THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

30 May 2013

Hidup BerTiga Keluarga Kecik

Sejak Fayel dah semakin membesar ni kemana saja kami adalah bertiga....bila dah bertiga ramai la tanya bila nak berempat...nanti bila dah berempat tanya lagi bila nak berlima...gitulah seterusnya soalan demi soalan akan belegar disekeliling...ok je ai tak de masalah...tanya la soalan apa pun...aku dah biasa soalan panas ni...apa soalan aku tak pernah kena tembak...bila nak kawen..kenapa kawen lambat....kenapa gemuk sangat...kenapa tak diet...kenapa besar dari adik beradik...huhuhuh....tak mengapa...nak sentap sangat pun buat apa...take positif jela...kalau dulu yang pernah tanya kenapa tak kawen lagi tu...doakan aku cepat kawen yer...nah sekarang dah kawen...yang tanya kenapa gemuk sangat tu...positif jugak....takpe saya suka gemuk bahagia gitu ...oo lalala...

Subjek topik hari ni pasal hidup bertiga..bila dah berempat ke berlima citer lain kali eh...life sekarang kami adalah bertiga....bertiga tu termasuk aku, EA dan Fayel la...papa dot mama dot anak...dulu Fayel kecik tak terasa sangat akrab bertiga ni...dah masuk setahun ni dah makin besar...Fayel suka menyelit...antara kitaorang berdua...susaharnakprojekberempat dimana ada mak pak gula situ la ada semutnya....Fayel now dah jadi orang tengah kitaorang..kadang berebut aku ngan EA...rebut kuasa memasing duk suruh Fayel cium pepeluk antara mama ke papa.....confuse budak tu...hahahaha... tapi opcos la Fayel ke papa dia...tang tu mama sentap ar....sekarang memana aje memang bertiga la...tido pun masih bertigaan jugak belum pisah lagi...kesian tengok dia golek pusing tu kejap tido ke lengan papa ..eh pastu tukar lengan mama pulak...acaner tu nak pisahkan...

Aku citer pasal hidup bertiga ni jangan pulak ada yang terasa hati ye...aku citer pasal pengalaman aku sejak sudah bertiga dalam keluarga kecik ni...aku rasa macam tak percaya pun ada...ada jugak aku orang ketiga dak kecik tu eh.....syukur...aku single pun lama maaaaaa....bayangkan la umur lewat 29 baru kawen...baru la rasa hidup berdua...sian akak tau..hukhuk..bila berdua dunia ana yang punyaaaaaaa....ditambah lagi bertiga dengan si kecik...jangan bertiga lain sudah...aku potong apa yang patut kang ye bang...memang la bila bertiga nak berdating kepit memang tak de makna la...mana aku nak letak Fayel...lagi dah besar ni...tak sampai hati nak tinggal...bawa je la...bila kitaorg keluar berdua...rasa janggal pulak..sebab dah biasa Fayel ada...takpe la bertiga menyelit pun tak apa la...puas hati nampak dia ada depan mata..mungkin dah tak boleh sesantai masa berdua dulu...mcm tengok wayang ke ...makan candle lite dinner ke...tapi tak mengapa lah asal ada si kecik Fayel disisi dah cukup buat kami bahagia...Alhamdulillah...semoga kasih sayang bertiga buat kami berpanjangan hendaknya...amin


Sessi bertiga bersama....wayang dalam rumah ruang tamu je la pun jadi....

Nak makan luar ada si kecik pun susah...makan saja dinner ala ala di rumah saja...sambil tu suap menyuap la 3 beranak...























Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

10 comments:

ameris said...

sgt2 stuju mimy. bila dah ber3, ber4 ni. impian nak mkn luar dgn aman damai menikmatai makanan tu jgn harap laaa, lagi huru hara ada. so trima seadanya. tunggu la diorang besar. nak holiday lagi laaaa... pikir 4567 juta kali nak heret diorang. budak kan ragam x menentu. tido pun masih lagi ber time... kalu tinggal kan teringat pulak. even dlm keta on the way amik diorang pun borak pasal diorang...

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

berdua lebih baik, ber3 lebih nikmat! hehe

With Julia said...

Sis mimy...bila hidup bertigaaaaa sgt seronok kan...yg susah jadi mudah...bestttt yeeeeeee...weeee kalo taw dari awal kahwin hahahha sah umi Qi dah beranak 10 heheheh....sis mimy pandai masak2...

safiyyah osman said...

Tgk gmbr mula tu dh tgelak..tba2 ada kaki kecik molek jga..hehe..cute ja gmbr tu.. yala kan kak..sya kdg rsa tingin nk dting2 bdua..tp xsmp hti plak nk tggai si kecik tu... smtra allah pjamkan dia pda kita..baik kita hrgai n korban msa seronok bdua kan... xsabaq nk tggu fayel junior..hehehe..

Kella said...

alhamdulillah...
di rumah adalah yang terbaik..
disamping dapat mengasah skill memasak! =D

CikNaa said...

itu la realiti bl hidup kite dah ada anak.. smua nye berubah,tp kearah yg lebih bahagia.kdg2 xfaham cane org dpt anak, anto balik duduk dgn mak kt kg.. jrg2 xpe, tp dr abis pantang sampai budak tu nk msuk sekolah baru amik balik..

Anak Lebah Comot said...

tak tahan ayat susaharnakprojekberempat tue..hehehe

Chekgu Azrine said...

Sis..akak bila ada.anak 4 ni..rindu sgt masa zaman sllu berdating berdua..masa tu akk kawen awal..masa belajar lg..dpt anak pun lps 3 tahun kawen..sbb belajar punya psl..tl mmg bestla..tiap2 malam lepak jejalan sunway pyramid..ngee..sbb dkt dok s.alam masa tu..

ct shah said...

comel dining table tu kak.:-)

iduraz said...

heee...betul tu sis, dh berdua tanya bila nk bertiga, bertiga tanya bila nak tambah lagi..biasalah mulut org kan.....kita pon bertiga gak..dh lali dah tinga dgn pertanyaan mereka...layankan ajer..janji kita bhagia yer tak..kikikii

Google