THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

29 May 2013

Tag - Tentang Saya dan Blog

Hari rasa nak buat tag.,...lama aku tak buat tag...zaman awal berblogging dulu aku agak rajin buat tag...kejap orang ni orang tu...ala ala paksaaan gitu...lepas tu aku dah malas nak layan tag..tak kose dah...lagi pun aku buntu nak jawab soalan berkaitan...wokeh...inikalilah setelah lama tak bertag bagai....aku volunteer sendiri nak buat tag dari kawan blogger ku MamyHarraz (Yati)...yati tak  pun suruh buat ke hapa...aku yang nak buat..sebab mengapa...aku tertarik dengan soalan dibawah dan sekurang nya dapat menjawab soalan yang tak perlu aku jawab lagi bila orang tanya....ok mari menjawab tag soalan...

Jom baca serba sikit tentang diri saya  ;)


1.   Nama blog kenapa gunakan nama tersebut ? - Nurmimy....ini nickname aku masa zaman chat MIRC , chat kampung dulu....dan aku nak kan satu ayat simple mudah...tak nak panjang nanti payah menaip...maka jadi la Nurmimy...raasa macam nama tu suweet comel ...auwww...nur kan cahaya...mimy tu nama panggilan aku...cahaya mimi comel..ahakss..

2.  Bila mula ber Blog ? - Blogging memula dulu kat Friendster 2005...lepas tu jumpa Blogspot...dan bermula la cerita merapu pada July 2008 sehingga kini...kira la berapa tahun...hampir 5 tahun.. dari free hair, bercinta, bertunang, berkahwin,mengandung, bersalin,menjadi ibu

3. Apa yg membuatkan suka ber blog ? - Asalnya dari friendster blog just suka suka expresi pasal apa yang berlaku...sampai la aku jumpa blog Kasih Aleeya...first blog yang aku suka baca sampai sekarang dan dia dah femes pun now...then lepas tu baru aku start sign up blogspot....merapu la cerita pasal diri sendiri kat blog sendiri...Fillanie la blogger pertama aku pernah jumpa face to face masa tu open house aku gi umah dia ahun 2009 tak silap...member dah glam sekarang...hihihi

4.  Guna software apa edit gambar ?- dulu rajin la guna photoscape...tapi sekarang aku belasah je upload terus...tak kose nak edit....watermark pun tak de tapi aku ada declaration ye..jangan pepandai amik pic aku sembarangan..report SKMM nanti...huhuhu

5.  Suka tak baca blog sendiri ? - YA...aku suka baca blog lama lama...sebab tu aku letak widget...kadang tergelak sendiri baca kisah memori kenangan ..kadang rasa macam poyo je muahahaha.... tak sangka dari single jiwa lara sampai ke blog mak mak citer pasal anak...

6.  Edit blog sendiri atau tempah ? - Sendiri je...pakai je template sedia ada...lagipun tak reti nak deko lawa lawa..cukup la orang baca senang sudah... 

7.   Berapa visitor dalam sehari blog ini ?- Errr malu nak cakap...nanti orang kata bangga lak....Alhamdulillah setelah 5 tahun blogging tgk kat stats lebih kurang 1000 orang sehari...kalau tak update adalah dalam 500 orang sehari...terima kasih yang sudi membaca,,,tanpa anda siapa la daku...ehh bajet retis lol...huhu

8.  Berapa sehari apdet blog ? -- Kalau tak bzz ada cerita rajin la sehari 2 kali..dulu galak ar..now kadang ikut sempat...

9.  Suka blog yang mcmmana ? - Saya suka baca pasal personal life orang...erkkk bunyi kepoci je...hehehe...suka tengok pic orang bercuti ...makan..

10. Ada tak family yang ber Blog juga ? - siapa? - Takde...diorang suka baca saja...sedara mara, ipar duai, family memang ada baca... 


11. Siapa Inspirasi saya utk terus  ber Blog ? - Hmm takde pengaruh sesapa....cuma boleh cakap...inspirasi untuk saya terus berblogging adalah blog adalah medium percintaan, jodoh saya bersama suami..tak akan lupa sampai bebila...kenangan terindah dan manis dalam hidup....tanpa blog ini mungkin saya tak kenal sapa dia suami saya....Allah mengatur hidup saya dengan berblogging menulis sehingga suami saya membaca blog ini dan seterusnya jatuh cinta dengan saya....huhuhu...blushing.....dan seterusnya sekarang saya dah ada anak...kisah saya diteruskan dengan cerita dan keletah anak....blog ini juga medium persahabaran buat saya...selama 5 tahun blogging...rramai antara blogger yang kini menjadi kawan saya di alam maya..indah nya berblogging bila kita jujur dan ikhlas dengan semua orang....




kenangan paling indah dan manis untuk dikenang dalam sepanjang umur ku...bibit perkenalan aku dan suami bermula dari blogging ini :))...

Kini cerita manis dan indah itu dikembang kan melalui penceritaan permata hati anak ku...Fayel...cerita keletah nya aku abadikan di blog ini

 Terima kasih pembaca blog nurmimy.blogspot.com...kerana sudi membaca dan mengenali saya hampir 5 tahun ini.....dari saya seorang yang agak seksi, free hair dan kini sudah bertudung..


 Aku akan terus berblogging tanpa henti demi sebuah kenangan di hari esok...walau pernah dihambat kisah pahit ...pernah kena maki kutuk....tapi ada aku kisah....itu semua buat aku matang dan jadi lebih baik dari semalam...




I LOVE MY BLOG :))






Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

12 comments:

Chekgu Azrine said...

Takpe sis..yg pntg niat kita berblogkan?..skang pun muka.sis.still sexy..even bertudung..ngee

Julia Johari said...

Alhamdulilah....5 years tuh sis...cayalah!....go go go mimy go...!!! :)

Rosmawani♥ said...

Cayaah kak mimy... I love ur blog :)

Elly_z said...

Congrats Mimy! Almost everyday jengah your blog especially part First Solid Food! You're the best!

ctmah said...

5 years tu..chaiyok chaiyok mimi =)

Unknown said...

comel...:)

Liyana said...

Caya lah kak! sentiasa suka blog kak mimy!

Jen Jen Areff said...

terbaek... suka baca blog akak sbb it live in real life... dr tkde blog smpai ada blog cuma tak la aktive mcm akak... semoga akak terus sihat & happy

Tengkubutang said...

salam kenal..

Follower ke 616

done follow/singgah sini.. jom follow/singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

Nadine said...

awwww :)

p.s: I love to read your blog :)

mamyharraz said...

sy pembaca setia blog mimy
dulu dan kini.
seronok dpt baca kisah2 awk..
paling tak sangka akhirnya boleh bertemu happy sgt :)

-anidaothman- said...

KAKMIMI best...... teruskan berbloq kak..ramai pembaca akak... :)

Google