THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

14 May 2012

Kisah Demam Yang Berpanjangan...

Rentetan kisah demam serentak dengan Fayel last week...Fayel dah kebah dah baik sihat walafiat...masalahnya aku lak tak baik baik....demam lagi teruk ada la...aku memang tak kerap demam tapi kalau sesekali dah terkena demam amik masa nak baik....payah jugak aku as mama demam...susah nak handle Fayel..tak bermaya...Fayel dah sihat dia nak la ajak mama dia main ngan dia...acah acah gelak...oh sorry serius dik..mama tak larat ...sakit kaw kaw punye...syiann nya Fayel...takde sapa nak layan dia...

Demam aku kali ni agak lama berbanding selalu...biasa makan ubat dalam semalaman ..esok nya dah ok....kali ni memang demam menguji...makan masa 4 hari gak la nak baik...memang betul sakit penyembuh dosa ni...tepi memang berdugaan betul demam kali ni..kalau dulu demam bawa diri sorang diri takpe...kali ni demam tetap la kena breastfeed anak...jenguk jenguk anak...Fayel lak dia tau mama dia MC duk umah demam...memanjang la nak ngan Mama dia...nak berdukung ajak jalan la...aduhai...dengan tekak kena tonsil...sakit perit...

Dah kebetulan memang betul betul tak sihat..dapat la MC berterusan dari Rabu sampai Jumaat...cuma tu la terkilan sikit kadang ...bila kita memang betul betul tak sihat sampai kena MC...memang serius la kita sakit...jangan la pulak duk pertikai apasal MC lama sangat...teruk sangat ke sakit nya...alahai...eh kalau dah dapat MC maknanya memang sakit la....kang kalau aku ke opis gak dengan keadaan sakit tak berdaya pengsan kat opis..ada ko nak bertanggungjawab...hangin jap aku bab ni...sakit ni bukan kita minta minta sengaja nak sakit kannn...mestilah bersebab...perangai kalau takde prihatin kat orang gini la jadi nya...satu hari nanti ko sakit jugak...baru la ko tau kan...eeee gerammmmmmmmmm..

Demam demam tak elok marah tapi kalau orang bikin sentap ..hati panas....Alhamdulillah walau lama demam ni aku bersyukur sebab Allah bagi ujian sakit yang ringan je buat aku..pikir orang yang sakit berat nak menanggung..demam mengajar kita erti berehat dan tawakal...setelah 4 hari menanggung demam yang berlarutan ni...buat la jugak check darah takut suspect denggi or lain lain...darah ok...setelah diperiksa...aku tak serasi antibiotik ..tu pasal jadi lama demam nak kebah...antibitiotik satu klinik ni telah buat aku tak bermaya langsung...ada satu malam tu aku tak leh nak jalan langsung sampai kena papah.....aku terus refer hospital...takut bila kenang kejadian tu...kesan antibiotik tak serasi dan hikmah nya selepas ini kita lebih tau apa ubat yang kita boleh makan atau tidak....


Sakit yang bukan di buat buat...tekak sakit...kepala sakit...angkat kepala pun tak larat tau...ubat tak lalu nak makan...cuba cara tradisional air asam jawa pekat...

Selain itu ada petua lain nak kebah demam...Air Barli campur gula batu campur 7 bunga cengkih campur 1 jintan manis campur halia dan minum...Insya Allah aku serasi...demam beransur pulih..

Fayel dah baik mama masih demam lagi...tapi tulah nak berkepit aje....pening kepala pun tahan demi nak melayan anak kan...pengorbanan

Fayel mesti kata....menyampah la mama ni sakit pun bergambar...hihihiih...

Mama MC pun buka email opis tau...Fayel yang tak leh berenggang nak kepit jugak....mari la kita tengok sesama email...macam faham je ek....fokuss muka...hahaha


ALHAMDULILLAH DAH BAIK DEMAM.....BOLEH LA MAMA FOKUS MAIN NGAN FAYEL YER SAYANG...NAK PERHATIAN LEBIH NI....SYIAN DIA





Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

4 comments:

POSH76 said...

la ni mmg musim demam...kena minum air & makan buah2 bnyk2....insyallah doakan ko cepat baek...cian fayel nak manjer2 yer

Qhaifa Nur said...

demam berpanjangan, macam2 dalam fikiran kita...
semoga anak dan mama cepat sembuh...

Ann Ishak said...

banyak minum air suam...sakit tekak ku dah beransur elok selepas membelasah ice cream, itu yang sedap itu jugak yang cepat di cari hihihi

Azlinawati Jamaludin said...

semoga cepat sembuh..btl ckp Ann Ishak..dulu masa sakit tekak ada kawan pada ipar suruh makan ice cream..hihi bunyi pelik tp alhamdulillah ok pastu..semua dengan kuasa Allah jugak..

Google