu...blog ini memang banyak menyimpan memori buat aku...aku sendiri bercinta pun melalui blog ni...kenal boifren now husben pun dari blog ni...citer berdating pun di sini...sampai la cerita persiapan pertunangan.ke alam perkahwinan...alam selepas rumah tangga...sehingga la kenangan paling manis saat mengandung dan kelahiran anak...bukan la aku ni kepoh sangat nak cerita hal peribadi..aku tak kisah pun orang baca ke tak...cerita hal aku je pun ..tapi aku nak orang faham konsep nya...adalah MEMORI.....

Tu pasal kalau boleh aku tak nak la ada sesapa baca blog ni terasa rasa...kekdahnya contoh kalau kisah dari aku bercinta ada lak yang menyampah ..macam dia sorang ada pakwe...ok la up sikit dah bertunang...bila tunang lain citer...asik kepit je bila nak kawen..dah kawen ingat kan senyap tak de makna la...soalan mengandung..ha ni sensitip....masa nak tulis kisah mengandung risau nya aku ada yang terasa...tapi berbalik pada niat..aku cerita tak bererti kita riak..sekadar berkongsi...dan yang terbaru opkos la kisah anak..Baby Fayel...habis nak citer apa lagi...progress anak je la...gitulah perjalanan kehidupan beroda ni..pusing pusing sampai masa itu jugak la akan jadi bahan citer...so maafkan daku andai ada kamu kamu kamu (maaf tidak merujuk kepada sesapa..general)..yang rasa eh apa ni citer hal anak dia...wat camana kamu kamu kamu itu one fine day ada anak pasti hal yang sama jugak di uarkan..so tak payah argue la ekkkkkk..tengkiu..luhur dari hati ku..



kisah berjumpa dan bercinta 2009...dating mating makan di mana...sampai ada yang menyampah sudaaaaa

Sepakat 2010 mengikat tali pertunangan yang sah...bermula citer di sebalik bergelar tunangan..

Akhirnya 2010 sebuah perkahwinan buat kami...kenangan kenangan mahal ni...segala cerita sebalik semua dah jadi sejarah....

Paling terindah 2011 diberi peluang izin Allah mengandung kali pertama...berdebar hati masa nak berkongsi rasa risau ada terasa hati...

Terkini 2012...susulan dari mengandung lahirlah anak yang di kandung dan akan menjadi sebuah cerita Memori dalam blog ini...seperti orang lain aku tak lari dari naluri kasih sayang seorang mama..harap memahami



YANG BURUK , JELIK ADALAH KELEMAHAN AKU JUGAK...APA YANG BAIK DATANG DARI ALLAH....SEMOGA KITA TAK TAKBUR LEKA DENGAN NIKMAT APA YANG KITA KECAPI...








Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

16 comments:

ratusiput said...

mmg pun kan...aku pun camtu...tak pernah rasa nak bersara ke apa...syg kat blog aku ni ha...kenangan di hari tua :)

Liyana said...

betul2... kdg2 risau tkt org fikir ape pulak psl diri ni, huhu

tp nk cite jgk ape ptt, hehehe

Jen Jen Areff said...

betol2... that memory kite... nanti lepas 10 tahun, 15 tahun leh tergelak baca kisah tu nanti kan.. blog kite, kisah kite so lu fikirlah sendiri kan... ala kalau baca blog orang lain gitu jugak kisah so wat apa nak jeles @ menyampah... its my blog kan.... if tak suka tak payah baca kan... suka baca blog kak mimmy sebab its from ur heart.... tahniah kak... alhamdulillah...

mamyharraz said...

sy pembaca senyap entry mimy selama 2 tahun dan tahun lepas baru berani drop komen :") happy dpt baca entry mimy dr hari ke hari ;)

malu nak drop komen :") tp skrg dah tak malu hewheww

..bukan utk mimy je utk blog lain yg rasa agak *malunya nak drop komen* jd,sy teruskan membaca secara senyap :)

sy suka baca dan suka buat entry kt blog..taip panjang2.org suka atau tak sy tak peduli sbb sy mmg suka menaip ;P

teruskan berblog ya sayangku :)

diana aziz said...

btol2... slalu risau kalu nk publish ape2 sb tkt nanti org kate kite riak, takbur atau slh anggap dgn kite. tp bile pikir balik, if u like my blog, u can follow. klu x suke, xyah follow. gitu la kekdahnye... kekdg bile baca balik entri lama, rse cam hampeh kat diri sndiri... hahah... mcm2 citer yg dipublish. malu pon ader kot... tp disebalik malu tu, itulah coretan memori kite... mungkin nanti anak cucu kite leh baca dan tahu kehidupan mak/nenek diorang.... :D

Unknown said...

bagusla beb aku suker & tumpang bahagia tengok perjlnan hidup ko melalui blog ni...yg penting kita happy pedulikan kata2 anynomous...depa jeles tu...aku always support ur blog!!!!

Mrs. Ady Firdaus said...

kak mimy la mengheret saya untuk lebih berani berbloging...follow dr 2009......hepi sangat tgk life kak mimy threw blog...best sgt2 keep on sharing ya...!

Nadine said...

babe, I pun baru2 ni duk bukak entry2 lama blog sendiri. tp tula, blog friendster dulu dah takde..sedey :(

Diam tak diam dah 7 thn i berblogging. like u said, from entah pape sampaila dah lebih mature skang. hihi..kenangan kn.

keep on blogging mimy, love to read your sempoi wordings ;)

mc laa said...

akak sy suka bace cerita n stori akak .. sy xrajin sgt nak hupadate stori dlm blog .. malas nk menaip .. btw alway waiting for ur stori oh new mami..

Softtouch [Hanim] said...

sy suka bc n3 mimy..rasa mesra gitu...mimy jd diri yg sbnar..

Xpe mimy suka ke xsuka nk buat mcm mana kan..dah blog kita...

ariana8733 said...

ana pon suke bace blog akak, hari2 ana bukak & bace, byk gak yg ana amek wat pengajaran lam diri ana..

x sabar nak tau perkembangan baby fayel hari2..

terus kan berblog k, klu org lain x suke, ana ttap suke..caiyokkk!!!!

noradzlina.kamdani said...

mimy, this is ur blog...ko kongsi cite dlm blog ni sbg memori ko, walau mgkn ade yg jelik pd pandangan org len, tp kak lin bnyk gak timba ilmu dr perkongsian cite dr ko...teruskan usaha menulis tu ok...

daela said...

lebiu lah darlinng ku...aku suka sangat blog kau ni..aku kalau tak komen..bukan bermakna x baca tau nok..
#hanyakauyangmengerti..sobsobsob..

Pepel BoNda AmaNi said...

yang penting kita hapie...dari blog la aku kenal ko kan beb...lebiu la...

Kella said...

kannn.... aku memang tak lupa.. kau la teman pertama yang aku hebohkan pasal blog cikai aku ni.. segala tip2 pun kau yang kasi..
kau juga la pencetus suh aku cari ramai kawan..
kau juga buatkan nuffnang untuk aku! sekarang dah ramai kawan.. kau juga tetap di sisi aku..

hehhee... imbas kembali pulak..

dulu.. ingat tak? kau penah datang umah aku dengan megat.. masa umah sewa aku dulu.. kat pantai dalam..
sekarang dah kawin.. dah ada fayel pun.. kan..

hmm.. masa..

lurve u fren!!...

Unknown said...

INGIN CEPAT JADI JUTAWAN YUK MARI GABUNG SEKARANG JUGA

KharismaPokerMenjadiSitusBandarQOnlineTerprcayaIndonesia
Promo yang diberikan :

Minimal DP dan WD Rp. 20.000.
Support bank lokal : BCA, BNI, BRI, MANDIRI, dan DANAMON.
Bisa dimainkan di iPhone, Android, PC / Laptop.
Online 24 jam setiap hari meskipun hari libur nasional.
Memiliki link alternatif : KharismaPoker.net.
CS nya banyak , jadi pelayanannya cepat.
Bonus REFERRAL 20% setiap minggunya.
Bonus CASHBACK 0,5% setiap minggunya.
Contact resmi kharismaPoker :

Telp :+85588278896
BBM;dc7cdd80

Google