THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

26 March 2013

Fayel Mengamuk Tak Nak Balik !!!!!

Fayel sejak jadi toodler ni panjang akal banyak perangai...salah satu paling ketara adalah dah pandai tantrum...mengamuk...aduyai...pening kepala omak eh anak...Fayel ni kan mak aku ngasuh time aku keje.....cucu kalau atok duk jaga dia ada sikit mengada...sebab diberi perhatian lebih...sebab kan itu dia dah jadi tak nak balik ke rumah sendiri ...hadoiiiiiiiiii......sudahnya malam sampai ke siang asik la nak duduk rumah atok nya...haishh tak leh ar gitu...aku bosan ar jugak...buat keje rumah memang senang ar..tapi tak syok ar rasa lonely sangat....aku pandang EA ..EA pandang aku...memasing blur dah anak tak de kan...asik umah atok nya aje..

Fayel ni malam dia lambat tido...selalu malam atok , mak sedara dia pinjam amik bawa main..nasib la umah aku sebelah mak aku kan....fayel suka ar kalau duk umah atok dia kemain semangat...asiklah adik aku duk whatsappp gambar aktiviti dia rumah atok...haishh budak ni syok ar orang melayan dia..kat rumah sapa nak layan...aku bzz keje umah...usik itu ini...kena jerit tempik oleh mama dia ...papa dia lak balik lewat nau ..sibuk keje...pulak tu duk umah sendiri sorang ..takde kawan..tu yang mengaco aku...kalau umah atok dia suka suki apa nak buat tak de sapa bising...tapi best tu dia tak buat sepah...hmmm...

Itu malam..siang nya pun sama...celik mata bangun...mak sedara datang terus amik...dengan tak mandi nya...di hangkut ke sebelah buat main...ok aku senang sikit la terus sepantas segera buat keje rumah .....sampai la semua surrender pulang balik Fayel...aduyai ni pun satu masalah jugak...dia buat hal mengamuk...meronta...macam hapa je...pulak tu pandai melentik badan....nak hempas kepala...pening kepala aku....menjerit jerit minta lepas tak nak balik rumah...dah atok nya pun muka sebek la...jalan patah balik...aduyai...kasih atok kan..lain betul...isk isk camana la mama plan nak hantar taska ni...atok tak leh pisah langsung dengan Fayel ...hmmm ..mati mati parent aku tak bagi...dia kata biar la Fayel duk sini ada teman kawan...tapi tulah aku nengok si Fayel ni makin manja mengada betul...tantrum habis...camana eh...memang budak kalau atok nenek jaga dia gini eh....patut tak aku hantar je skool...tapi aku kesian pulak kat parent...oh keliru.....help meeeeeeeeeeeeeee


Wah meriah nya malam dia kat umah atok...kemain lagi main ball...kejadian jam 1 pagi yer...aku sedap tido...adik aku hantar whatsapp...bila nak balik umah Fayel tido...sian la kat semua ngantuk layan kamu



Bangun pagi sabtu pun dah kena pinjam ke rumah atok...ceria tul...main lego sesuka hati campak...dengan busuk tak mandi nya....tak nak balik ke Fayel


Kejadian selepas kena hantar pulang rumah sendiri...muncul tantrum ..hentak kepala..hempas lentik badan...bergelut aku dengan dia...punya la tak nak masuk rumah sendiri....nak ikut atok..yang atoknya jadi serba salah nak melangkah tak teragak sebab cucu meraung



Kalau kat umah atok muka adalah ceria sebegini sengih nampak gigi eh....


Waktu balik tamat...jom balik rumah kita yer...ala sebelah je pun...tengok ar muka...sedih je kan...alahai anak...



CAMANA LA NAK MASUK SKOOL NI...GAMAK NYA ATOK NENEK NYA MENANGIS LA HUHUHU...ADUYAI 





Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

12 comments:

Ros Anis Rusli said...

fayel ni drama btul...mcm jauh beno umah atuk ngn umah die..pdhl kua pgr sini, masuk pgr sinun jek...pandai tantrum mcm airiell jugak..lentik bdn.bia jatuh xpe..drg rela..huhu

iduraz said...

same case with me la..hehe, anak kita pon duk umah uwan nyer time kami gi keje..dah tak mau balik umah sendirik..adess...geramm jerk.

erin said...

sama la ngan aish tu, kuat mengamuk melentik2, hempas2 badan, geram je, rasa mommy ni pulak nk ngamuk sama..haha

Allene said...

lin rasa kan sebab dia bosan xde orang main2 dengan dia kot. tu yang dia tak nak balik tu.

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

hehehe.. sama lah macam anak sedara saya tu kak. dari lahir sampai sekarang asyik lah melepek kat rumah atok je, kalau nak ajak balik tu memang dia menangis peluk2 atuk dia. tapi bila dah masuk rumah dia, dah ok.. takde plak tantrum,daddy dia garang kot.. hehe

~ NANA ~ said...

haha fayel dh bijak la sis...

tapi hubungan cucu & atok nenek ni memang lain...farish pon gitu gak, kan atuk nenek jaga so manja dia tu lain sket...sbb ramai yg duk melayannya...hehe

Mommy_Cha said...

masalah yang sama mungkin melanda diriku jua. kita nih dah nak dok dlm pantang, nak bwk le mikha ke putra sekali duk ngan mama opahnye. tapi rasanya dia akan ngamok dan boring ceni jugak. sebab umah mak wan ngan atok dah biasa berkawan ade orang layan naik moto bagai. kalo balik putrajaya nan hado org nak melayan.

alahai aku pon konpius tahap ko kak. achaner ni? dah nak dpt adik tapi dia still hanky panky nak melekat dekat umah mak wan jer....oh help me tooo!

SweetLikeWhat said...

haha..klakat ar fayel ni..kat rumah atuk pandai die senyum nampak gigi ye..barulah auntie dapat tengok senyuman mu itu..hihi..

alamak hannah pun opah die jaga..ni kecik lagi taktau nak mengamuk lagi..taktau lah besar camne..huhu..

tapi kesian jugak nak pisahkan dorang..dorang pun dah tua..takde ape nak buat lagi selain layan cucu..

mrs_nazir (Maz) said...

kak mimi, anak maz yg sulung 2yrs pun sama.. baru ni wat perangai mogok+tantrum camtu.. br 2 weeks anta taska coz maid dah blk, b4 ni duk umah atok nenek klu maz keje.

klu macam fayel dah kenal org so memang amik masa nak ok kt taska, anak maz tu nanges je ble nak anta,.kita yg xsampai ati tgk dia camtu. cam adik kecik lg xpaham sgt so masih ok.

m@m@yAyA said...

Amboi abam fayel da pndai tantrum yer~
Dia seronok kak lau ada rmai orang layan,cam kita nie bila da xlrt penat balik keje mmg xbape nak layan dia main sgt khen tue dia cam boring ckit..

Abam fayel leh geng ngn yaya nti tau main ball~mak dia cnfuse anak dara suka main ball..hurm[...]

UMIE SUE said...

ayoyo fayel..jd bdk yg baik tau

Elya Roza said...

fayel mcm anak buah elya !! hyper active..pening atok and nenek...heehe

Google