THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

01 August 2011

Kejadian Kecemasan 1 Ramadhan

Salam...nak share some story yang mengejutkan tapi buat masa ni tak boleh nak cerita panjang lebar...nanti aku akan share kronologi kejadian , sebab musababnya....yang penting sudah selamat....doa yang terbaik ...amin...sapa yang baca FB aku tau kot kes kecemasan aku...dugaan di 1 Ramadhan...tapi ada hikmah sebalik..terima kasih yang bagi kata kata peransang...di akui semalam aku adalah sangat down dengan kejadian kecemasan semalam...apa pun tak boleh...tak aku sangka..benda aku takut jadi jugak..tapi takpe semuanya under cover...masih selamat..lega Alhamdulillah...

So buat masa ni aku diberi rehat selama seminggu..so kalau dalam seminggu ni aku tak komen blog korang jangan terasa hati eh...sepanjang seminggu ni ingat nak resting je all the time...nak kumpul semula kekuatan diri yang lemah ni...hikmah nya jugak aku masih duk ngan Mak Abah..mungkin inilah sebabnya...banyak sangat hikmahnya....mimpi yang aku ingat mainan tido rupanya memang terjadi...minggu lepas aku bermimpi datang period..aku hanya anggap mainan tido..bukan bukan aje...dan malam semalam realitinya terjadi..apakah?? 

Serius aku terus fobia ngan mimpi...apapun semua selamat yang penting bila tengok tiny dot aktif bergerak aktif berserta denyutan jantungnya aku menangis meratapi betapa aku menghargai kandungan anugerah illahi yang tak ternilai....turut menangis mak, ekin , abah dan Encik Awak...mereka pun turut melihat gerakan aktif tiny dot......Insya Allah aku akan jaga sebaik mungkin sehingga 9 bulan...aku tak nak lasak lasak ..aku tak nak hover berjalan...semuanya demi tiny dot....mama sayang sangatttttt..



17 comments:

shuhadah Zainol said...

TAKE CARE KAK MIMY...

Mrs. Ady Firdaus said...

tang last tuh,,,,mama sayang sgt...hahha so sweet la kak mimy teruih xsabar nak jadi ibu

mamyharraz said...

take care mimy.

moga Allah sentiasa lindungi mimy&baby.amin.

PinKy MoMMa said...

noxxx sila jaga baby dan diri kamu elok2 ye..ku doakan yg terbaik utk mu ;)

salam ramadhan mimy :)

deliena said...

Alhamdulillah mujur x apa2..byk kan doa di bulan Ramadhan ni mimy.. kita merancang, tp Allah yg tentukan segala perkara. Dah dlm keadaan camni my advice harus la 'rehat' jugak aktiviti dgn suami ye... itu renyah yg perlu dikawal jugak especially bila mimy dah bleeding gala bagai ni.. btul tau akak cakap ni menerusi pengalaman sendiri..

ratusiput said...

aku pun berdebar2 nok baca...byk2 berehat k...jaga diri bebaik tau..

Nadine said...

Take care Mimy, berhati2 slalu n jaga makan

xoxo

noradzlina.kamdani said...

lin pun ms preg dh 7 bln pernah mimpi ada org tua ponmpuan tlg deliver kn ank..bangun2 tdo terus raba2 perut seh..takut betul baby ilang hu hu hu...serik gak mimpi2 mcm tu..
ape2 pun ko banyak2 kn baca doa n bersembahyang minta dilindungi Allah selalu hendaknye...

Unknown said...

ya allah terkejut dgr berita ni..sabar ye kak..xpe..xpe..jaga baby sebaik mungkin ye kak

Mrs. Norrie said...

duk umah diam2 jer...jln aktif sgt berjalan2...jaga diri...jaga mknan...jaga kesihatan...heheheheh!!!

Baby terkejut, mummy dia berpuasa....

Jgn puasa klu tak boleh...puasa boleh diganti...!!!!

Kyra said...

jaga diri elok-elok yer..salam ramadhan mimy

InaAchik said...

jaga diri leklok nok...
xmo aktif2... bykkan rehat...
hope everything 'll be fine...

cik asam jeruk said...

kak mimi jaga diri elok2

Unknown said...

alhamdullilah takde apa2 ....kena jaga baik2 taw....jgn lasak sgt...

Softtouch [Hanim] said...

Alhamdulillah xde apa2...jgn lasak2 mimy..bykkan berehat,,,jgn stress ok..sy doakan semuanya ok yer...

CidaZam said...

mimy ambik dusfaston(tah betul tak eja) yang ko makan before pregnant tu? Ubat tu tuk kuatkan rahim. But consult dengan doktor dulu. Its help insya Allah. Take k

Bitt (double IS) said...

take care bebehhh...

Google