THE HUSBAND & WIFE :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

06 April 2011

Peristiwa 5 April 1979 - 5 April 2011 = 32 Years Annivesary

Semalam adalah tarikh 5 April ..bukan hari ni..yer dah terlajak time pulok..heheh lupa..itu pun semalam balik umah ..abah aku kecoh satu umah bagitau anak anak dengan bangga nya mereka dah kawen 32 tahun...fuhhh....angka yang agak lama...walau belum satu dekad...tapi aku bravo salute tinggi atas pencapaian mak abah aku bersama together selama angka 3 series...mereka berkahwin atas dasar sedara jauh di dekatkan...bercinta pun tak...kenal mengenal pun tidak...tup tup family arrangement ...sah suami isteri...dan menyemai cinta selepas kawen dengan memiliki 4 cahaya mata hasil perkongsian hidup...gaduh manja semestinya tapi tetap kekanda adinda jugakk..hehe..disebabkan semua lupa..tak celebrate pun...ekin pulak balik lambat..takpe la we postponed next..........yeah bebeh

Dan untuk aku jugak baru melayari alam rumah tangga baru menjangkau 4 bulan...seboleh boleh nya aku nak menjejak angka seperti mak abah aku jugak...begitu juga mak pak mentua kami yang kekal hingga kini...institusi perkahwinan alaf baru ni agak berbeza sikit dengan cara orang dulu dulu...dunia makin mencabar..orang pun semakin hebat...segalanya bersaing merebut atas dasar kepentingan,,,,hmmmm kita patah balik ke zaman dulu...bak kata pesanan nenek aku..."dalam rumah tangga kena banyak bersabar..benda remeh temeh buat pejam mata tak nampak je...telan aje...yang penting 3 perkara hal bilik tido, jaga perut, dari air tangan dan  segala keperluan...Insya Allah..dalam rumah dia suami kita...kat luar dia hak orang lain..jangan cemburu buta"..hmmm....gitu la ek ..baik la nenek ku...mungkin ini yang dipraktik oleh mak abah aku kot....mudah mudahan kita semua selamat, bahagia selamanya sebagai satu keluarga ....


Kronologi 32 Tahun Perkahwinan =
Encik Abd Hamid dan Puan Hafifah


5 April 1979 di ijabkabul sebagai suami isteri..masing masing usia 19 dan 29

  Anak sulung dan menantu pertama serta 2 orang cucu dalam keluarga...Mohd Nadzri, 31 with wife, Ku Azreen,28...dan sepasang anak Batrisya, 8 dan Darwish (boboy), 5

Selepas itu dikurniakan berderet anak pompuan berbagai size...ada kurus, gemuk , pendek, tinggi...hehe pilih pilih....paling utama hotters aku la tu...diberi nama Norazalimy @Mimy, 30, pastu kurus keding Norashikin @Ekin, 26 dan anak paling jauh jarak  di panggil anak sesat...hehe Nor Nadirah @Adik Dira, 15..

Sudah terima menantu baru kedua dalam keluarga iaitu Suami aku la Megat Azmawi, 32...dengan restu mereka aku diijabkabul november 2010..dan sekarang ni abah aku asik tanya je nak cucu baru....terkedu jap bukan mak aku yang tanya abah aku ....tepuk dahi kejap...hehehe...sabar eh bah..tengah berusaha ni...doakan anak dan menantu ni...dapat timang cucu baru

Habis kisah anak anak dan kehidupan...tunggu menantu ketiga dan keempat pula....sabar ek...tak lama lagi kot...hehe....mereka tetap berdua kemana mana saja...apapun tahniah mak abah...hepi anniversary ke 32 tahun...kami anak anak bangga dengan hasil perkahwinan itu kami dilahirkan dalam sebuah keluarga yang kekal aman damai dan masih bahagia...we love u ...muah muah











Important : Declaration of images are the intellectual or personal property,image usage is strictly prohibited without the written consent of the blog owner,Failing which may result in possible legal action against the involved party using the image. MIMY HAMID

5 comments:

Nailah Azman said...

anak sesat tu yang tak blahhhhhhhhhhhh! hahahaha.

kella said...

tahniah kat mak abah ko ya! suweeeettttt... :D

ratusiput said...

ade pulak anak sesat.ehehe...tahniah utk mak abah ko nok :)

Eida said...

Hepi Anniversary to ur mum & dad.Manyak romantik lor.

Ann Ishak said...

happy anniversary to pak cik hamid and cik pah ye....hihihihi tang anak sesat tu terasa aku noks

Google